Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb nu een standaard modem van ziggo. Een ubee. Bij deze modem valt vaak het internet weg. Nu ben ik van plan een nieuwe modem te kopen. Heb wel wat kennis over netwerken. Zou ik een nieuwe modem zelf aan kunnen leggen of kan ik beter iemand van een computerzaak vragen?

Groet,

Niek

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:55
Een nieuw modem wil niet met ziggo. Je zult het huidige modem in bridge mode moeten zetten en er een fatsoenlijke router naast moeten zetten.

De router of accespoint verzorgd dan de dhcp en verbeterd je draadloze stabiliteit.
Dit alles valt of staat wel met de kwaliteit van de router, 5ghz vs 2,4ghz en de plaatsing.

[ Voor 42% gewijzigd door yorroy op 12-10-2016 21:34 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
beter kijk je eerst waarom.. je internet wegvalt

kan zijn dat je gewoon een te slechte verbinding hebt met het netwerk van Ziggo. door bv onvoldoende afgeschermde bekabeling. een slecht contact etc..

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:28:
Hallo,

heb nu een standaard modem van ziggo. Een ubee.
Ik heb hier een PC, er zit een standaard CPU in. Een Intel.

Zegt niet veel he... :o

Ziggo heeft verschillende Ubee modems geleverd met nogal verschillende eigenschappen. Geef eens exact aan welke modem je hebt, en hoe je constateert dat "het internet" wegvalt.

Sowieso benoemen wat je allemaal achter de modem hebt hangen en hoe het (bedraad of draadloos) aangesloten is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je kunt niet zomaar een nieuw modem voor Ziggo ergens kopen en aansluiten.
Modems halen namelijk hun config op bij de Ziggo servers en hebben daarvoor ook Ziggo firmware.

Als het internet steeds wegvalt moet je inderdaad Ziggo bellen zodat hun het probleem kunnen bekijken en oplossen. Eventueel een nieuw modem opsturen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En niet te vergeten het nieuwe modem activeren bij Ziggo. En dat is ook exact waarom je bij Ziggo geen eigen modem kunt gebruiken.
Dus je vraag moet zijn: mijn internet valt vaak weg, hoe komt dat? En die mag je hier best stellen maar dan verwachten we eerst wat eigen onderzoek ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1