Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke brand/serie voor AAA bouwkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• btngu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07-2021
Ben op zoek naar een laptop die kwalitatief gewoon goed is, geen gezeur. Goed keyboard, geen gammele trackpad. Nou kijk ik uiteraard naar de LBBGs, maar dan zie ik als eerste minpuntje alweer "middlematig toetsenbord".
Als er iets irritant is dan is het wel een toetsenbord(of de hele laptop, wordt ook gedoogd) die doorbuigt of toetsen die niet registreren tenzij je ze precies in het midden aanslaat..

De hamvraag is dus eigenlijk welk merk/serie nou het beste uit de kast komt op dit gebied, ik heb onlangs een lenovo ideapad met goede specs besteld via ibood en die heb ik dubbelgevouwen teruggestuurd :(

Als aanvulling dan nog specs, maar die kan ik natuurlijk zelf ook wel filteren in pricewatch als ik wat beter weet waar ik naar moet kijken.

De laptop mag ongeveer 1k1.5k kosten.

Belangrijk:

- Behuizing. Doel is development, gebruik veel LXC dus Apple is geen optie(linux kernel) helaas, al val ik wel erg voor de kwaliteit van de buitenkant, alhoewel ik niet erg gecharmeerd was van mn 20142011 MBP van 2200 EUR die naar 3 jaar een reparatie nodig had van 800 EUR door soldeerpunten die weg waren gesmolten.

- CPU quad met virt ondersteuning.

- GPU is niet belangrijk, al zou iets beters dan een intel HD wel fijn zijn voor simple GFX van java apps en compiz, etc..

- RAM, minimaal ECC 8G, latency en snelheid minder belangrijk.

- Schijf, uiteraard SSD(256+), lezen zo snel mogelijk, schrijven mag evt. iets minder.

- Gewicht maakt niet uit, formaat minimaal 14''

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:48
Ik heb een paar Hp Zbooks in de handen gehad en vond deze goed stevig in elkaar zitten.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 10:39
Zoek zelf eens via https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ ?

Zelf heb ik goede ervaringen met zakelijke lijnen van HP en Lenovo. Ook altijd stevige en goede bouwkwaliteit.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Xudonax
  • Laatst online: 21-11 20:40
Je komt met dit soort eisen al heel gauw terecht bij de zakelijke laptops (met bijbehorend prijskaartje). Voor rond de €1000 ga je ergens op moeten inboeten. Ik heb zelf een Dell Precision M2800 staan die aan alles voldoet, behalve ECC RAM en het budget. Voor ECC RAM in een laptop ga je een mobiele Xeon nodig hebben, en als ik me niet vergis slokt dan enkel de CPU al ruim 1/3e van je budget op.

Als je ECC kunt missen dan word het al wat realistischer, je zou kunnen kijken naar de Dell XPS serie, maar ik betwijfel of die voor 15" in jouw budget past. Bij een klant loopt iedereen met een HP Ultrabook rond en als er iets "gammel" is qua bouwkwaliteit...

• btngu
Xudonax schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:10:
Je komt met dit soort eisen al heel gauw terecht bij de zakelijke laptops (met bijbehorend prijskaartje). Voor rond de €1000 ga je ergens op moeten inboeten. Ik heb zelf een Dell Precision M2800 staan die aan alles voldoet, behalve ECC RAM en het budget. Voor ECC RAM in een laptop ga je een mobiele Xeon nodig hebben, en als ik me niet vergis slokt dan enkel de CPU al ruim 1/3e van je budget op.

Als je ECC kunt missen dan word het al wat realistischer, je zou kunnen kijken naar de Dell XPS serie, maar ik betwijfel of die voor 15" in jouw budget past. Bij een klant loopt iedereen met een HP Ultrabook rond en als er iets "gammel" is qua bouwkwaliteit...
Hm, ik kan het wel opschroeven als de wens gewoon niet mogelijk is in 1k. Je kan wel genoeg vinden maar dat is indd allemaal HP en ideapads. Maar Dell had ik ff naar gekeken, loopt inderdaad snel op naar de 1700~. ECC mag evt. ook missen als dat zoveel scheelt ja. Zal die precisions ff checken, thanks

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16
1K word wel lastig, helemaal met ECC geheugen...
Zakelijk heb ik een Dell Precision 5510 en een oude Latitude E6430
Tikken erg prettig!

Privé een XPS 15Z, maar die is vervangen door een Latitude E7440 ivm het toetsenbord ;)
De goedkopere laptops hebben helaas altijd de "net-niet" spec's en onderdelen...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

HP Zbooks / EliteBooks & Dell Precisions.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat is me een lijstje wel. Zoals de anderen zeggen: ECC geheugen ga je niet redden met dat budget. Bij bijvoorbeeld HP met hun Zbooks zit je dan al tegen de 3K aan. De Zbooks heb je ook goedkoper in allerlei verschillende configuraties. Ook hebben ze er verschillende modellen in 153 Ultra(geen quadcore) wel een erg mooie laptop die zeker kan concurreren met een MBP. Dan heb je de 15" Studio, die kun je wel krijgen met een quadcore en zelfs Xeon en ECC. En dan heb je nog de 'gewone' 15" zbook. Ook met i5/i7 en xeon. Die hebben standaard wel een HD scherm. Prima om mee te werken maar gezien jou eisen te laag. Dan moet je al naar het betere scherm en zit je ook direct aan de 2k. Nu snap ik ook niet helemaal waarom je een 4k scherm zou willen maar one dat is persoonlijk. http://www8.hp.com/be/nl/...ations/mobileworkstations

