Proxy IE geen internet Chrome wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Hoi allemaal,

normaal zet ik niet snel een vraag hier uit maar, ik kom er nu echt niet achter wat het probleem is.

Hier op locatie maken we gebruik van een http proxy. Deze keurig netjes ingevuld in het connection scherm van IE maar, geen verbinding.

Nu komt het rare, Chrome heeft een prima verbinding. Dit is dan ook het enige programma dat internet heeft. Outlook werkt ook niet en de VPN clients willen ook niet starten.

Heb al een flush van dns gedaan zoals op sommige sites werd aangeraden als de oplossing.
IE teruggezet naar default
Ook de proxy instellingen uit regedit verwijdert

Het gehele gebruik van proxy is redelijk nieuw voor mij dus, weet ook verder niet goed waar ik op moet zoeken als term.

Pc details:
Win10pro x64 met alle laatste patches
En verbonden via WiFi

Heeft iemand nog een idee? :)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoi Steefph,

Erg vervelend als het niet werkt, kun je echter wel wat meer informatie geven over de omgeving waar je je in bevind? Zijn er recentelijk wijzigingen geweest, heeft het eerder wel gewerkt, wat is het voor proxy, als je wireshark / netstat op je pc bekijkt zie je dan verschillen tussen Chrome & IE?

Lijkt mij dat de HTTP proxy blokt op poorten en dat wellicht Chrome onderwater ook andere poorten probeert en daardoor het wel doet. (Echter is dit een brainwave en niet gebasseerd op recente ervaringen).

Vandaag toevallig op de proxy (Bluecoat) bij mijn werk wat wijzigingen doorgevoerd maar deze doet wel iets meer dan alleen http.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Blankinho schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:34:
Hoi Steefph,

Erg vervelend als het niet werkt, kun je echter wel wat meer informatie geven over de omgeving waar je je in bevind? Zijn er recentelijk wijzigingen geweest, heeft het eerder wel gewerkt, wat is het voor proxy, als je wireshark / netstat op je pc bekijkt zie je dan verschillen tussen Chrome & IE?

Lijkt mij dat de HTTP proxy blokt op poorten en dat wellicht Chrome onderwater ook andere poorten probeert en daardoor het wel doet. (Echter is dit een brainwave en niet gebasseerd op recente ervaringen).

Vandaag toevallig op de proxy (Bluecoat) bij mijn werk wat wijzigingen doorgevoerd maar deze doet wel iets meer dan alleen http.
Hey Blankino,

bijzondere is dus, gisteren werkte alles perfect ;)

Niets verandert aan het systeem maar, deze laptop zit al een tijdje te stutteren (nieuwe Dell 7450). Toch maar een format doen als ik over 2 weken weer thuis ben.

Vanmorgen (nachtdienst) laptop uitgezet en zonet weer aangezet en het probleem is daar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
Ben weer een stap verder.

Als ik bij de proxy instellingen geen DNS maar IP invul krijg ik wel het login scherm voor de proxy in IE en nu kan ik ook daar weer verder online. Ook de pop-up verschijnt bij de VPN client (dus weer wachtwoord invullen).

Vreemde hieraan is wel weer dat als ik een ping deed naar de proxy-url toen alleen Chrome nog werkte dat die wel netjes het juist IP teruggaf.

Geen idee waar het aan kan liggen maar, ik kan weer verder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 13-10-2016 22:25 ]