Toon posts:

Videobewerking: Cudacores vs. Streamprocessors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een Nvidia kaart met 1280 cudacores en voor bijna de zelfde prijs een Amd Rx 480 met 2304 streamprocessors.

Mijn videobewerkingssoftware kan overweg met hardwareversnelling voor cudacores en met openGL (amd)

Houdt het aantal rekenkernen nou in hoeveel voordeel je gaat hebben qua snelheid bij het renderen etc. of is het niet met elkaar te vergelijken?

Ik ben bijna voor een 1060 kaart gegaan van nvidia, maar als je met zo een rx 480 meer dan 1000x extra rekenkernen hebt..

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je wil vergelijken, kan je het beste gewoon vergelijken wat je daadwerkelijk wil doen, dus kijk hoe snel de dingen die je met de videobewerkingssoftware wil doen gedaan worden door de kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb ze toch niet.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zullen ongetwijfeld benchmarks te vinden zijn.
Zolang wij niet weten welke taken je op welk specifieke softwarepakket gaat loslaten is het voor ons ook giswerk

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, je kan dus niet 1op1 zeggen dat de kaart met het hoogste getal beter is. Cuda en Stream zijn significant verschillend.

Linus Tech Tips had een prima video over dit onderwerp.

Samenvatting: Stream of Cuda en veel versus heel veel cores/processors maakt niet zo heel veel uit in hoeveel tijd je nodig hebt voor het rekenwerk.
Tegenover een CPU maakt het enorm verschil. De verschillen tussen kaarten onderling zijn vrij klein. Dus ik zou kopen wat kosten effectiever is (en ik denk dat het de RX480 zat zijn)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ga toch voor de GTX, maar hele nuttige video. Thanks.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het hang erg van het programma af wat je gebruikt, in Sony Vega Pro is AMD een heel stuk sneller.

Je moet dus voor jezelf kijken welke programma's je gebruikt en daar je beslissing van laten afhangen :p.
Pagina: 1