Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik heb een samsung galaxy s2 en ben op zoek naar een nieuwe gsm.
Via de firma kan ik volgende iphones aankopen

Iphone 6s 64GB - dan moet ik het volgende bedrag betalen: 150euro
Iphone 7 32GB - dan moet ik het volgende bedrag betalen: 300 euro
Iphone 7 128 GB - dan moet ik het volgende bedrag betalen: 400 euro
Iphone 7 plus 128gb - dan moet ik het volgende bedrag betalen: 600 euro

Ik moet 3 jaar doen met deze iphone en na 3 jaar kan ik terug een toestel kiezen volgens bovenstaande formule, maar dan met een geupdate lijst.

Ik heb nog nooit een apple toestel gehad in mijn leven, dus weet ik ook niet goed welke ik zou kiezen en wat de perfomantie nog is na 2jaar.

Welk toestel zouden jullie aanraden voor de komende 3 jaar?

ik zat te twijfelen tussen 6s 64GB en de 7 32gb, maar hoe zit het met de storage op een iphone? Want je kan er geen SD kaart insteken.

En ik weet dat de 6s en 7 niet zoveel verschillen, de cpu is 40% sneller, dus zou ik dan toch een 7 pakken aangezien ik er 3 jaar mee moet doen? of is het het verschil van 150 -250 euro niet waart........?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:03
Zijn die bedragen netto of bruto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:10
Tsja. Waar je voorkeur ligt. De iPhone 7 is waterdicht, de 6S niet.
De iPhone 6s heeft een 3.5mm jack - de iPhone 7 niet.

De hoeveelheid opslag die je gebruikt is natuurlijk persoonlijk. Ik loop al tijden rond met 16GB - en daarmee red ik me prima. Maar ik heb dan ook niet veel muziek op mijn telefoon staan, bijna geen spellen, etc. Als ik voor dezelfde keuze stond zou ik de 6S kiezen.

Ik verwacht wel dat de 6S het over 3 jaar het nog prima doet. Ik hoop het iniedergeval wel voor mezelf :+. Apple ondersteuning is over het algemeen lang, en de telefoons degelijk. Mijn iPhone 5 heeft het ook 4 jaar volgehouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 13-10-2016 14:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
Dat zijn de volledige bedragen die ik eenamlig moet betalen aan de firma waar ik voor werk, om zo een toestel aan te kopen/huren/lenen voor 3 jaar.

Nu ik kan kiezen, ik kan het bedrag gewoon van mijn netto loon betalen of ik kan zeggen, hoe dat bedrag maar van mijn volgende bruto loon af (in het 2de geval, is het dan eigenlijk nog iets voordeliger, aangezien ik dan nog geen belastingen heb betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als het twee jaar was dan had ik je inderdaad de 6s aangeraden (puur kijkend naar de prijs). Je moet er echter 3 jaar mee doen. Als we kijken naar een hedendaags drie jaar oude iPhone dan presteren deze nog redelijk. 3 jaar geleden kwam de iPhone 5S uit, welke nu nog redelijk werken, maar wel een stuk trager zijn dan wanneer ze net uitkwamen, maar ze zijn op zich nog goed werkbaar.

Als je dat echter vergelijkt met een iPhone 5 (want als je een 6S neemt kun je ervan uitgaan dat deze over drie jaar ongeveer net zo snel zal zijn als een iPhone 5), dan is het een ander verhaal. Blader gerust eens in het ervaringen topic hier op Tweakers en je zult zien dat er veel mensen zijn die de iPhone 5 niet meer vooruit te branden vinden.

Dus als ik het zo bekijk zou ik op safe gaan en kiezen voor de iPhone 7, die het de komende drie jaar prima zal blijven doen.

Qua opslag:
Dit is puur persoonlijk. Maak je veel foto's of video's? Zo ja in welke kwaliteit? Maak je gebruik van cloud storage. Het is bijvoorbeeld mogelijk je foto's op te slaan in iCloud (Apple's cloudplatform), je kunt er ook voor kiezen om ze daar op te slaan en niet op je telefoon te laten staan. Je krijgt standaard 5GB van Apple gratis.
Daarnaast moet je je afvragen: hoeveel muziek zet ik er op, hoeveel apps installeer ik (en wat voor apps, games zijn bijvoorbeeld groter dan bijvoorbeeld apps waar je foto's mee kunt maken).

Als je een 32 GB iPhone koopt dan heb je ongeveer 28 GB over, je moet ook iets van 3/4 GB vrij hebben om OTA (over the air) updates binnen te kunnen krijgen.

Mijn aanraden is dus: neem een iPhone 7 en kies zelf of je 32 of 128 GB neemt.