Hier heb je de link naar HP. Deze laptops zijn kwa bouwkwaliteit enorm goed. Het toetsenbord vind ik ook beter dan bijv mijn MBP. De prijzen op de HP website zijn hoog en je kunt ze beter daar niet kopen. Zakelijk trek je nog eens wat extra BTW af. Maar bijv de 15" gewone zbook geeft veel waar voor zijn geld en je kunt hem makkelijk uitbreiden(torx schroeven) tot max 64GB Ram en ik dacht een TB aan SSD. 2X m.2 aansluiting en een gewone Sata.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lenovo/Dell hun workstation modellen kom je ook in die price range te zitten. Maar ook daar kun je bijna niet mis gaan. Lenovo is ook zeer goed kwa bouwkwaliteit en toetsenbord. In het ISS gebruiken ze ook Lenovo laptops. Nu zal dat zeker ook sponsoring zijn maar ik denk toch niet dat ze daar niet erg kijken op kwaliteit van hun apparaten.

Daarnaast heb je niet aangeven wat je erg precies mee gaat doen. Development is ruim?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• btngu
@daniel ECC sla ik waarschijnlijk maar even over, is geen ramp. Ik ga die zbooks ook ff checken, die zijn blijkbaar wel in trek.
Development is toch redelijk specifiek? :) Het ligt een beetje aan de job, ik doe veel PLCs, veel Java, maar ook veel webdev. Ik krijg voor alles eigenlijk veel docker profiles aangeleverd, dus veel virtualizatie en schijf reads door IDE's. Verder altijd wel 0 swappiness, dus geheugen ook weer een beetje belangrijk..

• Daniel_Elessar
Klinkt leuk. Ja de zbooks zijn goed. Maar workstations zijn vaak wel weer iets gewichtiger. Niet een ultrabook verwachten. Daarentegen kun je ze wel voluit belasten en is de support veelal een stuk beter. Een goede rugtas doet wonderen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel_Elessar op 13-10-2016 13:36 ]

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-11 18:26

MiliaanR

Just for fans.

Dell XPS 15 lijkt me echt wat voor jou! Ze hebben een goed toetsenbord en voldoen aan al je eisen inclusief stevige bouwkwaliteit omdat de buitenkant van aluminium is. Er zijn nu ook codes in het kortingscode dell topic waardoor je 12% korting krijgt op je aan koop.
http://pilot.search.dell.com/XPS%2015

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Wat is er mis met een ideapad dan? Ik weet niet wat je er allemaal mee uitgespookt hebt? Ik heb er ook een en naar mijn idee is de behuizing best degelijk. Natuurlijk wel met de voorwaarde dat je er normaal mee omgaat maar dat is bij elke laptop zo lijkt me.

Huawei P30

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:32:
HP Zbooks / EliteBooks & Dell Precisions.
Waarom een Precision boven een XPS is het niet zo dat de 5510 hetzelfde is als de 15 inch XPS op een profi video kaart na dan? Of zijn er echt betere onderdelen gebruikt in deze laatste series?

Verwijderd

Artimunor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Waarom een Precision boven een XPS is het niet zo dat de 5510 hetzelfde is als de 15 inch XPS op een profi video kaart na dan? Of zijn er echt betere onderdelen gebruikt in deze laatste series?
Ik doelde op een Precision uit de 7000-reeks. Die voldoen net zoals de HP Zbooks aan MIL-STD. Dat is weldegelijk robuuster gebouwd en uitvoeriger getest dan een XPS.

Een normale Zbook 15 G3 of Precision 7000 zou imo voor topicstarter een zeer goede fit zijn vanwege de bouwkwaliteit.

• btngu
RobertVDN schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:31:
Wat is er mis met een ideapad dan? Ik weet niet wat je er allemaal mee uitgespookt hebt? Ik heb er ook een en naar mijn idee is de behuizing best degelijk. Natuurlijk wel met de voorwaarde dat je er normaal mee omgaat maar dat is bij elke laptop zo lijkt me.
Toetsenbord veerde door, in het midden van het toetsenbord wel zeker een halve cm ofzo. Daarnaast deden de toetsen het niet als je ze niet in het midden aansloeg.
Trackpad gestures werkte erg erg slecht, registreerde soms hele vingers niet.

Achteraf nog even in de mediamarkt getest op andere ideapads om te checken of mijn model niet gewoon verrot was, maar die hadden exact hetzelfde probleem.

• btngu
Thnx mensen, ik heb een dell precision besteld. XPS met mijn specs ging niet zonder een 4k scherm, waar ik niks om geef

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
btngu schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Toetsenbord veerde door, in het midden van het toetsenbord wel zeker een halve cm ofzo. Daarnaast deden de toetsen het niet als je ze niet in het midden aansloeg.
Trackpad gestures werkte erg erg slecht, registreerde soms hele vingers niet.

Achteraf nog even in de mediamarkt getest op andere ideapads om te checken of mijn model niet gewoon verrot was, maar die hadden exact hetzelfde probleem.
Oke, duidelijk.
Het toetsenbord veert inderdaad wat als je hard drukt alleen dat gebeurt niet bij normaal typen. Totaal niet storend naar mijn idee.
De trackpad kan ik niets over zeggen want ik vind die dingen bij voorbaat bij elke laptop kut. Ik gebruik gewoon een muis.

Huawei P30

• Daniel_Elessar
het trackpad van de MBP is goed. Daar kan geen enkel ander bedrijf nog aan tippen. Ik gebruik daarom ook veelal een externe muis :)

Pagina: 1