Sata power splitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
ik zoek een
een satapower splitter om 2 ssd's van stroom te voor zien

Wat is je budget?
nvt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nvt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
wordt via een molex aansluiting verbonden met mijn psu.
Ik heb deze gevonden op aliexpress
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zz41u0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9k1rhd.jpg

Mijn vraag is eigenlijk bij deze splitter zijn maar 4 draden. Op iedere draad zit een connector met 3 pinnetjes. In totaal zijn dat dus 12 pinnetjes die in de connector zit. Maar moeten dat er geen 15 zijn ( 5 draden x3 pinnetjes)
Hier nog een foto van die pinnetjes en een normale sata power aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2pr6y48.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/b6obhi.jpg alvast bedank voor de hulp

Beste antwoord (via downing op 14-10-2016 07:41)

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 19:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

downing schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:23:
Mijn vraag is eigenlijk bij deze splitter zijn maar 4 draden. Op iedere draad zit een connector met 3 pinnetjes. In totaal zijn dat dus 12 pinnetjes die in de connector zit. Maar moeten dat er geen 15 zijn ( 5 draden x3 pinnetjes)
De 5e draad was ooit bedoeld voor 3.3 Volt, maar (bijna?) niemand gebruikt hem.

Er zijn nogal wat gevallen bekend van SATA voedingskabeltjes die doorbranden. Bij de kabels die ik gezien heb, was bij het "aansmelten" van de SATA connector ook de isolatie van de kabel gesmolten. Dat was dus een productiefout en deze fout heeft helemaal niets met Molex te maken. Bij de foto's die jij laat zien, is de SATA connector aan de kabel geprikt (bij de laatste), in plaats van gesmolten. Die kabel kan deze fout in elk geval niet hebben.

(Overigens is het helemaal niet zeker dat de kabel die ze opsturen ook exact hetzelfde is als de foto van de advertentie.)

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 14-10-2016 00:17 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die kabel split toch keurig een voeding van Molex naar S-ATA?

Waarom denk jij meer "voeding" nodig te hebben? De voeding bestaat maximaal uit een Power/Ground/Mass ... En dus 3 kabels.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 22:37
Molex to sata, lose all your data. Ik zou ver weg blijven van deze goedkope verloop stekkertjes, heb al vaak zat voorbij zien komen dat ze spontaan vlam vatten.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/y2sgbFKJpZlvi4ZYrsQwyjVKyNRil_wUR1-GXNxlea8.jpg?w=1024&s=a8e003fefa2e3016b156ffd2936f0de1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uberdude schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:33:
Molex to sata, lose all your data. Ik zou ver weg blijven van deze goedkope verloop stekkertjes, heb al vaak zat voorbij zien komen dat ze spontaan vlam vatten.
[afbeelding]
En dit had niet gebeurd als er een straight kabel gebruikt was? De kortsluiting is waarschijnlijk te wijten geweest aan de (el-cheapo) kabel, niet aan het principe van het splitsen van die Molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Uberdude schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:33:
[afbeelding]
Lijkt wel mijn ervaring. Die molex naar SATA zooi is gewoon levensgevaarlijk. Heeft me al een keer een 2TB disk gekost en collega ook een disk. Niet gebruiken is mijn advies en ervaring.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

downing schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:23:
De 5e draad was ooit bedoeld voor 3.3 Volt, maar (bijna?) niemand gebruikt hem.

Er zijn nogal wat gevallen bekend van SATA voedingskabeltjes die doorbranden. Bij de kabels die ik gezien heb, was bij het "aansmelten" van de SATA connector ook de isolatie van de kabel gesmolten. Dat was dus een productiefout en deze fout heeft helemaal niets met Molex te maken. Bij de foto's die jij laat zien, is de SATA connector aan de kabel geprikt (bij de laatste), in plaats van gesmolten. Die kabel kan deze fout in elk geval niet hebben.

(Overigens is het helemaal niet zeker dat de kabel die ze opsturen ook exact hetzelfde is als de foto van de advertentie.)

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 14-10-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Het is de bedoeling om de splitter te voorzien van custom kabel en sleeve. Ga alleen de sata connectors gebruiken. De rest wordt vervangen. En de rechtstreeks op de psu aangesloten. Maar dan wel met de molex pinout ipv de sata pinout. Vandaar ook de vraag van die 5de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

downing schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:20:
Het is de bedoeling om de splitter te voorzien van custom kabel en sleeve. Ga alleen de sata connectors gebruiken. De rest wordt vervangen.
Misschien kan je er een van een gerecyclede voeding afknippen, die al 10 jaar met succes gebruikt is.

Als je iets nieuws koopt, zou ik in elk geval niet de aangesmolten variant gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wat je met dat Chinese spul nog wel eens hebt is dat het geen koper of aluminium kabels zijn... maar gewoon ijzer.. en ijzer geleid nou minder lekker :(

ik heb toevallig hier een stukje kabel wat van ijzer (oid) is en de weerstand er van is vele male hoger dan die van een stukje kabel met gelijkwaardige kern diameter en wel van koper is..

ook als ik er stroom door heen ga jagen... de koperen kabel trekt 10A zonder enige moeite... en wordt na een uur pas merkbaar warmer dan de omgeving.... de ijzeren brand bij 10A binnen een paar minuten door..

oftewel tegenwoordig check ik met al die kabeltjes uit China wel even met een magneetje ;)

en ze zijn lang niet allemaal slecht!.. kabeltjes met Banaan steker aan 1 kant een een krokobekje aan de andere kant waren ook ranzig goedkoop en zijn gewoon netjes koper...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SMSfreakie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:32:
wat je met dat Chinese spul nog wel eens hebt is dat het geen koper of aluminium kabels zijn... maar gewoon ijzer.. en ijzer geleid nou minder lekker :(

ik heb toevallig hier een stukje kabel wat van ijzer (oid) is en de weerstand er van is vele male hoger dan die van een stukje kabel met gelijkwaardige kern diameter en wel van koper is..

ook als ik er stroom door heen ga jagen... de koperen kabel trekt 10A zonder enige moeite... en wordt na een uur pas merkbaar warmer dan de omgeving.... de ijzeren brand bij 10A binnen een paar minuten door..

oftewel tegenwoordig check ik met al die kabeltjes uit China wel even met een magneetje ;)

en ze zijn lang niet allemaal slecht!.. kabeltjes met Banaan steker aan 1 kant een een krokobekje aan de andere kant waren ook ranzig goedkoop en zijn gewoon netjes koper...
Er loopt hier al een ander topic op GOT aangaande UTP kabels van inferieure kwaliteit waarbij het vaak om CCA (Copper Cladded Aluminium) gaat....... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:38:
[...]

Er loopt hier al een ander topic op GOT aangaande UTP kabels van inferieure kwaliteit waarbij het vaak om CCA (Copper Cladded Aluminium) gaat....... :*)
yip.. en die chinezen besparen echt werkelijk overal op als het even kan.. :(

en tja voor iets van 25 cent inc shipping verwacht ik ook niet veel om eerlijk te zijn maar toch :')

404 Signature not found

Pagina: 1