Wat betreft de 3,5" jack, ik mis hem niet. Ik heb zelf de iPhone 7 een week in mijn bezit en mis de ingang totaal niet (ik ben dan wel iemand die standaard de Apple oortjes gebruikt omdat ik deze het fijnst vindt).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ik ben zelf een gebruiker van de Iphone sinds de Iphone 3. Heb nu paar weken de Iphone 7 en ondanks de feiten die het verschil uitdrukken tussen de 6 en de 7 vind ik qua gebruik een wereld van verschil. Ten opzichte van de Iphone 6 vind ik het een enorme verbetering. De hele feeling van het toestel is verbeterd. Het is alleen net wat je er voor over hebt en wat je nodig hebt. Ik zou zeker iedereen de Iphone 7 aanraden, al heb ik zelf nooit een 6S gehad maar een 6.

Wat betreft die audio jack zoals miicker zegt, ik mis hem ook niet echt. Toch heb ik aantel keren gehad dat ik dacht, shit nu was die wel handig geweest. Bijvoorbeeld op een feestje muziek afspelen via je telefoon kan je gewoon vergeten omdat je niet overal die converter meeneemt. Daarbij vind ik het misschien irritanter dat je andere oortjes hebt voor je telefoon. Ik zit elke dag in de trein en kijk series en films op mijn laptop, ik moet dan per se andere oortjes gaan pakken(goh wat zijn wij lui geworden zeg).

[ Voor 35% gewijzigd door assn op 13-10-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
Nat-Water schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:53:
Tsja. Waar je voorkeur ligt. De iPhone 7 is waterdicht, de 6S niet.
De iPhone 6s heeft een 3.5mm jack - de iPhone 7 niet.
deze verschillen maken voor mij niet uit, wat ik wel persoonlijk tof vind is dat ze heel snle fotos kunnen trekken, dat ik niet 5 seconden moet wachten eer de foto getrokken is.

De iphone 7 heeft geen jack, maar wel een converter standaard meegeleverd.
Nat-Water schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:53:
De hoeveelheid opslag die je gebruikt is natuurlijk persoonlijk.
veel muziek heb ik ook niet, vooral veel fotos en films, maar ik heb gelezen dat als je de icloud gebruikt, de volledige foto op de icloud staat en maar een thumbnail op je gsm zelf...... Weet niet of dit werkelijk zo is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 17:54

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

wat had je op je s2 aan opslag nodig?

raad je aan om eens naar een winkel te gaan en een iphone uit te proberen, kijken of ios wel iets voor je is.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:10
WingGraph schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

deze verschillen maken voor mij niet uit, wat ik wel persoonlijk tof vind is dat ze heel snle fotos kunnen trekken, dat ik niet 5 seconden moet wachten eer de foto getrokken is.

De iphone 7 heeft geen jack, maar wel een converter standaard meegeleverd.

[...]

veel muziek heb ik ook niet, vooral veel fotos en films, maar ik heb gelezen dat als je de icloud gebruikt, de volledige foto op de icloud staat en maar een thumbnail op je gsm zelf...... Weet niet of dit werkelijk zo is of niet.
Klopt. En ik ben zo'n type wat die converter snel zou kwijtraken, dus dat is voor mij een nadeel. Verder gebruik ik vaak de 3.5mm poort en lightning poort tegelijkertijd, dus voor mij is dat geen optie. Maar ieder z'n ding.

Wat je over iCloud vertelt klopt inderdaad. Standaard gebeurt dat, en je hebt 5GB cloud storage.Verder sluit ik me aan bij Viper - hoeveel opslag gebruik je nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 13-10-2016 15:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
miicker schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:55:

Mijn aanraden is dus: neem een iPhone 7 en kies zelf of je 32 of 128 GB neemt.
Bedantk, dit was zeer duidelijk en ga hierdoor voor de iphone 7 gaan.

Ik ben wel iemand die veel fotos neemt in hoge kwaliteit, wat het icloud verhaal betreft weet ik niet goed,

maar als je zegt nog 28gb over te houden - 4 gb voor updates dan is er nog 24 gb over.

Ik heb ook nog niet echt zo een high end toestel gehad, dus zal ik op safe spelen denk ik en voor de 128GB gaan, want ik heb geen idee hoeveel apps of welke ik ervoor ga gebruiken.

Momenteel gebruik ik enkel de noodzakelijke apps, bank apps voornamelijk. Ik ben niet echt een gamer op de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
WingGraph schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Bedantk, dit was zeer duidelijk en ga hierdoor voor de iphone 7 gaan.

Ik ben wel iemand die veel fotos neemt in hoge kwaliteit, wat het icloud verhaal betreft weet ik niet goed,

maar als je zegt nog 28gb over te houden - 4 gb voor updates dan is er nog 24 gb over.

Ik heb ook nog niet echt zo een high end toestel gehad, dus zal ik op safe spelen denk ik en voor de 128GB gaan, want ik heb geen idee hoeveel apps of welke ik ervoor ga gebruiken.

