antix o.s. blijft wifi verbinding eruit gooien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 20:49
kan iemand me helpen met het volgende probleem :
de wifi verbinding werkt maar wordt regelmatig eruit geschopt (dan moet ik via het control center weer verbinding maken) en doet ze het weer een tijdje.

betreft een oudere laptop vandaar de keuze voor dit os (dell d610, 20gb hdd, 2gb ram)
puppy linux kreeg helemaal geen verbinding.
in windows 7 (ja dat draaid erop maar sloom) geen problemen. (windows xp wil ik liever niet meer erop zetten, crashte regelmatig en een hoop werk om dat zonder cd rom te herstellen)

houd in je achterhoofd dat ik een redelijke leek ben op linux gebied (dus letterlijk neerzetten wat ik moet doen werkt wellicht het beste, ik weet hoe ik terminal moet openen en sudo/root moet inloggen maar verder ben ik niet zo goed bekend met de commands. (kom op andere fora wel vergelijkbare draadjes tegen maar niet in antix, of met mijn hardware setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is wel handig om de uitvoer dan o.a. dmesg te hebben waar je de wifi authenticatie laat zien. Daar staat cast ook bij wat er gebeurt.

En niet het minste, de hardware. Merk en type zegt niets, we moeten weten welke wifi chip er gebruikt wordt.

Heb je ook een andere Linuxdistributie geprobeerd, zoals Ubuntu (al is het een live sessie)?

Commandline FTW | Tweakt met mate