Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:06
Mijn vraag
Hoe krijg ik de uitlijning goed op mijn Dell scherm resolutie (1920x1080@60hz)
Zie screenshot voor voorbeeld: https://goo.gl/photos/YwXiDPHY7rHiGguY9

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik gebruik en hoe het is aangesloten:
- Macbook Pro Retina 13inch 2015
- Verloop stekker minidisplayport - VGA
- Monitor Dell P2311H

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op de monitor OSD menu auto adjust geprobeerd echter geen succes.
Software geïnstalleerd SwitchResX Control hier kan ik helaas niet de uitlijning instellen
Daarnaast heb ik het op een 2e scherm geprobeerd zelfde model ook niet volledig beeld.
Monitor is aangesloten dmv startech.com minidisplayport naar vga en vga naar monitor?
Bij andere resoluties anders dan 1920x1080 krijg ik wel volledig beeld alleen is het dan niet zo scherp.

hoop dat jullie mij hier mee verder kunnen helpen.

Beste antwoord (via richards81 op 14-10-2016 19:07)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met VGA op moderne Macs. Ik denk dat het beter is als je een DVI naar HDMI kabel haalt en daarmee verbindt. Op de Dell P2210 waar ik op werk kon ik via VGA niet eens de goede resolutie kiezen.

Wat ik zo lees is dat via VGA sinds ongeveer Yosemite de gegevens van de monitor niet meer goed worden doorgegeven. Hier lijkt niet echt een fix voor te komen omdat VGA anno 2016 vrijwel "obsolete" is buiten beamers.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met VGA op moderne Macs. Ik denk dat het beter is als je een DVI naar HDMI kabel haalt en daarmee verbindt. Op de Dell P2210 waar ik op werk kon ik via VGA niet eens de goede resolutie kiezen.

Wat ik zo lees is dat via VGA sinds ongeveer Yosemite de gegevens van de monitor niet meer goed worden doorgegeven. Hier lijkt niet echt een fix voor te komen omdat VGA anno 2016 vrijwel "obsolete" is buiten beamers.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
nelizmastr schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:46:

Thx voor je antwoord, ik zal hier het een en ander omgooien zodat ik weer een dvi poort vrij heb. Zal daarna de kabel aanschaffen (morgen binnen)
Mocht dat de oplossing zijn laat ik het weten :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
nelizmastr schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:46:

Probleem is opgelost, ik had geen vrije poort meer naast de vga. Heb een nieuwe monitor besteld (deze was al oud) en verbonden via HDMI en werkt als een zonnetje.

Thx voor je hulp / antwoord. Goed weekend.