Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Goededag,
Ik twijfel momenteel over de Asus ux310 of ux305.
over de ux305 zijn genoeg reviews, integendeel tot de ux310.
mijn vraag is dan ook als sterke punten zoals: geluidsproductie, beeldkwaliteit, batterijduur. het zelfde zijn gebleven of verbetert.

De ux310 heeft natuurlijk als voordeel usb-c en toetsenbord verlichting dat moet natuurlijk niet ten kosten gaan aan de bovengenoemde bekende sterke punten van de ux305.

Is iemand die ervaringen hiermee heeft?
en wordt de ux306 niet verkocht in Nederland?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-01 10:39
Hey,

Ik kan je niet echt vertellen welke van de 2 laptops beter is. Maar een kennis van me heeft de ux310 gekocht. Hele leuke laptop en zit degelijk in elkaar. ( hij is er zeer tevreden mee ) Die hij heeft gekocht heeft ook een full hd IPS scherm die er heel erg goed uitziet. Niet alle ux310s hebben trouwens een IPS scherm dat geld volgens mij ook voor de ux305

Qua geluidsproduktie maakt het elkaar denk ik niet zo heel erg veel. Wel staat bij de ux310 de ventilator bijna constant aan en als je hem belast dan kan je hem ook wel goed horen draaien in een stille ruimte. Of dit ook geld voor de ux305 weet ik niet. De ux310 is volgens mij nog niet verkrijgbaar in de Intel Core M varianten die geen ventilator hebben en dus gewoon heel erg stil zijn. Het is dan ook persoonlijk hoe erg je je aan de ventilator stoort. Kijk anders ook bij wat reviews even op www.coolblue.nl

De ux306 zou wel naar Nederland moeten komen, maar Asus is vaak langzaam met het verspreiden van nieuwe modellen. Ik weet niet of hij al in andere landen beschikbaar is. Maar Asus levert heel langzaam uit en vaak zijn de modellen ook snel uitverkocht waarna je weer tijdje moet wachten op de volgende zending. Op internet zijn ze sneller te vinden dan in de winkels. Wil je vaak model eerst in de winkel bekijken dan kan het soms wel een tijdje duren voor ze 1 hebben staan.

Wat het verschil is tussen de ux306 en de ux310 weet ik trouwens niet maar dat heb je vast zelf al we uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elzenkoning
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-05 23:12
Wat betreft de UX306, die zal hier niet te verkrijgen zijn. Ik vind het jammer, dit leek mij de meest interessante...

Beste

In de Benelux wordt de UX306 niet verkocht, en staat ook niet op de planning. We zouden u aan willen raden om eens te kijken naar de ZenBook Flip UX360UA, zoals de UX360UA-C4136T-BE.

Met vriendelijke groet,

ASUS Benelux​

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-05 13:35
Ik heb sinds vorige week een ux310. Super laptop, ik heb een versie met 512gb ssd en een i5, maar standaard maar 4gb versie, maar ik heb de laptop opengedaan en er nog 8gb bijgestoken. Standaard is er 4gb op het moederbord gesoldeerd, en dan is er 1 slot voor max 16gb. Wat ook leuk was om te ondervinden is dat er nog een lege 2.5" slot in zit, perfect dus voor meer opslag. De standaard ssd op de laptop is M.2

De laptop voelt stevig aan en is toch licht. Lichter dan mijn macbook air van 2013. Het verlichte toetsenbord was voor mij een serieuze plus, iets dat de 305 niet heeft.
Het enige echte minpunt is dat die zelfs bij het bekijken van een film, een klein beetje geluid produceert. Storend is het zeker niet, het is gewoon wennen want de macbook had dit niet. Zal morgen eens een dB test doen.

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ligt er ook aan welke UX305 je naar kijkt. De CA is de versie met Core M, die is lichter en platter dan de versie met een Core i, Dat is de UA versie.

De UX310 is heel klein beetje dikker dan de UX305UA. En het scheelt meer met de CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Ja ik zou graag willen weten hoe het zit met de helderheid en kleurechtheid. en kan je met de usb c poort ook opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-05 13:35
helderheid vind ik meer dan voldoende. Ik werk meestal op 70 a 80%. Kleurechtheid weet ik niet meteen hoe ik dit moet testen? Als je me laat weten hoe ik dat moet doen wil ik het wel eens testen.

Ofdat je met de usb-c poort kan opladen kan ik helaas niet testen.
Pagina: 1