Advies: Nieuw Toetsenbord - Verschillen

Pagina: 1
Acties:

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:44

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Ik zoek een?
Toetsenbord. Mijn huidige is een oud dingetje van medion (met gaming uitstraling joehoe).Sinds kort werken er een paar toetsen niet meer fatsoenlijk. Heb de toetsen al eens los- en schoongemaakt maar dit mag helaas niet meer baten.

Wat is je budget?
Tussen de 50 en 80 euro, afhankelijk wat ik er voor terug krijg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben best gecharmeerd van Logitech maar dat is gevoelsmatig. Ik sta ook zeker open voor andere merken. Als ik via de pricewatch kijk, kom ik voor mij best veel onbekende merken tegen. graag zou ik hier wat ervaringen willen opdoen. Indien het (kwalitatief) mogelijk is zou ik muis en tobo uiteindelijk van hetzelfde merk willen. Daarnaast zijn er ook nog mechanische toetsenborden, heb ik dat nodig?

Ik zat zelf te kijken naar de Logitech G213
en om op termijn de G403 als muis bij te pakken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik een pc die voorzien is van rode fans en verder ook een rode uitstraling. Graag zou ik een toetsenbord hebben met verlichting die dus ook rood kan kleuren (of meerdere kleuren uiteraard). Gewoon wit is ook acceptabel.

Gebruik
Ik speel wel games maar gewoon voor de fun. Voorbeelden zijn: Heroes of the Storm, Parkitect, Planet Coaster, en soms wat adventures / shooters. Verder worden er wat samenvattingen op getypt door mijn vriendin of tik er wat op voor mijn werk.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Wat vind je zelf fijn typen? Bij een korte aanslag kun je kijken naar platte modellen. Zelf heb ik thuis een mechanisch toetsenbord, waarbij ik merk dat het soepeler typt dan een rubberdome toetsenbord, al is het wel even wennen (en kijken welke switches je aan staan).

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Ik wil graag iets met een ''normale'' aanslag. Geen soort van laptop achtige toetsen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Heb verder nog nooit met een mechanisch toetsenbord gewerkt. Al heb ik wel al eens bij de mediamarkt even op zulke toetsenborden ''getypt''. Dit is echter niet genoeg geweest om echt overstag te gaan. Eigenlijk vind ik het verschil niet eens heel groot (zelfs niet bij een mechanisch toetsenbord van pak m beet € 160 euro).

Ik denk dus dat het niet echt een vereiste is. Al ken ik de verschillende switches eigenlijk niet goed genoeg om te weten waarvoor een bepaalde soort beter is dan de ander.

• Kwiepz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2025
Als ik dan toch een tip vanuit mijzelf mag geven. Ik ben sinds een jaar ook over naar een "mechanisch" toetsenbord.. Het is een wereld van verschil, ik zelf zou nooit meer terug gaan naar de rubberdome toetsenborden is voor mij een verschrikking nu..

Zelf heb ik de: pricewatch: Corsair Gaming K65 RGB (US versie)
Kost wel wat maar dan heb je ook wat !

Je zult er idd even aan moeten wennen. Het enige nadeel vind ik is dat het goed hoorbaar is als je er op typt.

Hier staan de verschillen betreft de switches
http://www.pcworld.com/ar...ick_the_right_switch.html

[ Voor 32% gewijzigd door Kwiepz op 13-10-2016 13:15 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De G-series van Logitech zijn al lange tijd aardig goede kwaliteit, maar de support (bv LCD van G19) is niet bijzonder lang en door de snelle opvolging van een nieuw toetsenbord in die serie is het vanuit de community ook snel stil.

Klein punt, voor mij gamebreaker, let goed op de layout, de zgn 'Shift Z' en 'Shift / Z' layout. Vooral Logitech (en NL webshops) laten altijd foto's zien van een Shift Z layout, maar in praktijk zijn dit allemaal Shift / Z varianten. Ik haal mijn Logitechs uit US, zodat ik 100% zeker weet de juiste layout te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 13-10-2016 13:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kwiepz
SinergyX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:18:
De G-series van Logitech zijn al lange tijd aardig goede kwaliteit, maar de support (bv LCD van G19) is niet bijzonder lang en door de snelle opvolging van een nieuw toetsenbord in die serie is het vanuit de community ook snel stil.

