Toon posts:

W10 - je eigen kleur instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om de een of andere staat Microsoft bij W10 een groot deel van de kleuren niet toe voor de vensters, enkel extreem felle kleuren (vergelijkbaar met dat geel/groene in de menu's van de Tweakers-website ;)), wit en zwart worden toegestaan. Volgens een medewerker van Microsoft voor de visueel gehandicapten, leuk dat ze de overige 99.9% hier ook mee lastig vallen. Zelfs als je de verborgen optie in de control panel opent (via een commando in het start-vakje) en je de bekende 3 sliders krijgt dan zijn veel kleuren niet toegankelijk. Verschuif de sliders met je toetsenbord (de kleinst mogelijke discrete stappe, preciezer dan de muis) en je merkt dat het grootste deel van de kleuren wordt overgeslagen, je krijgt hele gekke overgangen van licht naar donker terwijl je naar links verschuift en weer terug lichter en later weer terug donkerder maar altijd extreem fel.

Dit is een van de redenen dat ik W10 de-installeerde en W7 opnieuw installeerde. Daar heb ik met exact dezelfde interface geen enkel probleem om de door mij gewenste kleur te selecteren. Het klinkt misschien overdreven om mede daarvoor W10 te dumpen maar ik krijg koppijn van al die belachelijk felle kleuren en ik vind dat wit/grijs/zwart nogal lelijk en deprimerend, dat zijn bij uistek de meest ongeschikte kleuren voor een LCD-scherm. Aangezien ik momenteel geen DX12-only spel heb is er geen enkele reden voor mij om een besturingssysteem wat zo klantvijandig (tal van redenen) is te gebruiken.
spoiler:
Ik heb geen W8 gebruikt, het kan best dat dat nog erger was maar voor mij is W7 de standaard, niet W8

Aangezien Microsoft het niet toestaat via de GUI heb ik dus de volgende vraag. Is het mogelijk om met een registerhack (zelf de juiste waardes invoeren voor de juiste variabelen) de door mij gewenste kleur te kiezen en ervoor te zorgen dat elke keer bij het opstarten het register wordt hersteld indien W10 bij het booten dit ongedaan zou maken? Kan ik de kleur die ik nu heb aflezen in het register van W7? Ik heb veel gezocht op Youtube en de rest van het internet, nergens hebben ze het erover.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:57
Je verhaal is niet helemaal duidelijk. Het lijkt mij alsof je de hoog contrast optie wilt gebruiken maar dan met lager contrast? Tenminste dat hele felle slaat, in ieder geval bij mij op W10 build 14393.321, niet op de accent kleuren die je voor de vensters in kunt stellen.
Ik heb mijn met S-IPS paneel uitgerust scherm altijd op 100% helderheid staan i.v.m. een hoge pieptoon uit de voeding van mijn scherm bij alles lager dan 100% helderheid. Dus als vensters altijd fel zouden zijn bij alle kleuren zou ik dat wel merken denk ik.

Om het verhaal wat helderder te maken kan het helpen om aan te geven welk configuratiepaneel je precies gebruikt. En een commando in het 'start vakje'? Misschien linken naar de uitleg daarvan, want Start heeft geen vakje... Search/Cortana wel. Of bedoel je Run, cmd of Powershell?

Ah. Na mijn reactie verschijnt er een nieuwe edit van je. Als W10 je niet bevalt om 'tal van redenen' gebruik je het toch lekker niet? De kleur van een GUI onderdeel staat hopelijk niet bovenaan je lijst met eisen aan een OS. Je kunt met W7 nog tot in 2020 vooruit qua patches. Wil je gebruik maken van Microsoft DirectX 12, tja, dan heb je niet veel opties. Je kunt altijd nog gaan voor een dual boot systeem als je echt niet met W10 overweg kunt of wilt voor alles buiten spellen om.

[ Voor 22% gewijzigd door Crahsystor op 14-10-2016 01:56 ]

Addicted to silent computing