Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voip oplossing voor twee gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LodewijkG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
Beste tweaker forum leden,

Ik ben momenteel bezig met wat basis benodigdheden zoals telefonie voor mijn onderneming.

Ik kom van een bedrijf af waar ze een avaya telefoon centrale hebben geinstalleerd. Deze centrale voor voip oplossing zou een stuk goedkoper moeten zijn voor internationaal bellen. Daar twijfel ik niet aan. Echter zijn in mijn bedrijf slechts drie man actief, wel met intensief internationaal bellen.

Ik vroeg me af of iemand mij de goede richting in kan wijzen wat betrefd het zoeken naar een betaalbare voip oplossing voor drie gebruikers. Wij bellen ongeveer 70% internationaal.

Wat ik in principe nodig heb:
1. Een rij telefoonnummers (10) ik geloof dat 088 landelijk is, dus niet aan een regio verbonden, klopt?
2. Wat toestellen
3. Een goedkope internationale provider
Wellicht dat ik nog wat mis?
4. Liefst met app op de telefoon

Hoop dat jullie mij de goede richting in kunnen wijzen.

Bvd,
Lodewijk

Alle reacties

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 13:49
Percentage internationaal bellen zegt weinig, over hoeveel minuten gaat het?
Is het vooral bellen of gebeld worden?

Zolang het een SIP voip supplier is kun je wel een random SIP voip client gebruiken op je telefoon overigens.

[ Voor 32% gewijzigd door Icekiller2k6 op 13-10-2016 14:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59
Bij mijn oude werkgever gebruikten en verkochten wij pakketten van

http://www.nlcloud.eu/oplossingen/voip-online/#pakketten
en https://www.utica.nl/cloud/voip/
(zelfde partij).

Dit is inclusief bellen via app.

Durf alleen niet te zeggen wat de prijzen zijn voor internationaal bellen, dat zou je kunnen opvragen.
Centrale zit in de cloud, voor een vast bedrag per maand.

Ben altijd wel tevreden over Yealink telefoons.

Misschien een mailtje sturen naar NLCloud, voor wat info. Werkte altijd wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Clavis op 13-10-2016 14:19 ]

Verwijderd

Ligt er aan wat je wilt :

Wil je een cloud oplossing of wil je een eigen telefooncentrale ?
Trixbox op basis van Asterisk kan bijvoorbeeld als telefooncentrale perfect dienst doen.
Moet je wel handig mee zijn maar dan heb je een volwaardige en gratis telefooncentrale.
Bellen met een app moet ook kunnen dan d.m.v. SIP Softphone o.i.d.

Wij zitten zelf bij Speakup als VOIP hoster met name omdat hun ook buitenlandse telefoonnummers aan kunnen bieden.
Zo goed als geen storingen, geweldige support en goede kwaliteit.
Wij gebruiken overigens als telefooncentrale een Swyx oplossing wat echt super werkt, ook met mobiele apps.

• LodewijkG
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie reacties. Ik ben misschien wat kort geweest in mijn toelichting. Mijn excuus daarvoor.

Waar ik naar opzoek ben:
Ons belgedrag ligt ongeveer tussen 120-160 internationale belminuten per werkdag.

1. Ik zou zelf geen centrale willen aanschaffen, denk dat wij hier te klein voor zijn.
2. Ik zou inderdaad Yealink toestellen willen aanschaffen
3. Blijkt dat ik opzoek ben naar een 10 nummerblok 085 nummers
4. Iets vergelijkbaars met een Xelion software
5. Hiervoor heb ik geloof ik ook een VDSL aansluiting nodig.
6. Nog andere hardware?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na googlen door de bomen het bos niet meer zie. Wellicht dat jullie mij naar een gestructureerde uitleg kunnen verwijzen?

Bvd!

• Clavis
LodewijkG schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:02:
Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie reacties. Ik ben misschien wat kort geweest in mijn toelichting. Mijn excuus daarvoor.

