Toon posts:

Windows overzetten naar nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik wil graag mijn oude Windows over zetten naar een nieuwe PC. Kan dit gewoon door middel van mijn schijf met Windows erop over te zetten. Of moet im hier nog andere dingen voor doen.
Ik heb een normale HP dekstop. Maar kan wel gewoon de hdd enz. Eruit halen.

Alvast bedankt!

Auke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Altijd schone installatie doen om driver issues te voorkomen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De HP Desktop, betreft dat de "oude" Pc? Zo ja, is de Windows versie meegeleverd met de betreffende Pc of heb je een aparte retail licentie gekocht? Als het namelijk een meegeleverde oem licentie is, dan kun je deze niet over zetten naar een andere Pc. Grote kans dat de licentie niet activeert. Licentie technisch mag dit namelijk niet.

Alleen een retail licentie kun je met de Pc mee verhuizen.

Daarnaast kun je zoals hierboven reeds aangegeven bij twee verschillende Pc's beter een schone installatie uitvoeren en niet zomaar de harde schijf omhangen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2016 23:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Windows compleet andere hardware geven kan goed gaan, maar het kan ook veel problemen geven. Een verse installatie is altijd het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Daar bestaan wel voor een beginner (ik ken je kennisniveau niet) vrij moeilijke procedures voor.
Dikwijls draaien die zelfs op niets uit omdat de hardware gewoon te verschillend is.

Windows installeert zich namelijk volgens de hardware die het kan vinden.
Een Windows schijf die komt uit een AMD systeem met AMD chipset gaat bv nooit starten in een intel systeem.
Een Windows schijf met een installatie voor HDD controller X gaat niet starten in een nieuw systeem met HDD controller Y enzovoort enzovoort.

Switchie geeft daarom de beste remedie. Duurt veel keer langer maar is de netste manier. Zeker om latere problemen te voorkomen.

En Dune haalt ook nog een niet onbelangrijk punt aan.....

[ Voor 4% gewijzigd door floorcleaner op 12-10-2016 23:10 ]