Laptop-GPU niet herkend na Win 10 Anniversary update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik heb al een heleboel Win10-problemen langs zien komen, maar deze (helaas?) nog niet: sinds een paar maanden gebruiken we op de bank een supercheap netbookje, de Medion Akoya S2217. Prima om een beetje te surfen en af en toe wat Netflix te kijken.

De Anniversary update heb ik inmiddels ook binnen: ik was t.t.v. de uitrol op vakantie, daarna voor het eerst opstarten en na een enorme wachttijd om die update te installeren leek het allemaal OK.

Echter, gisteravond zat ik eigenlijk voor het eerst weer met dat ding op de bank en viel het me op dat het scherm op maximale helderheid stond. De keyboard keys om helderheid te verlagen werken niet meer en ook bij de energie-opties kon ik niks vinden. Even verder gluren bij apparaatbeheer om naar drivers te zoeken: staat er nergens meer een GPU in :?

De Medion-ondersteuning is zoals verwacht "beperkt" (lees: laatste drivers van vorig jaar), maar ook generiek Intel-spul e.d. doet niks. En juist het feit dat apparaatbeheer niets laat zien, betekent eigenlijk dat ik zelf ook geen idee meer heb hoe ik dit nu weer werkend krijg, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat er iets met de drivers gebeurd is...
Kijk eens naar dit artikel : http://www.icttipsandtric...fe-2e-monitor-werkt-niet/

even doorscrollen naar "De Oplossing"
Tooltje downloaden en alle VGA drivers op laten ruimen.
En vervolgens opnieuw starten en kijken of de VGA kaart weer herkend wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
Sorry voor de late reactie, uiteindelijk bleek het in de chipsetdrivers te zitten. Uiteindelijk die voor Win8 (daar zat wél een executable bij) geïnstalleerd en alles draaide weer.

Toch bedankt!