nieuwe monitor 34 of 28 inch 4K

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Aanschaf advies nieuwe monitor, gebruik nu een Prolite E2407HDSD, gebruik wordt zakelijk (word, excel, PowerPoint en dergelijke) en games (in de vrije tijd...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10, Intel i7 4790K, 16gb ram, NVIDIA Geforce GTX 970

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb gekeken bij een winkel naar de iiyama GB2888UHS en naar de LG34UC88. Beide monitoren zien er goed uit, maar lezend op internet blijkt de LG wat minder goed te zijn bij gamen (lange response tijd).
Zou graag een 4K monitor willen.
Verder moet de monitor goed in hoogte verstelbaar zijn, aangezien mijn huidige monitor vanaf het bureaublad maar 41cm hoog is en dat is ECHT te laag (krijg steeds vaker last van mijn nek... (ja ik weet het ik kan de monitor ook op een verhoging zetten, maar dat is gezien de lay-out van mijn bureau niet echt handig)...

Prijskaartje, maakt niet zo heel veel uit, rond de 500-800 euro.

Dus concrete vragen die mij kunnen helpen;

1. Is een breedbeeld monitor veel handiger bij gamen dan een 28 inch ??
(bij kantoortoepassingen snap ik dat je makkelijker toepassingen naast elkaar kunt openen, hetgeen wel handig is)

2. Is een breedbeeld monitor handiger bij het kijken van films ? (doe ik minder vaak, maar toch...)

3. Is de meerprijs voor een 4K monitor de hogere resolutie waard (ook in combinatie met mijn videokaart) ??

4. Heeft het veel zin om een "single" monitor op Display Port aan te sluiten ?? Zo ja, dan wordt dat een eis...

Concrete eisen;
- Goed in hoogte verstelbaar (GB2888UHS kan voldoende hoog, de LG34UC88 zelfs nog iets hoger)
- 4K (?)

- Display port aansluiting (?)
- Prijs (komt niet op een paar tientjes), tussen 500-800 Euro

Ik hoop dat jullie mij enigszins verder kunnen helpen zodat ik de keuze kan gaan beperken tot een 2-3 monitoren...

Ludo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Ik heb zelf de lg 34uc88. Ik vind het een perfecte monitor voor school en gamen. Voorheen had ik een 24 inch Monitor en de lg is een gigantische verbetering. Hij heeft ook een displayport aansluiting en freesync. Hij is prima in hoogte te verstellen. Hij is natuurlijk ook prachtig om aan je vrinden te laten zien :)

Even jou vragen beantwoorden ( voor zover ik antwoorden weet.)

1. Voor gamen vind ik hem persoonlijk fijner omdat ik meer kan zien dan op mijn oude Monitor. je ziet de tegenstander net iets eerder aankomen. En in voertuigen zoals een tank zie je aan enemy tank eerder.

2. Bij films heb je 2 zwarte balken aan de zijkant. Maar het beeld is dan nog steeds groot genoeg. Op YouTube heb je content voor een ultrawide Monitor.

3. De lg is net geen 4k maar 3440x1440.
Mijn gpu trekt de meeste spellen op medium/low 55-60 fps. Dat is een een r9 290 die kaart is vergelijkbaar met een gtx 970. De mo itor heeft ook freesync die werkt vanaf 55fps.
Voor nvidia gaat de monitor naar 75 Hz als je freesync aanzet maar werkt verder niet.
Verder heeft ie geen hoge responstijd. Is in ieder geval niet merkbaar.

4. Ik heb mijn lg op de displayport aangesloten omdat ik dan freesync kan gebruiken. Verder maakt t volgens mij niet uit of displayport of hmdi gebruikt.

Als je nog vragen hebt dan mag je ze stellen.

[ Voor 63% gewijzigd door Heijmenberg99 op 13-10-2016 21:42 . Reden: typefouten ]