Ik zoek iemand die een redelijke kennis heeft van Linux. Ik heb van bijna elke Linux distro geprobeerd een media center te bouwen, maar ik kom steeds op hetzelfde probleem uit. Elke linux distro die ik geprobeerd hebt, loopt vast tijdens het afspelen van Netflix via Chrome of gedownloade series met VLC. En met vastlopen bedoel ik een complete "freeze" die alleen op te lossen is met een hard reset. De freeze treedt ook niet direct op, maar pas na enkele minuten. Meestal een kwartier, a 20 minuten. Na de freeze en de hard reset is er nergens een foutrapport te vinden. Bij anders gebruik, loopt deze niet vast.
Nu ben ik aardig bedreven in alles wat met Microsoft te maken, inclusief Windows. Dus Windows 10 64 bit is een tussenoplossing geworden, omdat het hier allemaal wel prima op werkt. Ik vind Windows echter iets te intensief voor mijn hardware, en wilde daarom een lichte Linux distro, voornamelijk voor die reden. En gewoon voor de lol, om weer eens wat nieuws te proberen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, of nog beter een oplossing? Het is vrij simpele hardware:
600GB Samsung HDD
Intel Celeron J1900 quad core CPU @1.99Ghz met Intel HD graphics
4GB DDR3 geheugen
Bij voorbaat dank!
Nu ben ik aardig bedreven in alles wat met Microsoft te maken, inclusief Windows. Dus Windows 10 64 bit is een tussenoplossing geworden, omdat het hier allemaal wel prima op werkt. Ik vind Windows echter iets te intensief voor mijn hardware, en wilde daarom een lichte Linux distro, voornamelijk voor die reden. En gewoon voor de lol, om weer eens wat nieuws te proberen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, of nog beter een oplossing? Het is vrij simpele hardware:
600GB Samsung HDD
Intel Celeron J1900 quad core CPU @1.99Ghz met Intel HD graphics
4GB DDR3 geheugen
Bij voorbaat dank!