P3Bf start niet met P3-800

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Hai,

Een vriend van mij is bezig zijn P3BF op te fleuren met een P3-800E. Hij had altijd een Celeron 466, die foutloos draait. We hebben z'n mobo (rev1.3)geflashed naar biosversie 1006. Vervolgens de P3 erin, maar die weigert te booten. De monitor schiet in de powersaving, er komt nog wel wat geluid uit hd en floppydrive, maar geen mobo-boot-beep, en ik vraag me sterk af of tie wel post. De processor wordt wel warm, maar niet abnormaal. Allerlei instellingen geprobeerd, dus zowel jumperfree als handmatig instellen op 8*100. Ook underclocken op 8*66 werkt niet. Als je vervolgens de zaak weer op jumperfree zet en de 466 erin hangt start ie weer als vanouds.
Voor de zekerheid die 800 nog getest met de nodige verbruikers uitgeschakeld (om de voeding te ontlasten) en een keer of wat de installatie van de diverse kaarten en stekker gecontroleerd....
Mobo is trouwens voorzien van 1 dimm 128meg 100-222. En de processor zit op een converter (slot1<>socket370) met een jumper gelabeld 100mhz/auto. Ook deze in beide standen getest maar no go.
Iemand een idee? Ik zou eigenlijk nog willen testen met een isa videokaartje om misschien te kunnen zien wat er precies gebeurd, helaas heb ik niet meer zoiets ter beschikking.
Heeft iemand deze combo werkend? Of zou z'n processor niet helemaal okselfris zijn?

Bedankt,
Ted

Verwijderd

Ik ben bang dat die processor niet helemaal okselfris is.
De P3B-F met bios 1006 ondersteund officieel tot multiplier 8 (maar hoger werkt waarschijnlijk ook nog wel), dus ik zou maar terug gaan met dat ding.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

P3BF met bios 1006 ondersteunt zelfs P3-1Ghz (100 mhz fsb)
Daar ligt het dus niet aan.

Verwijderd

Kan die convertor het wel aan? Een slot1>PPGA convertor werkt volgens mij niet voor een FCPGA, dus niet voor een Coppermine. Ik heb verschillende keren gelezen dat een Coppermine niet op een slot1>socket370 voor een Celeron1 werkt (niet door de FSB, maar door voltage??), dus je hebt waarschijnlijk een andere convertor nodig.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Die converters zijn volgens mij nogal eens buggie. Probeer eens een Abit Slotket III, die schijnen wel goed te zijn.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Op vrijdag 29 juni 2001 02:22 schreef davie het volgende:
Kan die convertor het wel aan? Een slot1>PPGA convertor werkt volgens mij niet voor een FCPGA, dus niet voor een Coppermine. Ik heb verschillende keren gelezen dat een Coppermine niet op een slot1>socket370 voor een Celeron1 werkt (niet door de FSB, maar door voltage??), dus je hebt waarschijnlijk een andere convertor nodig.
Zat ik ook aan te denken, die convertor kan niet de juiste spanning (Vcore) leveren voor een Coppermine.

Good goan

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:03

MnM

haal een convertor die Cu-mine ready is, bijv:

Abit Slotket III
Asus Slotket
Soltek Slotket

ik heb met de bovenstaande gewerkt, en ze verschillen eigenlijk alleen maar van merk, een p3 800e moet prima werken op een Asus P3B-F, en de sltket die je gebruikte voor je Celeron is een PPGA->SLOT 1
je moet dus een FCPGA->SLOT 1 hebben

kortom jouw slotket is niet flip-chip en coppermine ready

(er vanuitgaand dat je een S370 celeron had)

Verwijderd

volgens mij probeer je een fc-pga processor in een ppga processor slotket te draaien en dat gaat niet lukken, volgens mij een andere slotket kope

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Die asus-p3b-f heeft toch standaard slot1? Waarom kom je dan niet gewoon een pIII-800 slot1 CPU? Heb je helemaal geen converter meer nodig!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:03

MnM

ik denk omdat slot 1 cpu nog maar weinig te krijgen zijn, ze zullen appart besteld moeten worden, als ze nog te bestellen zijn.
en ze zijn duurder als S370 CPU's en een convertor kun ja later nog gebruiken als je bijv een 1Ghz in je bak wilt hangen die dus niet in slot 1 te krijgen is

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Toch staan er in de price-watch nog verschillende te koop aangeboden voor schappelijke prijzen.

* x-wolf heeft zelf een p3b-f en denkt over upgrading van zijn celly 400 naar pIII 750. Die heb je met koeling voor ongeveer f. 400,- in slot1 formaat

• Det
Check. Dan moet er eerst maar eens een andere slotket komen. Nooit geweten van die verschillende soorten slotkets. Huh. Sterker nog, ik had nog nooit van de bewuste term gehoord. :o Excuseer mijn lompheid :-)
Ik heb de betreffende info even bij de trotse eigenaar van de 800 gebracht, ik (en jullie) hoor binnenkort wel wat het geworden is. Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Misschien eens een andere slotket?
Geen noname dingen kopen, die zijn vaak dus kut :(

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb ook een P3B-F en heb mijn compu geupgrade naar een PIII 850E.ik heb daarvoor een asus S370DL converter genomen en hij werkt perfect. Zit ook alles er goed in want ik heb ook gehad dat mijn monitor op powersaving sprong en mijn computer alleen maar piepte doordat er net iets niet goed zat. ik zou alles nog effe goed nakijken en het anders met die asus converter proberen. ik heb hem hier gekocht www.bbsnederland.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik werkte ook met een S370 PPGA adapter en een Celeron 466 op een P3B-F. Voor een Coppermine core, in mijn geval een Celeron 2 800 Mhz, heb je inderdaad een andere convertor nodig. De nieuwere slockets van Asus kunnen gejumperd worden naar PPGA of FC-PGA. S370 zijn ze allebei, want deze term geeft alleen maar de socket aan, die bij beide gelijk is qua aantal pinnen. Overigens draait een Celeron 2 ook al prima op een 1004 bios.

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op vrijdag 29 juni 2001 10:36 schreef MnM het volgende:
als je bijv een 1Ghz in je bak wilt hangen die dus niet in slot 1 te krijgen is
http://www.mpl.be/cgi-bin/mpl.pricelist.detail.html?3

Intel Pentium III 1000 256K(OnDie cache) 100MHz FSB in-a-box with cooler - SLOT 1

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Probeer het Bios eerst even te flashen. Mijn broer heeft hetzelfde probleem gehad. Theoretisch moest de P3B-F tot >1 GHz kunnen, maar met een 800 deed ie t niet. Toen BIOS geflashed en... TADAAAA *D Hij deed 't toen dus wel :7

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Werkt je processor niet op 133 Mhz?
Dat moederbord is een 100 Mhz bord.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

133 moet ook werken in een P3B-F. Let er even op, dat je de juiste divider voor je PCI sloten instelt. 1/3 voor 100 Mhz FSB en 1/4 voor 133 Mhz FSB.

• Det
Nou het werkt hoorrrrr! Hij heeft een Asus converter gekocht en die 800 gaat als een zonnetje :). Bedankt voor de tips!
Pagina: 1