Waar ik naar opzoek ben:
Ons belgedrag ligt ongeveer tussen 120-160 internationale belminuten per werkdag.

1. Ik zou zelf geen centrale willen aanschaffen, denk dat wij hier te klein voor zijn.
6. Nog andere hardware?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na googlen door de bomen het bos niet meer zie. Wellicht dat jullie mij naar een gestructureerde uitleg kunnen verwijzen?

Bvd!
Als je een centrale in de cloud neemt heb je geen VDSL nodig. Internet an sich is voldoende.
Als je een SIP DECT set koopt (http://www.voipshop.nl/ye...p-dect-telefoon/pid=28972) kun je voor uit. Dat basisstation maakt verbinding met de cloud centrale.

• V1P3R
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 08:53
Er zijn genoeg bedrijven die dit aanbieden! Kijk eens naar voiceworks. Hier heb ik in het verleden zaken mee gedaan.

• Icekiller2k6
Clavis schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Als je een centrale in de cloud neemt heb je geen VDSL nodig. Internet an sich is voldoende.
Als je een SIP DECT set koopt (http://www.voipshop.nl/ye...p-dect-telefoon/pid=28972) kun je voor uit. Dat basisstation maakt verbinding met de cloud centrale.
zeker dat ze geen vaste telefoonset willen als ze zoveel bellen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Clavis
Icekiller2k6 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

zeker dat ze geen vaste telefoonset willen als ze zoveel bellen...
Is toch ook niet vast?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ale nummers zijn landelijk .. (inter)lokaal bellen is al lang geleden afgeschaft imho (de prijsverschillen iig)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 13-10-2016 17:08 ]

Iperf

• Icekiller2k6
Wat ik meende te zeggen is, een draadloze telefoon is misschien niet zo handig.. als ze redelijk veel bellen en de batterij is midden gesprek leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 13-10-2016 17:09 ]

• Clavis
Icekiller2k6 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:08:
[...]

Wat ik meende te zeggen is, een draadloze telefoon is misschien niet zo handig.. als ze redelijk veel bellen en de batterij is midden gesprek leeg.
Tja, was meer als voorbeeld i.c.m. een basisstation.
Een T42G van Yealink bijvoorbeeld maakt rechtstreeks contact met een online centrale.

[ Voor 11% gewijzigd door Clavis op 13-10-2016 17:12 ]

Verwijderd

je kan ook bij Budgetphone een echt 020 of 040 nummer kopen. Kost dacht het 15 euro per jaar.

Bij Voipbuster of iets dergelijks de uitgaande VoIP nemen. Klaar.

heb je ook geen problemen als men jou gaat bellen. De echte geografische 020 - 050 nummers etc... zijn al tig jaren bekend bij alle telefooncentrales in de wereld. De +3185 of +3188 "kunnen" problemen opleveren.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 12:11
Zelf geen ervaring mee, maar vriend van mij zit bij Voys (https://www.voys.nl/). Je kan er eens naar kijken :)

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nss

The Dude Abides

LodewijkG schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:02:

Waar ik naar opzoek ben:

6. Nog andere hardware?

Bvd!
Inderdaad niet voor een centrale gaan, maar hosted voip. Heb zelf ervaring met Voys. Bij Voys kost een blok van 10 nummers (opeenvolgend op het einde) 10euro per maand. Een blok van nummers 10 nummers mag (officieel) niet binnen de 088 reeks, hiervoor geldt minimum reeks van 100 nummers (link). 085 zoals je nu aangeeft kan wel, en is ook bij Voys te bestellen. Je hebt daarnaast nog een abonnement bij ze nodig, op de website kan je de kosten zien. Nadeel vind ik persoonlijk dat ze geen onbeperkt bellen in Nederland aanbieden, maar ik begrijp dat je vooral international belt. Ik weet niet wat de tarieven daarvan zijn bij Voys (zie website weer), maar bij een belvolume van 120-160min per dag is het zeker de moeite waarde om goed rond te kijken.

