Wel of geen geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-01 09:06

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Beste mede tweakers,

al jaren heb ik een Creative Gigaworks G500 5.1 setje samen met een Creative Audigy Extreme music. Ik ben een fanatieke gamer en luister graag muziek.

Sinds een upgrade naar een Skylake systeem past de PCI geluidskaart niet meer in mijn MSI Gaming M5 moederbord; en maak ik gebruik van de onboard Audio Boost 3 (realtek) geluid.

Het is mij niet helemaal naar het zin. Geluid in games klopt soms niet... de echo's zijn overdreven en andere zaken klinken niet zoals ik gewend ben.
Daarnaast biedt de Audio Boost niet veel extra instellingen en heb ik soms ruzie met muziek afspelen over alle luidsprekers, ipv voor alleen links voor en rechts voor. Het activeren van de Nahamic drivers biedt mijn inzien geen toegevoegde waarde.

Nu heb ik gekeken naar geluidskaarten, intern / extern, van diverse fabrikanten (budget max €200). Maar ik loop niet overal even warm voor.

Kan iemand advies geven? Ervaringen delen?

Voorwaarts!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:53
Tijd voor een USB headset :)

flauw, weet ik, maar ik mag Speedy graag even dwars zitten :)

[ Voor 59% gewijzigd door KingSizeBas op 13-10-2016 10:15 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:50
Er zijn genoeg geluidskaarten te krijgen op basis van PCIe en USB. Voor goede game en muziek geluidskwaliteit zou ik kijken bij Asus en Creative. Als het puur voor muziek is zou ik bij de professionelen audio merken kijken waaronder M-Audio en E-MU.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
En een convertor?
Er zijn genoeg opties om een PCI poort toch te gebruiken (USB en PCI-E en je hebt ze van Firewire)

http://sales7owen.en.ec21...PCI--9049178_9049302.html Met of zonder doosje eromheen.

Heb zelf ook een (PCI-E naar PCI)

Als low profile al genoeg is (of als de kast groote genoeg is) http://www.ebay.nl/itm/Cs...ab19ad:g:tKQAAOSwuhhXVlYi

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:17:
Er zijn genoeg geluidskaarten te krijgen op basis van PCIe en USB. Voor goede game en muziek geluidskwaliteit zou ik kijken bij Asus en Creative. Als het puur voor muziek is zou ik bij de professionelen audio merken kijken waaronder M-Audio en E-MU.
Dan zou een Asus Xonar DGX voldoende zijn?

@Caveboy: een converter had ik al gezien, maar vind ik geen mooie oplossing. Ondanks dat het zeker een functionele oplossing is!

Voorwaarts!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Speedy_JN schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Dan zou een Asus Xonar DGX voldoende zijn?

@Caveboy: een converter had ik al gezien, maar vind ik geen mooie oplossing. Ondanks dat het zeker een functionele oplossing is!
Heb zelf dit wel gedaan omdat ik het geluid fijner vind van een oudere PCI kaart. Deed eerst ook een USB versie en ook een PCI E versie.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou de Creative USB's links laten liggen, ondanks dat bv de Surround 5.1 een X-fi USB versie is, dat ding kan niet een de helft van wat de PCI X-Fi kaarten kunnen (even buiten de continue software issues).

De nieuwere Z series zijn ansich best redelijk, alleen de software werkt nu anders dan de X-fi series, de CMS-3D blijft 3.1 (nouja.. meer 3.0) en heeft geen stereo/surround opties meer en de Crystalizer lijkt helemaal niet meer aanwezig.

Enige pluspunt, zelfs bij die instap Z, je hebt nu wel 2x optisch op de kaart zitten, iets wat je bij de Xtrememusic enkel via de module kon krijgen.

Dat is de reden dat ik nog steeds met de XtremeMusic werk :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 13-10-2016 10:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik twijfel nu tussen de Creative Sound Blaster Audigy Fx en de Asus Xonar.
Denk dat ik de Creative (merktrouw) bestel!

Voorwaarts!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:50
De Creative Sound Blaster Audigy Fx zou ik niet nemen. Alleen al als je naar een foto kijkt van dat ding lijkt het niet veel soeps. Volgens specs draait deze gewoon op een Realtek chip ipv een echte Creative (E-MU) chip. Daar ga je niks mee opschieten.

Van Asus zou ik een kaart aanraden met een AV100 chip of een C-Media CMI8888DHT chip.
Van Creative heb ik geen idee hoe de Sound Core 3D klinkt maar ik zou het liever zeker spelen en zorgen dat er een E-MU chip op de kaart zit zoals op de RX versie (Creative Sound Blaster Audigy RX)

[ Voor 37% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-10-2016 12:15 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Thnx Hendro! Ik had er over heen gelezen. RX besteld, morgen in huis...

* gaat voor de deur zitten*

Voorwaarts!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:53
Speedy_JN schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:29:
Thnx Hendro! Ik had er over heen gelezen. RX besteld, morgen in huis...

* gaat voor de deur zitten*
En dat voor de deur zitten klopte ook nog! _O-

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Geluidskaart binnen... Genot!!

Topic mag dicht. Bedankt

Voorwaarts!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ja, maar niet hier dus (als er staat "Lees dit eerst" graag voortaan ook eerst lezen :o )

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora,

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1