Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb een Asus T100TA-DK007H (die met HDD in het dock) voor werk onderweg.
Dingetje deed prima zijn ding totdat het dock kuren begon te vertonen.

Wat is er aan de hand: het lijkt er op dat de verbinding tussen tablet en dock niet goed meer is, want alleen in een bepaalde stand ( <90 graden open) krijg ik een werkende verbinding (Tobo werkt en HDD zichtbaar).
Met een ander dock, zonder HDD, precies dezelfde symptomen.

Logica zegt mij dan het hoogstwaarschijnlijk de connector in de tablet is, die kuren heeft.
Asus wil alleen al € 75 in rekening brengen om er naar te kijken want dit gebeurt natuurlijk net buiten de garantietermijn?! De leverancier kan weinig voor me doen, want schijnen geen TD te hebben.

Kortom, ik heb een half werkend apparaat.
Heeft iemand raad? Of een dode T100 om te strippen voor onderdelen?

B.v.d.
Kreukeltje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb ook een T100 en die werkt na ruim 2 jaar nog steeds perfect. Je kan eventueel op internet kijken of ze een losse connector verkopen en hem zelf vervangen een defecte T100 kopen voor onderdelen is daarmee dus niet nodig.

Heb je je eigen dock ook gebruikt op een andere tablet, werkt hij toen wel goed? Daarmee kan je zeker bevestigen dat het probleem bij je tablet ligt.

Even buiten de technische kant om:
Heb je de tablet direct bij Asus gekocht of bij een winkel? En was het zakelijk of privé aankoop?

offtopic:
Heb van je topc een vraag-topic gemaakt, aangezien het een vraag betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 13-10-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Het dock testen met een werkende T100 is het enige, wat ik nog niet gedaan heb. Reden: ik jen niemand in de directe omgeving met een T100?!

Mijn conclusie is gebaseerd op het feit dat 2 verschillende docks dezelfde symptomen vertonen. Dan ligt het voor de hand dat het probleem aan de andere kant zit, toch?

Tablet was privé aangeschaft bij een winkel, maar dat is ruim 2 jaar geleden... dus garantie is verlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kreukeltje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:20:
Mijn conclusie is gebaseerd op het feit dat 2 verschillende docks dezelfde symptomen vertonen. Dan ligt het voor de hand dat het probleem aan de andere kant zit, toch?
Dat ligt inderdaad voor de hand. Maar ik ging er vanuit dat je twee T100 had, aangezien je blijkbaar twee docks hebt.
Tablet was privé aangeschaft bij een winkel, maar dat is ruim 2 jaar geleden... dus garantie is verlopen :(
Dat is dus niet waar. Er is geen garantietermijn in Nederland:
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Aangezien in Europa dit twee jaar is nemen de winkels dit over. Maar je moet het eigenlijk zien dat je garantie hebt minimaal twee jaar en maximaal de levensduur van het product.

Nu is alleen nog de vraag wat is de levensduur van het product, op de website staat het volgende:
Wat u mag verwachten van een goed product, hangt af van de volgende dingen:
  • de prijs;
  • het soort product;
  • het soort winkel;
  • wat de verkoper gezegd heeft over het product;
  • de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoelang het product mee kan gaan. Als uw product dan kapot gaat, kunt u bepalen of u dat had kunnen verwachten.
De vraag reist dus is de levensduur van de T100 maar twee jaar of langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
nee, maar 1 tablet en 2 docks waarvan eentje dus een hdd heeft.

Jouw uiteenzetting over garantierecht mag dan misschien wel juist zijn, maar als de winkel of fabrikant er anders over denken, heb je toch een probleem. Vriendelijk vragen of men e.e.a.zou willen heroverwegen is dan praktisch de laatste optie. Dreigen met een rechtzaak? Schiet je niet veel mee op, denk ik, behalve dan dat het alleen maar tijd en geld kost.
En daar schiet mijn dock weinig mee op.....

Dan maar de Community om raad vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kreukeltje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:19:
Jouw uiteenzetting over garantierecht mag dan misschien wel juist zijn, maar als de winkel of fabrikant er anders over denken, heb je toch een probleem. Vriendelijk vragen of men e.e.a.zou willen heroverwegen is dan praktisch de laatste optie. Dreigen met een rechtzaak? Schiet je niet veel mee op, denk ik, behalve dan dat het alleen maar tijd en geld kost.
Correct. Recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Helaas is er bij mijn weten ook nog nooit een rechtzaak geweest om zulke zaken uit de doeken te doen.
En daar schiet mijn dock weinig mee op.....
Ja terug naar het technische gedeelte. Ik zie op iFixit dat de connector vast gesoldeerd zit op het moederbord, dus je zult dan een nieuwe connector moeten bestellen op bijv. eBay en deze handmatig vervangen.

Eventueel zit alleen de connector los, waardoor deze slecht contact maakt en is opnieuw solderen ook al een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 14-10-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Dank je voor de link naar iFixit. die had ik nog niet gevonden namelijk.....

Ik vind op eBay wel de connector, die in het dock hoort, maar die op het Mobo nog niet?!
Doch, zoals het er nu dus uitziet kan de hele tablet dus uit elkaar...
Connector solderen of nieuw mobo plaatsen, dat maakt dan weinig uit.
Damn, ik hoopte op een minder ingrijpende oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

De connector al eens met reinigingsalcohol behandeld of schoongespoten met CO2? Ook bij harder aandrukken geen verschil?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
Vanmiddag 2 dingen gedaan:
Tablet en dock opgehaald bij de lokale PC-shop, die hebben geprobeerd de connectoren goed schoon te maken. Resultaat: blinkende connectoren, maar nog steeds geen verbinding.
Tevens een tweede T100 (een T100TAM dit keer) gevonden en mijn beide dock daar op geklikt. Resultaat: perfect werkende apparaten.

De conclusie moet dan ook zijn dat het probleem in de tablet zelf zit. Hopelijk in de connector, die (helaas) vast gesoldeerd zit op het Mobo. Dat zou wellicht nog te verhelpen kunnen zijn.
Zit de fout verder teruguit, dan is een Mobo-transplantatie de enige remedie.....

Iemand een ideetje over waar een Mobo te verkrijgen zou zijn, behalve de bekende wegen: V&A alhier of eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kreukeltje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:53:
De conclusie moet dan ook zijn dat het probleem in de tablet zelf zit. Hopelijk in de connector, die (helaas) vast gesoldeerd zit op het Mobo.
Ken je geen mensen met soldeer ervaring? Zeker zo'n connector is vrij 'simpel' werk. Iemand kan die wellicht gewoon vervangen.
Pagina: 1