Klein punt, voor mij gamebreaker, let goed op de layout, de zgn 'Shift Z' en 'Shift / Z' layout. Vooral Logitech (en NL webshops) laten altijd foto's zien van een Shift Z layout, maar in praktijk zijn dit allemaal Shift / Z varianten. Ik haal mijn Logitechs uit US, zodat ik 100% zeker weet de juiste layout te krijgen.
Ik kom zelf van de Logitech G19 af. Heb altijd een goede gedachten over gehouden totdat ik de switch naar mijn Corsair K65 RGB maakte.. Wat een ondingen die G19's. Dit is voornamelijk persoonlijk kan er helaas niet meer mee overweg en het LCD schermpje voegt niet veel toe imho.

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Kwiepz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11:
Als ik dan toch een tip vanuit mijzelf mag geven. Ik ben sinds een jaar ook over naar een "mechanisch" toetsenbord.. Het is een wereld van verschil, ik zelf zou nooit meer terug gaan naar de rubberdome toetsenborden is voor mij een verschrikking nu..

Zelf heb ik de: pricewatch: Corsair Gaming K65 RGB (US versie)
Kost wel wat maar dan heb je ook wat !

Je zult er idd even aan moeten wennen. Het enige nadeel vind ik is dat het goed hoorbaar is als je er op typt.

Hier staan de verschillen betreft de switches
http://www.pcworld.com/ar...ick_the_right_switch.html
Mooi toetsenbord hoor! Het zit helaas wel een stuk boven mijn budget. Misschien moet ik dan nog maar eens naar de mediamarkt om de verschillen te testen. Kun je mij uitleggen waarom je niet meer terug wil? Drukken de toetsen lekkerder?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-02 20:31

Rick-Jan

always connected

Chrosser schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Mooi toetsenbord hoor! Het zit helaas wel een stuk boven mijn budget. Misschien moet ik dan nog maar eens naar de mediamarkt om de verschillen te testen. Kun je mij uitleggen waarom je niet meer terug wil? Drukken de toetsen lekkerder?
Ik heb sinds een tijdje ook een mechanisch toetsenbord:

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Je kan ook kijken naar zoiets:

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Het is even wennen, het indrukken van de toetsen gaat wat anders. Maar je hebt meer controle bij typen van teksten en het voelt wat prettiger vind ik zelf.

Kijk ook even naar het type switches, daar zit ook verschil in!

[ Voor 14% gewijzigd door Rick-Jan op 13-10-2016 15:44 . Reden: switches ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Kwiepz
Chrosser schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Het is inderdaad geen goedkoop toetsenbord. Persoonlijk vind ik dit niet erg omdat de kwaliteit uitermate goed is.

Ik heb de Rode Switches in mijn keyboard en die zijn zo soepel dat je als een razende kunt typen. Ze "klikken" makkelijk en soepel. Wat ik zelf heb gemerkt bij de G19 bijvoorbeeld is dat na mate de tijd loopt de toetsen steeds stroever werden. Daarom ben ik over gegaan. Je kunt de toetsen op een mechanic keyboard ook makkelijk losmaken om alles schoon te maken om ze vervolgens weer met een druk te monteren :)

Hier staan overigens de kleuren specs van verschillende switches.
http://www.pcgamer.com/best-mechanical-switches-for-gaming/

• Chrosser

Chrosser

Topicstarter
Als ik het zo lees, zou ik red switches prefereren voor gamen en brown switches voor iets meer allround werk.

Zijn er nog andere uitspringende toetsenborden die ik ook zou kunnen bekijken/proberen in de winkel?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kwiepz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11:
Lijkt me erg vervelend. Gezien je bijvoorbeeld op je werk mogelijk wel met een rubberdome moet tikken, als dat een verschrikking is, is dat niet bepaald handig.

Ik zou het sowieso uitproberen voor je het besteld, of met het idee met retourzenden als het toch niks is. Ik heb nooit op een mechanisch toetsenbord getikt, maar wel met zo'n testbordje met verschillende switches geprobeerd. Dat heeft mij acuut genezen van ideeën om een mechanisch toetsenbord te kopen, vond het helemaal niks. (Vond het geluid niet lekker, bij degene zonder dat het harde actuatiepunt niet lekker, en bij degene die dat niet had kreeg ik het gevoel alsof hij kapot was).

• Kwiepz
Nee want ik zelf Sysadmin en regel mijn eigen spullen :D

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Chrosser schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:
Als ik het zo lees, zou ik red switches prefereren voor gamen en brown switches voor iets meer allround werk.

Zijn er nog andere uitspringende toetsenborden die ik ook zou kunnen bekijken/proberen in de winkel?
Je hebt als consument zijnde wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd dus als het product je niet bevalt en als je de originele verpakking netjes houd en zo netjes mogelijk weer in pakt als het je niet bevalt stuur je hem terug onder 'recht koop op afstand' en dan kun je aangeven dat je je geld terug wil of ruien wil voor een ander product.
Pagina: 1