Momenteel gebruik ik enkel de noodzakelijke apps, bank apps voornamelijk. Ik ben niet echt een gamer op de smartphone.
Is de telefoon van jou na 3 jaar? Of moet je deze teruggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:43
Een 6s 64GB is een keurig toestel. Zeker nu ze nog een jaar extra de kans hebben gehad om wat issues te fixen.
Als je er niet de hele dag 4K mee opneemt of de halve app store aan games installeert, heb je plek zat.
4K/slomo opnemen kost overigens al meer batterij dan opslag.

32 GB is vrij karig als je muziek synchroniseert, omdat er namelijk maar 26 GB* voor de gebruiker beschikbaar is. Neem daar nog ruwe 5 tot 10 GB aan apps vanaf.

En je kunt zeker twee jaar aan iOS updates verwachten. Als het niet meer is.

*op basis van iOS 10 op 6s.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 13-10-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
miicker schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:08:
[...]
Is de telefoon van jou na 3 jaar? Of moet je deze teruggeven?
In theory is het toestel dan afgeschreven en is deze van mij, wat weer wat meerwaarde brengt als ik een hoger model pak, dan kan ik deze zogezegd verkopen en met dat geld en bijlage terug het laatste nieuwe model kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
WingGraph schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

In theory is het toestel dan afgeschreven en is deze van mij, wat weer wat meerwaarde brengt als ik een hoger model pak, dan kan ik deze zogezegd verkopen en met dat geld en bijlage terug het laatste nieuwe model kopen.
Als je dan uitgaat dat de iPhone 7 evenveel waard is over drie jaar als de iPhone 5S nu is dan kun je nog +- €300 terugkrijgen voor je telefoon (de goedkoopste 5S staat in de Pricewatch aangeboden voor €305,-)

Als je dat meeneemt in je overweging zou ik niet langer twijfelen en kiezen voor de iPhone 7 128GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
miicker schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Als je dan uitgaat dat de iPhone 7 evenveel waard is over drie jaar als de iPhone 5S nu is dan kun je nog +- €300 terugkrijgen voor je telefoon (de goedkoopste 5S staat in de Pricewatch aangeboden voor €305,-)

Als je dat meeneemt in je overweging zou ik niet langer twijfelen en kiezen voor de iPhone 7 128GB ;)
Die € 305,- is voor een nieuwe, he, een drie jaar gebruikt toestel is tweedehands.
Maar sowieso krijg je straks meer terug voor een 7, dan voor een 6s, uiteraard wanneer beide in vergelijkbare staat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Marly schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Die € 305,- is voor een nieuwe, he, een drie jaar gebruikt toestel is tweedehands.
Maar sowieso krijg je straks meer terug voor een 7, dan voor een 6s, uiteraard wanneer beide in vergelijkbare staat zijn.
Inderdaad verkeerd gekeken :o
Maar goed ik zi veel vraagprijzen rond de €150,- denk dat dat ook vrij realistisch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Neem gewoon de 7 plus 128GB.
Is wat meer bijbetalen, maar je hebt dan echt een toptoestel wat na 3 jaar veel meer waard is dan elke andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

7 128gb altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
Blijkt dat de 32gb harddisk van de iphone 7 een veel tragere schrijf snelheid heeft dan de 128gb harddisk van de 7, in sommige benchmarks bijna 8 keer trager.

Dus alleen daarom al een reden om voor de 128 gb te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

WingGraph schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:54:
Blijkt dat de 32gb harddisk van de iphone 7 een veel tragere schrijf snelheid heeft dan de 128gb harddisk van de 7, in sommige benchmarks bijna 8 keer trager.

Dus alleen daarom al een reden om voor de 128 gb te gaan
Harddisk nog wel. Fancy.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
SSD ...? flash drive .... ?

op vele websites staat het omschreven als Memory, maar de opslagcapaciteit =! Memory ( dit word ook niet zo genoemd bij dekstops, laptops ,.... )

bij mij blijft memory == RAM ( werk geheugen) en niet de opslagcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik vraag me wel af wat mensen dan in godsnaam met 128GB op de telefoon doen?

Weken aan muziek erop?
Meer dan 20 full lenght blockbuster films die er altijd op moeten staan?
Je hele leven aan foto's op je device, terwijl je in elk normaal land gewoon kunt syncen met iCloud/Dropbox?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:23
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:06:
Ik vraag me wel af wat mensen dan in godsnaam met 128GB op de telefoon doen?

Weken aan muziek erop?
Meer dan 20 full lenght blockbuster films die er altijd op moeten staan?
Je hele leven aan foto's op je device, terwijl je in elk normaal land gewoon kunt syncen met iCloud/Dropbox?
Misschien wil ik niets opslaan in iCloud/Dropbox...
Pagina: 1