API om adresvelden op te vragen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

Ik ben bezig met een webshop, en zoek een manier om het een en ander te automatiseren.
De webshop kan naar overal ter wereld sturen, en moet dus ook verschillende adressen kunnen accepteren.

Echter, adressen overal ter wereld verschillen nogal eens. Meeste landen hebben postcode, sorteercode, administratieve plaats, gemeente.. Is er een API om die zaken e weten te komen als ik een land opgeef?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[google=address validation api] geeft 900.000 resultaten, staat daar niets tussen? :)

Edit: ik begreep de vraag verkeerd, dacht dat TS een postcodecheck o.i.d. zocht.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 13-10-2016 22:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carharttguy
Daar heb ik inderdaad al tussen gezocht, maar dat werkt meestal omgekeerd. Je moet al een adres hebben om te checken of het bestaat. Ik wil juist weten wat ik aan klanten moet vragen. Zodat ik geen postcode vraag als dat land helemaal geen postcodes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Ik zie eerlijk gezegd niet echt een reden om op voorhand al de locatie van de gebruiker te weten en daarmee dus te kunnen bepalen welke data de gebruiker moet invoegen. Ja, je zou aan de hand van het geselecteerde land eventueel content kunnen veranderen, maar waarom?

Volgens mij - dit gok ik - bevat een adres altijd: straat, huisnummer+(eventueel)toevoeging, postcode, land. Ik zou daarbij de keuze maken eventueel in je backend pas een controle doen op missende data.

[ Voor 11% gewijzigd door Martindo op 13-10-2016 18:30 . Reden: Kleine toevoeging m.b.t. controle van adres ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Martindo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:30:
Volgens mij - dit gok ik - bevat een adres altijd: straat, huisnummer+(eventueel)toevoeging, postcode, land. Ik zou daarbij de keuze maken eventueel in je backend pas een controle doen op missende data.
Falsehoods programmers believe about addresses

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-10-2016 18:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Carharttguy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:37:
Hallo

Ik ben bezig met een webshop, en zoek een manier om het een en ander te automatiseren.
De webshop kan naar overal ter wereld sturen, en moet dus ook verschillende adressen kunnen accepteren.

[...]
Even een aanname maar indien deze webshop nog van start moet en de eerste aankoop nog voldaan moet worden, ga dan in hemelsnaam niet alle problemen van de wereld (pun intended) oplossen. Start met een simpel database model welke zo'n beetje alle ongein accepteert en bouw daarop verder. Automatiseer en fine-tune naarmate je groeit.

Zo vaak "startups" gezien die vanaf dag 1 alle problemen in de toekomst wilden oplossen en eigenlijk nooit van de grond komen voor het kapitaal inmiddels verslonden is.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Martindo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:30:
Ik zie eerlijk gezegd niet echt een reden om op voorhand al de locatie van de gebruiker te weten en daarmee dus te kunnen bepalen welke data de gebruiker moet invoegen. Ja, je zou aan de hand van het geselecteerde land eventueel content kunnen veranderen, maar waarom?

Het probleem is dat je verkeerd gokt. En je hoeft nog niet heel ver te kijken eigenlijk.
Ziehier de officiële UPU regels voor een adres in Ierland: http://www.upu.int/fileadmin/documentsFiles/activities/addressingUnit/irlEn.pdf

En dan zijn we nog niet eens bezig over adressen uit Azië/Midden-Oosten. Of in Engeland heb je bijvoorbeeld huizen die aangeduid zijn om naam, maar niet in een straat.
Brakkie41 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Even een aanname maar indien deze webshop nog van start moet en de eerste aankoop nog voldaan moet worden, ga dan in hemelsnaam niet alle problemen van de wereld (pun intended) oplossen. Start met een simpel database model welke zo'n beetje alle ongein accepteert en bouw daarop verder. Automatiseer en fine-tune naarmate je groeit.
Dit is het herwerken van een webshop die zo'n jaartje gedraaid heeft en naar meer dan 90 landen heeft verzonden. Dit is dus zo'n automatiseer/fine-tuning.

Maar het lijkt echt moeilijk te zijn daar een antwoord op te vinden. Ik weet ook niet goed hoe andere bedrijven het doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Carharttguy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:19:

Maar het lijkt echt moeilijk te zijn daar een antwoord op te vinden. Ik weet ook niet goed hoe andere bedrijven het doen eigenlijk.
Aangezien er maar een beperkt aantal landen zijn, en er maar weinig bijkomen, denk ik dat de meeste dit gewoon met het handje doen.

Je kan op wikipedia wel de officiele regels per land vinden neem ik aan en voor elk land een apart fomuliertje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParadoxMedia
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Weet niet of het 100% is wat je zoekt, maar misschien is https://community.algolia.com/places/ wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275523

ParadoxMedia schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:09:
Weet niet of het 100% is wat je zoekt, maar misschien is https://community.algolia.com/places/ wat voor je?
Dit is inderdaad een hele goede. Geeft je alles terug wat je nodig bent en scheelt je zelf onderhoud aan postcode tabellen en de bijbehorende maandelijkse wijzigingen (en dan heb je het alleen nog maar over Nederland). Enige nadeel, je bent afhankelijk van een 3rdparty. Of de data zelf hosten (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Planet.osm) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom maak je het zo moeilijk? Mensen kennen echt hun eigen adres wel, veel beter dan jij, daar hoef je geen controles op te doen.

Allerlei controles levert alleen maar problemen en ergernis op als degene die het formulier bedacht de regels voor dat land niet kende, of je net tot de uitzonderingen op de regel behoort. De toevoeging achter mijn huisnummer is bijvoorbeeld numeriek (appartementen -1 t/m -12) maar ik zie soms formulieren die dwingen om letters als toevoeging te gebruiken, of het onmogelijk maken om een spatie of streepje tussen huisnummer en toevoeging te zetten.

Mijn verzekeraar presteert het zelfs om cijfers naar romeinse letters (in kleine letters nog wel) om te zetten (nr 1 wordt dan i, nr 5 wordt v), waarschijnlijk gevolg van handmatige invoer en een invoerveld wat geen numerieke toevoegingen toelaat. Dat soort post komt dus niet eens aan als de postbode daar niet over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaZy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:44
Bedankt voor deze reactie! Anders had ik hem gemaakt :9

Ontopic:

De grootheden van de webwinkels zoals ebay en amazon moeten natuurlijk ook tegen dit probleem aanlopen, misschien hebben zij er iets over geschreven? Ik heb even gegoogled maar kan zo snel niets vinden.

Misschien te ver out of the box maar,
Is het misschien een idee om al een stap eerder te gaan zoeken? Je bent nu aan het kijken welke velden er ingevuld moeten worden, maar is er niet een service die het aanbied om de betaling e.d. af te handelen met daarin geintereerd een oplossing voor jou probleem

[ Voor 46% gewijzigd door ChaZy op 14-10-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het gros in de wereld heeft wel standaard adresvelden waar een pakket mee aan kan komen, zou je echt een compleet systeem opbouwen voor die paar uitzonderingen in de wereld, waar heel misschien de kans is dat je er iets heen moet sturen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Dank voor het meedenken allemaal! Ik ga voor algolia gaan denk ik, vind ik wel een mooie en simpele oplossing!
Pagina: 1