Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe voeding voor oude pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:21
Hallo,

Mijn oude pc freezt continue, en kan alleen fixen door koud te herstarten. Soms doet hij het uren goed, soms komt hij telkens na 5 minuten vast te zitten. Ik denk dat mijn oude voeding cooler master silent pro 700m aan het falen is.

welke voeding raden jullie mij aan?

componenten:

asrock p55 deluxe3
intel corei5-760
8gb ddr3 ram (4x2gb)
gigabyte gtx 460->wordt vervangen door msi 960
1 HDD
1 SSD
1 dvd writer
3 fans + fan voor koeling (scythe mugen 4)

budget: liefst zo laag mogelijk, had gedacht aan seasonic m2 520 of corsair rm450x

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je zelf niet eerst willen weten hoe het komt dat je PC vastloopt, voordat je gaat beginnen met het vervangen van onderdelen? Welk OS draai je? Heb je het probleem ook met een ander OS, zodat je het OS kan uitsluiten? Wat doet je machine als je bijvoorbeeld een benchmark draait of een extended memorytest?

Ik vind het te vroeg om je voeding aan te wijzen als schuldige, tenzij je dit allemaal al hebt gedaan (en dan ben je vergeten de TS aan te passen) ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sjonniebwoi schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:07:
Mijn oude pc freezt continue, en kan alleen fixen door koud te herstarten. Soms doet hij het uren goed, soms komt hij telkens na 5 minuten vast te zitten. Ik denk dat mijn oude voeding cooler master silent pro 700m aan het falen is.
Dat kan goed, maar iets anders is ook mogelijk.
gigabyte gtx 460->wordt vervangen door msi 960
Een GTX 960 is een kaart van de vorige generatie, dus nieuw hoef je hem niet meer te kopen. Maar tweedehands wordt er ook veel te veel voor gevraagd en is die dus ook weinig interessant. Of kun je de kaart wel voor een goede prijs overnemen?
budget: liefst zo laag mogelijk, had gedacht aan seasonic m2 520 of corsair rm450x
Een Corsair RM450x bestaat niet, de RMx serie gaat van 550W t/m 1000W. Seasonic M2 serie bestaat ook niet, Cooler Master heeft wel een M2 serie. Daar is ook een 520W versie van, Cooler Master Silent Pro M2 520W genaamd. Maar niet was nooit heel interessant, is al tijden niet meer verkrijgbaar en is dus ook niet een realistische optie.

pricewatch: Corsair CX450M zou wel kunnen, heb je ook nog ruimte voor een overklok of andere/betere videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:21
-The_Mask- schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:17:
[...]
Dat kan goed, maar iets anders is ook mogelijk.

Hoe kan ik dit het beste controleren/nagaan? Ik weet niet zoveel af van electronica op het gebied van foutmeldingen. Zal al eens beginnen te achterhalen wat de bluescreen precies betekent.

Mijn ram is nog wel in orde, nog niet zolang geleden memtest gedaan.

[...]

Een GTX 960 is een kaart van de vorige generatie, dus nieuw hoef je hem niet meer te kopen. Maar tweedehands wordt er ook veel te veel voor gevraagd en is die dus ook weinig interessant. Of kun je de kaart wel voor een goede prijs overnemen?

zou hem voor 60 euro kunnen overnemen (2gb versie), dus is wel de moeite.

[...]

Een Corsair RM450x bestaat niet, de RMx serie gaat van 550W t/m 1000W. Seasonic M2 serie bestaat ook niet, Cooler Master heeft wel een M2 serie. Daar is ook een 520W versie van, Cooler Master Silent Pro M2 520W genaamd. Maar niet was nooit heel interessant, is al tijden niet meer verkrijgbaar en is dus ook niet een realistische optie.

pricewatch: Corsair CX450M zou wel kunnen, heb je ook nog ruimte voor een overklok of andere/betere videokaart.
heb ook al gedacht aan deze voeding.