iPhone 6 Plus scherm vervangen, touch functie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
Mijn vraag

Mijn zusje heeft een tijdje terug haar iPhone 6 Plus laten vallen op de grond, barsten op 't scherm en we hebben online een nieuw scherm gekocht inclusief reparatie tools. Op internet heel goed naar how-to's gekeken en stap voor stap het scherm vervangen zoals beschreven in meerdere video's e.d.

Nou, allemaal leuk en aardig, start mooi weer op en ik heb prima beeld. Alleen werkt de touch functie totaal niet, kan totaal geen input geven. De homebutton werkt wel prima. Maar helaas lijkt er iets mis te zijn gegaan, weer uit elkaar gehaald om het te controleren maar nee, alles exact doorlopen zoals beschreven.

Wat zou hier zoals de oorzaak van kunnen zijn? Voor de vervanging werkt alles nog prima, maar nu krijg ik dus de touch functie niet werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Meerdere malen uit elkaar gehaald en ervoor gezorgd dat alles goed op zijn plek zat, goed kijkend naar de handleidingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Heb je https://www.ifixit.com/St...and-Digitizer/IF315-000-3 ? dus inclusief digitizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Heb dit gekocht: https://www.phonegigant.n...K6t6o6d1s8CFakW0wodmokMtw

Home button, front camera, earspeaker en backplate overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het zou kunnen dat tijdens de installatie een van de kabels door het buigen kapot zijn gebogen. Misschien dat je even de kabels kan controleren? Het kan ook zijn dat dit defect er al was, voordat je het scherm had geïnstalleerd.

Als je niks kan vinden, zou ik maar morgen contact met ze opnemen voor een vervangend exemplaar.

[ Voor 48% gewijzigd door MysticX op 12-10-2016 23:46 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Ben behoorlijk voorzichtig geweest met het los/vast klikken van de kabels (voornamelijk tools gebruikt, soms met m'n handen). Geen rare buigingen oid, ziet er imo gewoon goed uit.

Is er toevallig een software bug oid die hiervoor kan zorgen? iPhone resetten naar factory? (alhoewel, dat gaat nogal lastig zonder enige input :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ingegno schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:47:
Ben behoorlijk voorzichtig geweest met het los/vast klikken van de kabels (voornamelijk tools gebruikt, soms met m'n handen). Geen rare buigingen oid, ziet er imo gewoon goed uit.

Is er toevallig een software bug oid die hiervoor kan zorgen? iPhone resetten naar factory? (alhoewel, dat gaat nogal lastig zonder enige input :P)
iPhone zou je kunnen herstellen door hem in DFU mode te zetten en hem daarna te restoren via iTunes, maar dit is vrijwel ongebruikelijk na een scherm reparatie. Denk toch echt dat je vervangende scherm defect is.

Als je de oude scherm nog hebt, heb je die geprobeerd te monteren en te controleren of touch daarop wel werkt? Als het werkt, weet je dat het aan je vervangende scherm ligt :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30
Wat ik ook wel eens heb gehad, is dat de connectors niet goed contact maken. Soms enkele keren de connectors loshalen, weer opnieuw vastklikken op het logic board, en dan zonder het scherm te monteren even op de power button om de telefoon te waken en over de digitizer vegen.

(Ja, ik heb op dat moment de telefoon gewoon aan, test een stuk makkelijker dan wanneer je 'm eerst helemaal monteert en er is iets niet goed, kan vrijwel niet fout gaan, de connectors passen maar op 1 manier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Ja had het geprobeerd met de connector, helaas.

Zal contact opnemen met de leverancier morgenvroeg. Heel vreemd dat ik wel gewoon perfect beeld krijg, mijn homebutton werkt maar de touch functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ingegno schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:10:
Ja had het geprobeerd met de connector, helaas.

Zal contact opnemen met de leverancier morgenvroeg. Heel vreemd dat ik wel gewoon perfect beeld krijg, mijn homebutton werkt maar de touch functie niet.
Heb je het ook geprobeerd met het toestel gewoon aan, en het scherm gewoon los, en dan de connectors een paar keer om proberen? Je komt er dan ook achter welke voor touch zou moeten zijn. Ik zelf ga bij mijn eigen telefoon ook nog wat verder, de connectors reinigen met remmenreiniger op een wattenstaafje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Heb het geprobeerd met een los scherm scherm ja, puur omdat ik het niet uit elkaar wilde halen mocht het niet zijn gelukt. Echter niet geklooid met de kabels eenmaal wanneer ie aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ingegno schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:22:
Heb het geprobeerd met een los scherm scherm ja, puur omdat ik het niet uit elkaar wilde halen mocht het niet zijn gelukt. Echter niet geklooid met de kabels eenmaal wanneer ie aan stond.
Probeer dat nog eens. Dus telefoon echt aan, ook wakker. Dan met de kabels voorzichtig klooien. De digitizer kabel loshalen en opnieuw aandrukken. De aandruk oppervlak is zo klein dat het soms niet goed verbonden is. Dat heeft mij in ieder geval wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Telefoon altijd uitzetten en accu eruit halen als je iets vervangt. Je zult niet de eerste zijn die per ongeluk sluiting maakt op een connector of ergens anders op het logicboard. Controller ook even of de aansluiting schoon is.

Kans is groot dat het scherm gewoon doa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Had de batterij connector eruit gehaald bij de eerste installatie, de keren erna soms erin gelaten en de connectoren eruit/erin gestopt (telefoon stond echter altijd uit) zoals xoniq aangaf.

Heb zojuist contact opgenomen en zal het scherm terug sturen, vervolgens koop ik de vooraf gemonteerde versie (geen zin om weer alles over te zetten). Mocht deze het ook niet doen, is het een fout op het moederbord oid neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Nee vaak is het een kwestie van slechte kwaliteit imitatie. Een orgineel scherm is altijd beter. Volgens mij is reparatie bij Apple ook niet extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
Nieuw scherm, door apple geplaats. 150 euro.
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
Pagina: 1