Windows 10 pro Re-used

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftkid1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03 20:53
Mijn vraag
Marktplaats , g2a , en kinquin staan er vol mee , windows 10 pro licentie's voor een 10tje , nu vraag ik mijzelf af , is dat mogelijk of is het bullshit-deluxe ?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Compleet nieuwbouw systeemn

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

nog niks geprobeerd of gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Dat is mogelijk, maar technisch gezien niet legaal. Dit zijn allemaal OEM keys, die eigenlijk alleen met een nieuwe pc verkocht mogen worden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Ligt eraan hoe je het bekijkt. De keys werken gewoon en je kunt vrij updates downloaden. Maar als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat er iets niet goed zit. De officeele Windows store heeft volgens mij Windows 10 pro voor 200 euro erop staan.

Als je het allemaal niet uitmaakt en je bent niet bang om geld kwijt te raken dan kun je het prima doen. Beter optie dan die merkwaardige iso's te downloaden van nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftkid1988
grote_oever schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:32:
Ligt eraan hoe je het bekijkt. De keys werken gewoon en je kunt vrij updates downloaden. Maar als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat er iets niet goed zit. De officeele Windows store heeft volgens mij Windows 10 pro voor 200 euro erop staan.

Als je het allemaal niet uitmaakt en je bent niet bang om geld kwijt te raken dan kun je het prima doen. Beter optie dan die merkwaardige iso's te downloaden van nieuwsgroepen.
ja die downloadbare iso's bevatten volgens mij vaak een RAT of dat je lid word van een Botnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

OEM versie zegt dat jij de hardware leverancier bent van je machine.
Dus als je problemen hebt met activeren dan gaan ze zeggen: "Regel maar met je winkel waar je je machine heb gekocht".
Dus eigenlijk moet je bij jezelf zijn.

Voor de rest is er geen verschil.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54
Ik heb een tijdje geleden van zo'n aanbieding gebruik gemaakt voor de pc van een familielid. Via de Media Creation tool W10 Pro op de pc gezet en met de key geactiveerd.Is echt een fluitje van (net iets meer dan) een cent ...

Als ik vervolgens de key check (je kan checken of het retail of OEM is door WIN + R en dan in te typen (en enter erna): slmgr.vbs /dlv) krijg ik de melding dat het zelfs een retail Windows 10 Pro is.

Hoe dit allemaal kan vraag ik me af.
Er staat overigens bij de "buren/neefjes" een artikel over deze zgn. OEM licenties.
https://nl.hardware.info/...-voor-2222-euro-werkt-dat

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
driftkid1988 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

ja die downloadbare iso's bevatten volgens mij vaak een RAT of dat je lid word van een Botnet
om dat te controleren is het een kwestie van de filehash van je iso en MSDN te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb zelf via de pricewatch hier op Tweakers voor 3/4 tientjes een win7 pro 64bit licentie gekocht. dit was met verzegelde DVD (en de sticker/key zat er bij in) en een bijhorende usb met NL talige installatie. Activeren was easy, geen rare fratsen of dergelijks hoeven uithalen..

Via marktplaats of dergelijks begin ik niet aan. voor het zelfde geld is er mee gerommeld...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Je kunt Windows gewoon van Microsoft zelf downloaden om deze vervolgens met de gekochte key te activeren. Ik kocht voor iets van 20 euro een WIndows 7 Pro OEM key (via ebay) en deze daarna via Microsoft in een Windows 10 installatie omgezet. Werkt gewoon prima. Ik kreeg toen bij de levering een Dell Windows 7 Pro installatie DVD samen met de sticker waarop de key stond.

Afbeeldingslocatie: http://img2.everychina.com/img/bc/bb/328bbae2646a17d36935a1d2f565-300x300c0-e09f/windows_7_pro_sp1_64bit_oem_discs_with_dell_quality_computer_utility_software.jpg

En dan een COA sticker precies zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://cyprsoft.com/image/cache/catalog/2015-01-23%2016.59.31-500x500.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-10-2016 11:29 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Dit heeft in ieder geval niet zoveel met CSA te maken dus ik verplaats je topic naar WOS. Ik heb ook wat vraagtekens bij of dit toegestaan is, maar dat laat ik voor even over aan de mods aan die kant van de muur :)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftkid1988
Rupie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:28:
Dit heeft in ieder geval niet zoveel met CSA te maken dus ik verplaats je topic naar WOS. Ik heb ook wat vraagtekens bij of dit toegestaan is, maar dat laat ik voor even over aan de mods aan die kant van de muur :)
ik vraag niet of iemand ze verkoopt , dan zou het illegaal zijn , ik vroeg me alleen af of het compleet legaal is wat mensen doen
Pagina: 1