Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Lenovo beste waar voor zijn geld of toch een Asus

Pagina: 1
Acties:

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:26
Hallo,

Nieuwe laptop voor goede vriendin van me. Ze had zelf deze laptops uitgezocht

http://www.mediamarkt.nl/...k-80sr0089mh-1464555.html
http://www.mediamarkt.nl/...k-80sr00hhmh-1471120.html
http://www.mediamarkt.nl/...k-80tk006gmh-1464606.html

Het verschil zit hem in de ene is 14inch andere 15. Maar het is voor de verschillende combinaties.

Ene heeft i3 8gb met 128ssd en de andere bijv i5 , 4gb en 256 ssd

Ze gaat hem alleen gebruiken voor internetten mailen skype filmpjes, dus geen zwaar werk.

Maar ik zag zelf deze 2 ook staan ( 100 euro duurder )

https://www.laptopshop.nl...10s-13isk-80sw00bwmh.html

Dit is dan een Lenovo 710 misschien is dat beter dan de 510

of deze Asus

http://www.laptopshop.nl/...vobook-r558ua-dm485t.html

Deze heeft geen IPS scherm, maar hoorde dat Asus altijd wel redelijk goed moet zijn.
Bij Lenovo weet ik het niet.

De vragen zijn dus:

welke kopen: Asus of een Lenovo ?
wat is beter: i3 met 8b of een i5 met 4gb ?
geheugen: Ik weet dat je het geheugen van een laptop kan uitbreiden maar hoe werkt dat precies. Lees ook bijv bij de Lenovo dat geheugen vastgesoldeerd zit op het moederbord, maar hoe weet je dan welk merk geheugenbankje het is? Of kan je ook gewoon een 4gb geheugen bankje van Crucial plaatsen samen met een 4gb van Kingston bijv?

Jullie worden alvast bedankt

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
http://www.mediamarkt.nl/...55la-xx2533t-1419700.html
Je kan uit reviews zien hoe mensen deze laptop bevalt. De specs zijn beter en dat voor 50 euro goedkoper.
Enigste nadeel is geen SSD maar als dat een must is raad ik de 2e link aan.

[ Voor 202% gewijzigd door Voyarch op 13-10-2016 22:52 ]

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Zolang je geen zware dingen doet heb je geen 8GB nodig denk ik, i5 4GB is mijn advies. Extra GB plaatsen kan altijd nog. Je kan er prima twee verschillende merken in hebben :).

• rickb23
Okey dank voor de reacties. Vroeg het me altijd al af of je verschilende merken geheugen kon plaatsen, maar dat kan dus.

Okey dan zal ik haar de 2e link adviseren de Lenovo 510 met i5, 4g en 256ssd.

Zelf had ze het oog laten vallen op de 14 inch omdat deze een halve kilo lichter is als ze op de bank of bed zit. Dat is denk ik misschien ook wel zo maar denk ook dat 128ssd zo vol is en wil je in die 14 inch een 256ssd zit je gelijk 100 euro duurder.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Als ze alleen maar internet, mailt, skypet en filmpjes kijkt (op YT/Netflix?) krijg je zelfs 128GB SSD niet vol.

• rickb23
Hallo ben ik weer even,

Heb nog even wat testjes gelezen en twijfel nu een beetje tussen de 14inch versie en de 15inch versie van de Lenovo 510s

hier de reviews:

http://www.notebookcheck....book-Review.179300.0.html

14inch review

http://www.notebookcheck....book-Review.175710.0.html

* de 14 inch heeft een beter beeldscherm en minder flikkeringen. De 15inch geeft een flikkerend beeld bij helderheid lager dan 90% ingesteld. ( niet iedereen krijgt last van hoofdpijn enz hierbij maar toch )

* De accu gaat bijna een keer zolang mee bij de 14inch. ( geteste model heeft geen ssd maar gewone harde schijf en een losse videokaart, die bij mediamarkt wel ssd en geen losse videokaart dus denk dat de accuduur iets langer zal zijn dan bij de geteste versie )

De SD kaart lezer van de 15inch is niet veel soeps. ( met 256gb ssd misschien niet veel de sd card nodig )

Maar nu zie ik net de de Mediamarkt de 15 inch straks in de aanbieding heeft voor 499 euro. zie link

http://www.mediamarkt.nl/...k-80sr00hhmh-1471120.html

Heeft wel 4gb intern geheugen, misschien te weinig

zouden jullie dan deze aanbieding kopen of toch de

http://www.laptopshop.nl/...485.1060026189.1476554354

bedankt alvast

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Kan je de volgende keer ajb de links direct uit de Pricewatch gebruiken? Dat is makkelijker vergelijken voor anderen. Klik.

Ik heb beide reviews niet gelezen, want:
* de 14 inch heeft een beter beeldscherm en minder flikkeringen. De 15inch geeft een flikkerend beeld bij helderheid lager dan 90% ingesteld. ( niet iedereen krijgt last van hoofdpijn enz hierbij maar toch )
Kan productiefout zijn.
* De accu gaat bijna een keer zolang mee bij de 14inch. ( geteste model heeft geen ssd maar gewone harde schijf en een losse videokaart, die bij mediamarkt wel ssd en geen losse videokaart dus denk dat de accuduur iets langer zal zijn dan bij de geteste versie )
Test is dus niet representatief voor jou. Maar goed, het is logisch, want ze hebben dezelfde accugrootte - en de 15.6" een groter scherm, dus die zuipt meer.
De SD kaart lezer van de 15inch is niet veel soeps. ( met 256gb ssd misschien niet veel de sd card nodig )
Hoe vaak gebruik je zo'n ding? Hooguit 1x per jaar om je foto's van je vakantie op je laptop te zetten :)

De processoren maken bijna niks uit . De i3 heeft geen turbo boost mogelijkheid. De i3 kan maximaal 2,3GHz draaien terwijl de i5 kan uitlopen naar 2,8GHz, maar of je dat in praktijk merkt..

