Specs: i7-6700k
Asrock Z170 OC Formula
Corsair Vengeance 16GB DDR4-2400
Samsung EVO 850 M.2 SSD
Scythe Mugen 4 PCGH
Tijdens het opstarten krijg ik dus BSOD's, als ik dan enter duw om voort te gaan (of power reset knop indien nodig) dan start de pc normaal op. Verder heb ik eenmaal opgemerkt hoe de display driver efjes haperde.
De BSOD's dusver gekregen, zijn de deze:
- 0xC0000221 (\windows\system32\winload.efi)
- 0xc0000098 (\windows\system32\ntoskrnl.exe)
en in mindere mate:
Clock Watchdog timeout error
Kernel security check failure
Whea uncorrectable error
0xc000021a //Deze was net voor het (her-)installeren van Windows
Vermoedelijk denk ik dat er iets aan de cpu is.
Ik overklok niet, ondanks het feit dat het allemaal onderdelen zijn waar ik dat zou kunnen doen.
Beide BIOS's staan nog op default settings en zijn geflasht naar de laatste versie.
Alle onderdelen behalve het moederbord zijn van Alternate.be.
Ik had oorspronkelijk een Asrock Z170 Gaming K6+, maar daar was een defect aan en werd door Alternate daar onmiddelijk de schuld van gegeven...
Ondertussen denk ik dat ik voor dat moederbord beroep ga doen op RMA.
Aan mijn huidig moederbord zou er normaal gezien niets mis mee moeten zijn, maar heb zowel geen andere cpu als moederbord om dit mee te testen.
Via Memtest86+ heb ik 41uur lang niet anders dan passes gekregen, dus aan de Ram lijkt het niet te liggen. Daarnaast heb ik de cpu via Intel Diagnostic tool getest, maar kreeg daar ook een pass.
Gezien de BSOD's ben ik echter niet overtuigd van die IDT pass.
Enige aanraders wat ik best nog zou doen voor ik toch garantie probeer aan te vragen bij Alternate?
Asrock Z170 OC Formula
Corsair Vengeance 16GB DDR4-2400
Samsung EVO 850 M.2 SSD
Scythe Mugen 4 PCGH
Tijdens het opstarten krijg ik dus BSOD's, als ik dan enter duw om voort te gaan (of power reset knop indien nodig) dan start de pc normaal op. Verder heb ik eenmaal opgemerkt hoe de display driver efjes haperde.
De BSOD's dusver gekregen, zijn de deze:
- 0xC0000221 (\windows\system32\winload.efi)
- 0xc0000098 (\windows\system32\ntoskrnl.exe)
en in mindere mate:
Clock Watchdog timeout error
Kernel security check failure
Whea uncorrectable error
0xc000021a //Deze was net voor het (her-)installeren van Windows
Vermoedelijk denk ik dat er iets aan de cpu is.
Ik overklok niet, ondanks het feit dat het allemaal onderdelen zijn waar ik dat zou kunnen doen.
Beide BIOS's staan nog op default settings en zijn geflasht naar de laatste versie.
Alle onderdelen behalve het moederbord zijn van Alternate.be.
Ik had oorspronkelijk een Asrock Z170 Gaming K6+, maar daar was een defect aan en werd door Alternate daar onmiddelijk de schuld van gegeven...
Ondertussen denk ik dat ik voor dat moederbord beroep ga doen op RMA.
Aan mijn huidig moederbord zou er normaal gezien niets mis mee moeten zijn, maar heb zowel geen andere cpu als moederbord om dit mee te testen.
Via Memtest86+ heb ik 41uur lang niet anders dan passes gekregen, dus aan de Ram lijkt het niet te liggen. Daarnaast heb ik de cpu via Intel Diagnostic tool getest, maar kreeg daar ook een pass.
Gezien de BSOD's ben ik echter niet overtuigd van die IDT pass.
Enige aanraders wat ik best nog zou doen voor ik toch garantie probeer aan te vragen bij Alternate?