Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Airport Express & Extreme

Pagina: 1
Acties:

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een kort vraagje over de Airport Express apparaten in combinatie met de Airport Extreme.
Het is namelijk zo: Ik heb een Airport Extreme onder in de kelder, 1 Express iets boven de kelder en 1 express unit iets verder weg van de router.

Bij deze eerste express is er een goed bereik, maar graag wou ik weten of ik bij de 2e express unit die wat verder weg is van de router, perse het netwerk via de router moet extenden of dat ik met deze 2e express ook het netwerk kan extenden van de eerste express unit.

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royvano97 op 13-10-2016 12:03 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
Volgens mij kan dit juist perfect.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Perfect" is een begrip dat ik nooit icm een repeater zou gebruiken, laat staan met een repeater achter een repeater. Je kunt dan prima signaalsterkte realiseren, maar ten koste van je bandbreedte.

Als je zonder repeaters werkt, gaat elk pakketje van of naar de AP één keer door de lucht. Zodra je een repeater inzet moet elk pakketje twee keer door de lucht, eerst van client naar repeater, dan van repeater naar AP. Dat duurt twee keer zo lang, dus je halveert je maximale bandbreedte.

Hang je een repeater aan een repeater, dan moet elk pakket minstens drie keer door de lucht: van client naar repeater 2, van repeater 2 naar repeater 1 en van repeater 1 naar AP. Dan hou je maar een derde van je bandbreedte over. Gevolg is dat je met weinig verkeer en weinig apparaten toch in no time je hele netwerk plat kunt trekken. Dat is minder ideaal.

Oplossing is vrij eenvoudig: draadjes. Sluit de extra Airports aan als AP in plaats van als repeater. Dan hoeft elk stukje data alsnog maar een keer over het netwerk, sterker nog, ieder AP zet z'n eigen netwerk op waardoor totale capaciteit juist toeneemt naarmate je meerdere APs draait, niet krimpt zoals bij repeaten.

Oslik blyat! Oslik!