Vraag eens aan je vriendin hoeveel opslag ze nu gebruikt? De 14" is interessant, mits je niet zoveel opslag gebruikt. Als je over de 100GB heen gaat (foto's? films?) is de 256GB interessanter. 4GB geheugen is voor huis-tuin en keuken gebruik genoeg (en je kan eventueel nog later bijprikken)

Let er ook even op dat de 15" een glanzend scherm heeft, en de 14" een mat. Mat leest iets makkelijker.

Persoonlijk zou ik voor de 14" gaan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• rickb23
Excuses voor de links !!!

Nou de vriendin gebruikt heel weinig opslag want ze heeft ook gewoon een normale desktop pc en ook een paar externe harde schijven. Dus er zal nooit heel veel opslag gebruikt gaan worden, want dat gaat meestal gelijk naar de externe schijven.

Ze wil hem gewoon veel thuis gebruiken, dus bij tafel en bed en ook buiten als mooi weer is. Dan lijkt me inderdaad ook dat een mat scherm beter is.

Het kan inderdaad om een produktiefout gaan qua beeldschermen natuurlijk. Maar misschien valt het 99% van de mensen ook niet op dat het scherm wat flikkert enz.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar de 14inch, maar begon te twijfelen bij het zien van de aanbieding van de Mediamarkt.

• Nat-Water
Er blijft wel het probleem dat de 14" niet leverbaar is in jouw link, en slecht leverbaar in de PW (1 bedrijf, geen recensies).

Je kan ook naar deze kijken:
pricewatch: Medion Akoya E6422 (30020433, Qwerty)

Da's een beetje een mix van de 2 laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 24-10-2016 15:52 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• rickb23
Dat klopt dat hij als niet leverbaar staat vermeld bij Coolblue. Mediamarkt had de 14inch vorige week ook gewoon op hun internetsite staan maar die is inmiddels weer uitverkocht want is ook van hun website af.

Ik denk dat hij binnenkort wel weer leverbaar zal gaan worden. Maar zal ze wel even een mailtje sturen want als ze hem niet meer krijgen dan moet ze denk ik gewoon voor de aanbieding gaan.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

De pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK (80SR00HHMH) is vanaf woensdag €499 bij de MediaMarkt, zie folder. Misschien dat dat je over de streep kan trekken. Ik zou het wel weten, een 15", i5 en een 256GB SSD voor minder geld dan een 14", i3 met 128GB SSD. Voor het verschil in de prijs kan je dan weer makkelijk 8GB RAM erin steken ;)

• rickb23
Over die aanbieding had ik het ook MeltedForest. Want had al gezien dat hij vanaf woensdag voor 499,- bij de Mediamarkt is zolang de voorraad strekt. Maar ik had gelezen in review dat het scherm van de 14 inch beter is ( meer kleur en geen of veel minder flikkeringen heeft). Verder is de 14 inch halve kilo lichter en heeft hij een mat scherm.

Voor de 14inch en 15inch gebruiken ze verschillende merken scherm. De 15 inch heeft een LG/ Philips en bij de 14inch weet ik zo niet

Die 4gb extra ram kan je inderdaad gewoon insteken dat is het probleem ook niet.

• Nat-Water
Je kan eventueel ook nog door V&A bladeren of er iets tussen zit. Deze is bijvoorbeeld niet gek, en deze (let op dat je voor de goeie resolutie kiest :))ook niet.

Mocht je geen 2e hands willen, gewoon voor de MM gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 24-10-2016 16:01 ]

• rickb23
Nou de vriendin wil geen 2e hands laptop dus dat gaat hem niet worden.

Waarom Nat-Water zou jij persoonlijk eerder voor de 14 inch gaan dan?

Ik zal de Mediamarkt nog even mailtje sturen of de 14 inch wel weer leverbaar wordt

• Nat-Water
Het scherm is voor mij het belangrijkste, ik heb er zelf een hekel aan als ik vanwege een spiegelend scherm vooral mezelf zie, en niet de inhoud :P.

Geheugen is voor dit werk niet heel belangrijk, en de SSD grootte maakt niet veel uit in deze situatie. Processor idem dito.

Aangezien er niet echt aanbieders voor die 14" zijn, is misschien technisch gezien de 14" leuker, maar prijsgewijs niet zo. Het is het voor mij niet waard *(zeker als die aanbieding er is) om 73 euro meer te betalen voor een laptop die dan een mat scherm heeft.

• rickb23
Okey dat is duidelijk. Dan zal ik haar toch de aanbieding aanbevelen. Het is ook gewoon Laptop erbij als het nou de hoofdcomputer was dan zou ik zelf nog iets hebben van dan betaal ik maar wat meer voor een mat scherm enz enz. Maar het is puur voor erbij en 499 is wel scherpe prijs vind ik. 100 euro minder dan normaal en de 14 inch kostte vorige week toen hij nog op de site stond ook 599 bij de Mediamarkt.
Pagina: 1