• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
hallo,

ik wil een palmtopje of PDA aanschaffen. Nu heb bij iemand een palmtopje gezien met JVM (java virtual machine) ik heb op de site gekeken van palm maar daar kan ik niets vinden.
weet iemand welke modelen een JVM hebben? of is dat software die je zelf in elke palmtop kan laden (ook in de goedkope??)

Verwijderd

Lijkt me dat als er een JVM voor PalmOS geschreven is dat je die dan ook in elke Palm kunt laden...

De vraag is natuurlijk wel of de snelheid een beetje acceptabel zal zijn. Wellicht hebben de goedkopere modellen niet genoeg processorkracht.

Op mijn Revo staat nu Opera (=webbrowser). Deze kan ook Java(script) draaien, dus in geite bevat die ook een VM. (toch?)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Nee, javascript en Java zijn ondanks de gelijkheid in naam totaal verschillende dingen.
Java is een volwaardige programmeertaal terwijl javscript (vroeger LiveScript) alleen op internet pagina's gebruikt kan worden.

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 17:46

AceRimmer

What a guy...

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op PalmOS kun je KVM (kilobyte virtual machine) draaien. Die is van Sun. Hun J2ME werkt er dus prima mee samen.

http://java.sun.com/features/1999/06/j2me.html

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 13:20 schreef Genoil het volgende:
Op PalmOS kun je KVM (kilobyte virtual machine) draaien. Die is van Sun. Hun J2ME werkt er dus prima mee samen.

http://java.sun.com/features/1999/06/j2me.html
En dat is dus preceis wat ik wil, maar als ik het goed begrijp kun je hem dus gewoon in je palmje laden?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op zaterdag 30 juni 2001 23:56 schreef wasigh het volgende:

[..]

En dat is dus preceis wat ik wil, maar als ik het goed begrijp kun je hem dus gewoon in je palmje laden?
Geen idee ho eht precies werkt, heb zelf nl. een PocketPC, en die heeft geen KVM
Pagina: 1