Clean windows nodig na bios update?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo allen,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar ik vond hem lastig bij een categorie in te delen....

Mijn vraag; ik wil na de kaby lake release een nieuwe CPU halen, ik kan hiervoor gewoon mijn huidige moederbord gebruiken enkel moet ik de Bios even updaten naar Kaby lake compatible.
Mijn vraag is nu of er na deze bios update ook een schone windows install nodig is aangezien ik van skylake naar kaby lake ga.

Ben benieuwd, alvast bedankt voor de hulp!

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, niet nodig waarschijnlijk. Ik ben het nog nooit tegen gekomen iig. Niet om de pret te bederven, maar bedenk wel dat je meestal maar weinig verschil zult merken met een cpu-upgrade...

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 13-10-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je hebt zeker geen clean install van Windows nodig.
Heb ik vaker gedaan (het zij met andere CPU's) maar na een BIOS update en CPU wissel kun je Windows gewoon blijven gebruiken !

En wat betreft verschil merken bij een andere CPU : Ik heb laatst in een HP laptop een Core i3 CPU vervangen voor een Core i5, dat merk je toch wel degelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Zolang je je SATA settings maar niet verandert van IDE <> AHCI. Noteer dus voor het upgraden even waar die setting op staat. Windows wil niet meer booten als je die setting verandert.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:06:En wat betreft verschil merken bij een andere CPU : Ik heb laatst in een HP laptop een Core i3 CPU vervangen voor een Core i5, dat merk je toch wel degelijk !
Mja, ik bedoel als je in dezelfde serie blijft maar slechts een nieuwe generatie pakt, of desnoods meerdere generaties nieuwer. Het ligt er idd maar net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar let ook even op dat je de instellingen voor secure boot hetzelfde houdt. Dat heeft mij een keer problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoss91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Helemaal top mensen, thanks voor de tips en info! en qua verschil zit er tussen de i5 6400 versie die ik nu heb en de i5 7600K best wel een verschil (2,7GHz vs 3,8GHz).

En als ik het verschil toch niet zo merk.... heb ik in ieder geval een mooie nieuwe CPU haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:37

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bios update heeft met de moederbord te maken, niks met harde schijf/SSD waar een besturingsysteem op staat. Dus het hoeft niet.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Dutchredgaming schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:31:
Bios update heeft met de moederbord te maken, niks met harde schijf/SSD waar een besturingsysteem op staat. Dus het hoeft niet.
Microsoft valideert Windows via het moederbord niet via de schijven... het is wat dat betreft juist helemaal geen gekke vraag als je wat 'veranderd' aan het moederbord. Je kan in principe alle hardware aan een pc wijzigen zonder gezeur met activatie, vervang je het moederbord dan is ook je activatie weg (normaal gesproken).
Pagina: 1