Gisteren deed mijn PC het nog prima. Vandaag bij het opstarten kwam er een melding dat windows aan het updaten was. Toen ik weer bij de PC was stond deze weer uit. Bij het opstarten komt nu de melding dat er geen bootable disk aanwezig is.
Harddisk verwijdert, staat nu in een USB dock aan laptop. EaseUS Partition Recovery Wizard geinstalleerd en laten scannen volgens deze link: http://www.partition-tool...ecover-lost-partition.htm
Fast scan leverde niets op, complete scan juist heel veel. Ik had gehoopt herkenbare partities terug te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet.
Gevonden partities:
- Boot, deleted, NTFS, logical, 3MB
- BOOT, deleted, NTFS, logical, 4MB
- , deleted, FAT12, primary, 2.8MB
- anni, deleted, FAT12, primary, 2.8MB
- , deleted, EXT3, primary, 200MB
- , deleted, FAT12, primary, 1.4MB
- , deleted, EXT3, primary, 550MB
- SDCard, deleted, FAT32, primary, 16GB
- , deleted, EXT3, primary, 16GB Deze regel volgt ongeveer 130 keer
- WIN10, deleted, NTFS, logical, 65GB
- EFISECTOR, deleted, FAT12, primary, 1.41MB
- Boot, deleted, NTFS, primary, 3MB
Het lijkt erop dat de eerste windows 8 partitie in meerdere delen wordt gedetecteerd, dat zijn al die 16GB EXT3 partities (denk ik). Alleen kan dit nooit kloppen qua aantal gigabytes, het is een 256GB SSD. Zou hier nog iets aan te redden zijn? En welke partities zou ik moeten herstellen om die win10 partitie te kunnen booten? Hopelijk kan iemand mij hier een beetje wegwijs in maken...
Harddisk verwijdert, staat nu in een USB dock aan laptop. EaseUS Partition Recovery Wizard geinstalleerd en laten scannen volgens deze link: http://www.partition-tool...ecover-lost-partition.htm
Fast scan leverde niets op, complete scan juist heel veel. Ik had gehoopt herkenbare partities terug te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet.
Gevonden partities:
- BOOT, deleted, NTFS, logical, 4MB
- , deleted, FAT12, primary, 2.8MB
- anni, deleted, FAT12, primary, 2.8MB
- , deleted, EXT3, primary, 200MB
- , deleted, FAT12, primary, 1.4MB
- SDCard, deleted, FAT32, primary, 16GB
- , deleted, EXT3, primary, 16GB Deze regel volgt ongeveer 130 keer
- WIN10, deleted, NTFS, logical, 65GB
Het lijkt erop dat de eerste windows 8 partitie in meerdere delen wordt gedetecteerd, dat zijn al die 16GB EXT3 partities (denk ik). Alleen kan dit nooit kloppen qua aantal gigabytes, het is een 256GB SSD. Zou hier nog iets aan te redden zijn? En welke partities zou ik moeten herstellen om die win10 partitie te kunnen booten? Hopelijk kan iemand mij hier een beetje wegwijs in maken...
[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 12-10-2016 21:48 . Reden: per ongeluk te vroeg gesubmit, post afgemaakt in edit ]