Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Hoi,

Over twee weken is het weer Halloween en ik ben even benieuwd of jullie nog gave ideeën hebben. Zelf zit ik te denken om de voorbijgangers te laten schrikken met wat lichteffecten maar om dit te doen heb ik een bewegingssensor nodig welke ongeveer 2 á 3 meter ver kan kijken en het liefst ook door glas heen gaat, hebben jullie een idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken. Een kleine randvoorwaarde is dat ik de sensor (direct) op mijn raspberry pi 2 wil aansluiten.

Ben benieuwd.

Roy

Beste antwoord (via royvanmarrewijk op 17-10-2016 13:26)

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 10:42
Lennyz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:00:
[...]

Die is daar inderdaad aardig geschikt voor. Omdat het een analoog signaal betreft heeft hij ook nog een module nodig om hem aan te sluiten op de Raspberry.
Een HB100 module levert inderdaad een analoog signaal af. Maar er zijn er ook vele (de meeste?) die gewoon een digitaal signaal leveren. b.v

https://nl.aliexpress.com...9&&scm=1007.12783.35057.0

en vele andere (digitale) uitvoeringen van 0.50 tot 2 Euro p/st

Ze zijn super gevoelig, gaan door glas en (gips)muren heen. Let wel op ze zijn ook bijna rondom gevoelig dus de kant van je woonkamer moet je wel min of meer afschermen ander worden ook jouw bewegingen gedetecteerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Gewone bewegingsmelders doen dat prima, als je het relais aftakt (normaal hangt 1 kant ervan aan de fase) kan dat direct aan je raspberry.

Door glas heen is het een stuk lastiger.
Bewegingsmelders werken op infrarood wat niet heel hard door glas gaat.

Denk dat een webcam met bewegingsdetectie het simpelste is voor door een raam heen.
Op een raspi kan je er bijv zoneminder op gooien, daar kan je dan instellen wat hij moet doen op beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
Zo'n 5,8GHz microwave radar module misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
DurkVell schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:26:
Zo'n 5,8GHz microwave radar module misschien?
Die is daar inderdaad aardig geschikt voor. Omdat het een analoog signaal betreft heeft hij ook nog een module nodig om hem aan te sluiten op de Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoiets?

YouTube: EPIC HOLOGRAM GHOST PRANK!!!!

Er is een DVD met deze filmpjes......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 10:42
Lennyz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:00:
[...]

Een HB100 module levert inderdaad een analoog signaal af. Maar er zijn er ook vele (de meeste?) die gewoon een digitaal signaal leveren. b.v

Ze zijn super gevoelig, gaan door glas en (gips)muren heen. Let wel op ze zijn ook bijna rondom gevoelig dus de kant van je woonkamer moet je wel min of meer afschermen ander worden ook jouw bewegingen gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
jomas schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad. Ben ik dan zo in de war dat deze gewoon een digitaal signaal levert? Dan levert hij denk ik beide. Analoog en digitaal. Ja ik ben in de war. Hij levert dus gewoon digitaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 14-10-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Ziet er goed uit mensen! Bedankt ik ga het proberen.
Pagina: 1