buis waterkoeling afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers,

vandaag hoorde ik in mijn pc een luide knal, toen ik keek was blijkbaar een tube van mijn corsair hydro h100i v2 eruit gesprongen. met als gevolg moederbord nat gpu ook (het water aan de gpu was echter maar een paar druppels dus deze is wss nog wel te redden. Nu op mijn mobo was er water rond mijn cpu en cpu socket. mijn vraag is ben ik deze volledig kwijt inclusief cpu? Ik heb ondertussen al contact met corsair gehad en die zeggen mij dat ze alle componenten die stuk zijn zullen vergoeden.

mijn build was
- corsair obsidian 450d
- asus maximus viii ranger
- intel core i7 - 6700k
- 16 gb ddr4 corsair 3200
- corsair rm750x
- msi gtx 1070 gaming x 8g
- corsair hydro h 100i v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Alles zo snel mogelijk ontkoppelen, alles uit je systeem halen en laten drogen en niet meer booten.
Alles controleren waar water op zit apart leggen.

En dan begint het hopen dat er nog iets levend is. Maar MOBO + CPU hebben volle laag opgevangen?
Dan mag je hopen dat het na 48u drogen nog wil booten, maar ik zou het vergeten als ze echt nat nat geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gewoon corsair proberen aansprakelijk te stellen, immers met de corsair h100 was er ook lekkage problemen, waar bij de tubing los sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 03:44:
ik zou gewoon corsair proberen aansprakelijk te stellen, immers met de corsair h100 was er ook lekkage problemen, waar bij de tubing los sprong.
''Ik heb ondertussen al contact met corsair gehad en die zeggen mij dat ze alle componenten die stuk zijn zullen vergoeden.''

Dat is dus al geregeld, maar hij wil weten of hij nog iets kan redden en wat hij het beste kan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:31

Rmg

Wat je het beste kan doen is alles wat nat is geworden laten vervangen door corsair en de defecte onderdelen naar ze opsturen of vragen wat ze willen dat je doet met de onderdelen.
Onderdelen die nu nog werken kunnen later alsnog defect raken.

Niet defecte dingen als defect claimen en daarna gebruiken is randje fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 02:47:
Alles zo snel mogelijk ontkoppelen, alles uit je systeem halen en laten drogen en niet meer booten.
Alles controleren waar water op zit apart leggen.

En dan begint het hopen dat er nog iets levend is. Maar MOBO + CPU hebben volle laag opgevangen?
Dan mag je hopen dat het na 48u drogen nog wil booten, maar ik zou het vergeten als ze echt nat nat geworden zijn.
ja de CPU en MOBO hebben de volle laag gekregen mijn chipset stond onder water. ondertussen eens alles getest MOBO leds branden, gpu led's branden en ook de fans draaien maar geen beeld. mijn hdd hoor ik perfect draaien mijn SSD zal intact zijn aangezien deze op de achterkant geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 04:03:
Wat je het beste kan doen is alles wat nat is geworden laten vervangen door corsair en de defecte onderdelen naar ze opsturen of vragen wat ze willen dat je doet met de onderdelen.
Onderdelen die nu nog werken kunnen later alsnog defect raken.

Niet defecte dingen als defect claimen en daarna gebruiken is randje fraude.
als ik alles goed bekijk is enkel mijn HDD & SSD nog intact. mijn voeding moet al voor garantie binnengebracht worden omdat daar al problemen mee waren.
Pagina: 1