Mooie van voip is dat je binnenkomend en uitgaand kan scheiden. Je zou dus eventueel voor inkomende gesprekken Voys kunnen nemen, en voor uitgaande een andere aanbieder - bijvoorbeeld een van de Betamax aanbieders waarmee je zeer goedkoop internationaal kan bellen (zoek op forum op Betamax of Voipbuster, en zie deze link voor de verschillende tarieven). Betamax heeft goede app voor Android, met de IOS app heb ik geen ervaring. Meeste voip hardware ondersteunt dit scheiden inkomend en andere aanbieder uitgaand. Ook bijvoorbeeld Gigaset N510 basisstation. Je kan bij Betamax je eigen uitgaande nummer kiezen voor nummerweergave, na verificatie (binnen de opeenvolgende reeks van Voys bijvoorbeeld)

Naast een internet verbinding (xDSL, kabel of glasvezel) heb je qua hardware niks extra nodig naast Voip telefoons. Wel even opletten dat sommige routers nog weleens problemen met voip willen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Nss op 13-10-2016 20:26 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Skype en dan een telefoon met skype ondersteuning.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nss

The Dude Abides

NeHoX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:35:
Skype en dan een telefoon met skype ondersteuning.
Geen numerreeks van 10 nummers mogelijk, zie OP.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Zonder rekening te houden met de begroting of kosten/baten wat algemeen advies:

Eigen nummers:
Nummerblok in eigen eigendom (met randvoorwaarden) kan je prima zelf aanvragen.
Als er een behoeft is dit nummerblok ook te behouden (eigendom) voor je bedrijf dan is dit de enige manier.
  1. ACM: 088 Nummerblok aanvragen
  2. Via Telecomprovider naar keuze (b.v. Voys, VoipQ, Redworks dit nummerblok laten koppelen.)
    (De providers koppelen het nummerblok via COIN waarmee ze een overeenkomst hebben)
Hardware/toestellen:
Als je alle nummers op 1 toestel tegelijk wilt kunnen afhandelen neem er dan een met minmaal 10 lijnen.
Cisco SPA509g, Grandstream GXP2170, Yealink SIP-T29G, Snom D375.
Dit met bijbehorende headset
Kies dat toestel uit die voor jou persoonlijk het minst verwarring kan scheppen bij gebruik.

Als je veel verwerkt via de PC dan kan je een goede belapplicatie via de PC kiezen.
Neem dan werkstations met 2 of 3 schermen voor simultaan (ver-)werken.

Telecomprovider:
Zelf onderhandelen. Bij deze hoeveelheid is een flatfee en/of lagere tarieven mogelijk.
Het maakt heel veel uit of je EU, EU+Amerika of Wereld belt.

Note:
Heb zelf wel een idee hoe ik dit zou opzetten. Maar zoveel mensen zoveel (goede) smaken.
En afhankelijk van het specifieke belgedrag veranderd ook het advies.

Regel wel iemand/bedrijf die je helpt bij het configureren van de toestellen!!!
Iemand die niet gilt bij:
  • fnc=blf+cp+sd;sub=**@$PROXY;ext=**@$PROXY
  • 985@-16,1428@-16,1777@-16;20(.380/0/1,.380/0/2,.380/0/3,0/4/0)
  • start=3/-1/7/2:0:0;end=10/-1/7/2:0:0;save=1
Goed geconfigureerd werkt VoIP geweldig. Slecht geconfigureerd wordt het een hel.

[ Voor 16% gewijzigd door kwakzalver op 14-10-2016 14:27 ]

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Kijk eens naar NFON, tarieven staan erbij.

https://www.nfon.com/nl/t...loud/prijzen-en-tarieven/

Met Yealink toestellen en een mobiele app,. Veel ervaring mee, werkt prima.
Je kan alles zelf aan elkaar knurtselen, of je laat het doen, levering VDSL, toestellen, firewall, switches alles erop en eraan is mogelijk.

• retrosaurus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:19
Waarom geen fritzbox?

www.xtremeclocking.org

Pagina: 1