Mijn vraag
Ik wil op mijn TV kunnen zien wat er op mijn computer gebeurt, omdat ik graag streams kijk. Ik heb een HDMI kabel gekocht. Nadat ik deze in de TV en PC heb ingeplugd, herkent de PC de televisie niet. Wat kan ik doen/veranderen zodat dit wel werkt? Ik zie door de bomen het bos niet meer en zo geweldig technisch onderlegd ben ik niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik(Uit Radeon-instellingen gekopieerd)
Softwareversie Radeon - 16.6
Software-editie Radeon - Crimson
Grafische chipset - AMD Radeon HD 7700 Series
Grootte geheugen - 1024 MB
Geheugentype - GDDR5
Kernklok - 1000 MHz
Windows-versie - Windows 10 (64 bit)
Systeemgeheugen - 8 GB
CPU-type - AMD A8-3870 APU with Radeon(tm) HD Graphics
Moederbord: Gigabyte A75M-UD2H
HDMI kabel: Cablexpert HDMI v1.4 (10 meter)
TV: Sharp TV (TV krijgt signaal via een HDMI kabel van Vodafone Thuis en werkt prima), heeft nog 2 extra HDMI ingangen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herhaaldelijk opnieuw opstarten.
Beelscherm detecteren pakt hij niet.
Via geluid kijken of er iets verbonden is, ook niet het geval
Ander HDMI opening in de TV (en uiteraard bron aangepast)
Proberen de videokaart een patch eerder te zetten, maakte geen verschil
Uiteraard Windows toets + P en dupliceren etc. geprobeerd.
Ik raak een beetje moedeloos, want ik zie persoonlijk niet in waarom het niet zou kunnen werken. De computer hoeft alleen de TV als tweede beeldscherm te zien, maar helaas. Is mijn moederbord uberhaupt compatibel en hoe kan ik testen of mijn HDMI uitgang in mijn PC goed werkt? Heb niet zo snel apparatuur bij de hand om dit met een ander kabel/apparaat te testen met ook een HDMI ingang.
Opgelost.. Het was precies dat. Hij moest in de videokaart. Ik wist niet dat ik die ingang had, blijkbaar zat er een dopje op met een rare vorm. In 5 jaar tijd nooit gebruikt!
Ik wil op mijn TV kunnen zien wat er op mijn computer gebeurt, omdat ik graag streams kijk. Ik heb een HDMI kabel gekocht. Nadat ik deze in de TV en PC heb ingeplugd, herkent de PC de televisie niet. Wat kan ik doen/veranderen zodat dit wel werkt? Ik zie door de bomen het bos niet meer en zo geweldig technisch onderlegd ben ik niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik(Uit Radeon-instellingen gekopieerd)
Softwareversie Radeon - 16.6
Software-editie Radeon - Crimson
Grafische chipset - AMD Radeon HD 7700 Series
Grootte geheugen - 1024 MB
Geheugentype - GDDR5
Kernklok - 1000 MHz
Windows-versie - Windows 10 (64 bit)
Systeemgeheugen - 8 GB
CPU-type - AMD A8-3870 APU with Radeon(tm) HD Graphics
Moederbord: Gigabyte A75M-UD2H
HDMI kabel: Cablexpert HDMI v1.4 (10 meter)
TV: Sharp TV (TV krijgt signaal via een HDMI kabel van Vodafone Thuis en werkt prima), heeft nog 2 extra HDMI ingangen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herhaaldelijk opnieuw opstarten.
Beelscherm detecteren pakt hij niet.
Via geluid kijken of er iets verbonden is, ook niet het geval
Ander HDMI opening in de TV (en uiteraard bron aangepast)
Proberen de videokaart een patch eerder te zetten, maakte geen verschil
Uiteraard Windows toets + P en dupliceren etc. geprobeerd.
Ik raak een beetje moedeloos, want ik zie persoonlijk niet in waarom het niet zou kunnen werken. De computer hoeft alleen de TV als tweede beeldscherm te zien, maar helaas. Is mijn moederbord uberhaupt compatibel en hoe kan ik testen of mijn HDMI uitgang in mijn PC goed werkt? Heb niet zo snel apparatuur bij de hand om dit met een ander kabel/apparaat te testen met ook een HDMI ingang.
Opgelost.. Het was precies dat. Hij moest in de videokaart. Ik wist niet dat ik die ingang had, blijkbaar zat er een dopje op met een rare vorm. In 5 jaar tijd nooit gebruikt!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 471987 op 13-10-2016 17:13 . Reden: Opgelost ]