PHP Wil niet connecten naar MySQL database

Pagina: 1
Acties:

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ik heb dus op mijn eigen webservertje met RedHat Linux 7.1 , MySql en PHP4.0.2 geinstalleerd.

Nou wil ik phpMyAdmin draaien.
Deze geeft de volgende foutmelding:

Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /home/phpMyAdmin/lib.inc.php3 on line 255

Deze foutmelding krijg ik dus ook wanneer ik bijvoorbeeld VBB board of welke php-mysql data dan ook wil parsen ..
Er zit dus iets mis. Nou is mijn vraag: wat?
Wat moet ik toevoegen of aanpassen aan mn systeem om die mysql funties werkende te krijgen ??

Check voor mijn phpinfo()
http://mindblast.dhs.org/test.php3

Daar zou het meest nuttige wel in moeten staan denk ik ...

bvd.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt geen mysql support....

• violator_
zoiets voelde ik al aankomen .. maar hoe moet ik php dan compilen dat ik er wel MySQL support in krijg ?

Of is daar mischien een standaard scriptje voor ofzo ?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

--with-mysql

• violator_
--------------------------------------------
Configure Command './configure' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-mysql=shared,/usr' '--with-udb=shared,/usr/src/udb-1.5' '--without-gd'
--------------------------------------------
zo is ie geconfigured .. daarnaa heb ik make install gedaan .. wat moet ik verder nog doen ?

Verwijderd

gewoon --with-mysql=/usr/local/mysql

Of wat je ook als prefix opgegeven hebt bij MySQL

• violator_
[root@mindblast local]# whereis mysql
mysql: /usr/bin/mysql /usr/lib/mysql /usr/share/mysql /usr/man/man1/mysql.1.gz /usr/share/man/man1/mysql.1.gz
---------------------------------------------
ok .... welke van deze moet ik dus hebben ?

Dus na make install zou ie dan helemaal goed moeten zijn ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

[root@mindblast local]# whereis mysql
mysql: /usr/bin/mysql /usr/lib/mysql /usr/share/mysql /usr/man/man1/mysql.1.gz /usr/share/man/man1/mysql.1.gz
--with-mysql=/usr
Pagina: 1