Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in bezit van 3 iPhone's. ik wil 1 ervan wordt door mijn kinderen gebruikt waardoor geheugen steeds vol is. nu zou ik de iPhone die de kinderen gebruiken willen loskoppelen, liefst door een nieuw iTunes en/of iCloud account erop te zetten. omdat ik redelijk wat betaalde app's erop heb staan en games waarin ze heel ver gevorderd zijn en die of door mij of door de kinderen erg veel gebruikt worden, vraag ik me af of het mogelijk is om de huidige app's die op de iPhone geïnstalleerd zijn te behouden.
indien ja, hoe kan ik dit het best doen?

indien nee, is er een andere oplossing?

zou namelijk nadat die 1 iPhone van mijn account is losgekoppeld het geheugen van mijn eigen iPhone willen samen voegen met mijn oude iPhone die ik al 2 jaar niet heb gebruikt en die ik ruim een jaar geleden uit mijn apple id heb verwijderd ( wis iphone in zoek mijn iphone, apparaat verwijderen in itunes, appleid en icloud) omdat ik dacht dat toestel blijvend kwijt was geraakt tijdens verhuizing. nu heb ik hem terug gevonden in een doos met oud speelgoed dat mee verhuisd was _/-\o_

er staan heel veel belangrijke gegevens als foto's, contact gegevens, ect die ik nergens anders heb opgeslagen. ben dus bang dat als ik deze met de pc en of internet verbind ik gegevens van 1 van de 2 telefoons ga verliezen.

iemand tips?

ik gebruik zelf een iPhone 5s met iOS 10.0.2

kinderen gebruiken iPhone 5 met iOS 10.0.2 deze moet losgekoppeld en dus een ander account krijgen.

mijn oude telefoon iPhone 5 met iOS 7.1.2 daarvan mag ik de interne inhoud die er nog opstaan absoluut niet verliezen.

Help!!!! wie heeft er raad of een idee?

mvg! :'( :'( :'(
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je kunt geen ITunes accounts samenvoegen, alle aankopen staan gekoppeld aan een bepaald account.

Je kunt wel door iTunes te gebruiken meerdere apparaten koppelen aan 1 bibliotheek en dus alle apps, muziek, afbeeldingen, contact overzetten naar 1 account.

Kortom: iPhone kinderen; alle onnodige apps verwijderen van IPhone en wachtwoord wijzigen zodat zij geen aankopen kunnen doen.

Huidige IPhone synchroniseren met ITunes om een bibliotheek aan te maken.

Je oude IPhone aansluiten op ITunes en koppelen met bestaande bibliotheek (krijg je een pop-up venster voor en kan je in de instellen aangeven wat je wilt synchroniseren)

Huidige IPhone weer aansluiten en eenmalig synchroniseren met de ITunes bibliotheek waar dus nu ook de oude IPhone gegevens in staan.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat je zoekt is Family Sharing. Daarmee krijgt ieder persoon z'n eigen Apple ID, en kunnen aankopen gedeeld worden met elkaar (of verborgen worden).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij kun je op die ene telefoon uitloggen met je Apple ID en de apps er op laten staan. Ik heb dat ook zo met mijn NL en US AppStore account.
Je kunt ook kijken of je de savegames kunt syncen via de games zelf of iCloud (die optie moet het spel dan bieden).
De betaalde apps van die telefoon kun je gewoon downloaden op de andere, met hetzelfde account. Daarnaast kun je inderdaad een family aanmaken om de apps ook te delen met andere leden. Je kunt dan zelfs kinderen toestemming laten vragen om apps te kopen.

Je kunt ook een backup maken van je oude iPhone (als die zo belangrijk is) en die terugzetten op een andere iPhone (waar de boel wel vanaf mag). Dan heb je alle gegevens overgezet en kun je de oude als nieuw instellen.

Ook kun je natuurlijk gegevens van die hele balngrijke iPhone veilig stellen als backup of de losse onderdelen (als fotos) importeren op een pc.
Kortom, veel tips omdat ik eigenlijk niet precies weet wat je wilt ;)