Systeem hangt bij VLC/Netflix e.d. na ~20 minuten*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Ik zoek iemand die een redelijke kennis heeft van Linux. Ik heb van bijna elke Linux distro geprobeerd een media center te bouwen, maar ik kom steeds op hetzelfde probleem uit. Elke linux distro die ik geprobeerd hebt, loopt vast tijdens het afspelen van Netflix via Chrome of gedownloade series met VLC. En met vastlopen bedoel ik een complete "freeze" die alleen op te lossen is met een hard reset. De freeze treedt ook niet direct op, maar pas na enkele minuten. Meestal een kwartier, a 20 minuten. Na de freeze en de hard reset is er nergens een foutrapport te vinden. Bij anders gebruik, loopt deze niet vast.

Nu ben ik aardig bedreven in alles wat met Microsoft te maken, inclusief Windows. Dus Windows 10 64 bit is een tussenoplossing geworden, omdat het hier allemaal wel prima op werkt. Ik vind Windows echter iets te intensief voor mijn hardware, en wilde daarom een lichte Linux distro, voornamelijk voor die reden. En gewoon voor de lol, om weer eens wat nieuws te proberen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of nog beter een oplossing? Het is vrij simpele hardware:

600GB Samsung HDD
Intel Celeron J1900 quad core CPU @1.99Ghz met Intel HD graphics
4GB DDR3 geheugen

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Greymane op 18-10-2016 04:06)

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
https://bugs.launchpad.ne...-video-intel/+bug/1453298

Hier heb je hetzelfde probleem. Blijkbaar geeft je i915 (intel driver) problemen. Ik zou eens de i965 proberen en zien wat dat geeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je topictitel klopt natuurlijk niet, je zoekt geen linuxer je zoekt een oplossing voor je probleem.

Welke distros en versies heb je geprobeerd? Al gekeken naar de temp. en cpu/mem load tijdens het bekijken van films? In Windows werkt het wel gewoon goed? Dit klinkt als een temperatuur issue..

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42

Super_ik

haklust!

Of rot geheugen. Heb je dat al getest?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat Linux nergens foutrapportages (logs) zou hebben gelooft niemand, als er een OS is die voor tig zaken een log mogelijkheid heeft, is het Linux wel.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:07
Lijkt idd er meer op dat je een probleem met je hardware hebt dan met Linux.

Hangen en opstart Troubleshooter effe doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
@ battler & Super_ik Excuus, ik had geen intentie om iemand te misleiden. Temp's zijn meer dan prima. Niet boven de 40 graden uitgekomen. Geheugen heb ik ook gechecked en in orde (En tevens gloednieeuw uit de verpakking.In Windows (Het is momenteel een dual boot) werkt alles naar behoren. Loopt nooit vast. Echter zodra ik Linux aan zet, 15 a 20 minuten en freeze.

@Breezers Foutrapportage kon ik in ieder geval niet vinden. Maar zoals ik al zeg, ik ben vrij nieuw op het linux gebied. Ik heb het hiervoor nog nooit geprobeerd, ik snap de basis, maar daar houdt het ook aardig mee op.

Geprobeerde linux distro's:

Ubuntu 16.04
Mint 18
Lubuntu (Omdat ik dacht dat mijn hardware misschien te zwak was)
Fedora
Debian
Arch
Pinguy
Elementary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Op welke locaties heb je gezocht naar logs?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Logs kun je over het algemeen vinden in /var/log/.

Kijk bijvoorbeeld na een crash of er wat zinnigs staat system.log of xorg.log.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Waarom heb je nog niet gewoon openelec of iets dergelijks geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, voor mensen die een baan zoeken hebben we hele andere secties en sites. Ik pas de titel even aan, want je zoekt niet iemand om in te huren voor een bedrijf, maar hulp bij het oplossen van je probleem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Windows 1- en intensief? Ik heb een tijd terug nog gewerkt met Win10 op een core2duo e6400 (of nog ouder) wel met ssd, een moet zeggen dat dat zeer vlot werkte.

Complete freeze van linux is best knap, denk eerder dat de GUI vast loopt maar de rest gewoon nog prima werkt.
Ik weet dat in Ubuntu (en zal vast ook prima werken met andere distro's) je een tweak kunt toepassen waar mee je de GUI kunt killen/restarten) "ctrl+alt+backspace"

maar als je puur multemedia gebruikt, waarom niet Openelec/LibreElec of dergelijks gebruiken?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 09:51
15-20 minuten... Misschien iets met de screensaver of andere power setting? De laatste paar jaar niet meer meegemaakt die springt wel eens aan bij video kijken (geen muisactiviteit). Meen dat het xscreensaver was toen, die ook wel eens durfde crashen, waardoor ik niet meer terug raakte in gui... Lijkt me sterk dat het dit nog is, maar wat gebeurt er als je die tijden aanpast of wat met de muis beweegt zo nu en dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
https://bugs.launchpad.ne...-video-intel/+bug/1453298

Hier heb je hetzelfde probleem. Blijkbaar geeft je i915 (intel driver) problemen. Ik zou eens de i965 proberen en zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
Aha, dat verklaard een boel. Mijn dank is groot @Miel54. Er staan verschillende workarounds tussen. Nu heb ik in ieder geval een lijn die ik kan volgen. :)
Pagina: 1