Na het debacle met de Note 7 wat voor mij uiteindelijk te lang duurde, heb ik een kleine 4 weken geleden gekozen voor de aanschaf van een S7 Edge via internet. Na 1 week en 6 dagen ging het scherm kapot. Om direct geholpen te kunnen worden ben ik na 2 weken en 3 dagen naar de Vodafone winkel gegaan. Er werd bevestigd dat dit probleem vaker voorkomt en dat de reparatie onder de garantie valt. Helaas had de reparateur in de winkel niet direct een scherm op voorraad. De telefoon werd opgestuurd ter reparatie en de reparateur gaf direct al aan wat het proces in zou gaan houden:
1. Opsturen ter reparatie
2. Reparateur heeft geen schermen op voorraad in verband met failliete reder (Hanjin)
3. De reparatie zou afgebroken worden ivm te lange doorlooptijd
4. Samsung geeft goedkeuring voor een creditering van bedrag
5. Klant krijgt geld/ nieuwe telefoon (na +- 3 weken)
Om e.e.a. voor te zijn heb ik in de winkel gevraag of ik niet direct een nieuwe telefoon kon krijgen om bovenstaande te voorkomen. Dit bleek niet mogelijk omdat ik 3 dagen na het verstrijken van de afkoelperiode pas aanwezig ben in de winkel (wel al binnen de 2 weken gemeld via Twitter, maar dit telde niet). Inmiddels ben ik aanbeland bij punt 4 en wacht ik op de goedkeuring van Samsung. Nu vraag ik mij het volgende af:
1. Als ik een nieuwe telefoon krijg, mag ik deze dan ook weer binnen 2 weken ruilen, of gaat het om de datum waarop je de bestelling hebt gedaan en niet de datum waarop je het product hebt ontvangen?
2. Op dit moment is de prijs van de S7 edge alweer erg gezakt en zijn er verschillende aanbiedingen. Als ik een nieuwe telefoon krijg, mag ik dan ook gebruik maken van de aanbieding en krijg ik bijvoorbeeld een micro SD gratis? Uiteraard kan ik dit wel doen als punt 1 kan, door deze te verkopen en weer terug te kopen.
3. Mijn "oude" telefoon ligt bij de reparateur en ik heb geen backup gemaakt. Waarom
? Is er een mogelijkheid deze nog terug te krijgen zodat ik mijn bestanden er af kan halen? Heeft iemand hier ervaring mee?
1. Opsturen ter reparatie
2. Reparateur heeft geen schermen op voorraad in verband met failliete reder (Hanjin)
3. De reparatie zou afgebroken worden ivm te lange doorlooptijd
4. Samsung geeft goedkeuring voor een creditering van bedrag
5. Klant krijgt geld/ nieuwe telefoon (na +- 3 weken)
Om e.e.a. voor te zijn heb ik in de winkel gevraag of ik niet direct een nieuwe telefoon kon krijgen om bovenstaande te voorkomen. Dit bleek niet mogelijk omdat ik 3 dagen na het verstrijken van de afkoelperiode pas aanwezig ben in de winkel (wel al binnen de 2 weken gemeld via Twitter, maar dit telde niet). Inmiddels ben ik aanbeland bij punt 4 en wacht ik op de goedkeuring van Samsung. Nu vraag ik mij het volgende af:
1. Als ik een nieuwe telefoon krijg, mag ik deze dan ook weer binnen 2 weken ruilen, of gaat het om de datum waarop je de bestelling hebt gedaan en niet de datum waarop je het product hebt ontvangen?
2. Op dit moment is de prijs van de S7 edge alweer erg gezakt en zijn er verschillende aanbiedingen. Als ik een nieuwe telefoon krijg, mag ik dan ook gebruik maken van de aanbieding en krijg ik bijvoorbeeld een micro SD gratis? Uiteraard kan ik dit wel doen als punt 1 kan, door deze te verkopen en weer terug te kopen.
3. Mijn "oude" telefoon ligt bij de reparateur en ik heb geen backup gemaakt. Waarom