Oude videokaart drivers blijven terug komen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 18:17
In dit topic heb ik beschreven hoe mijn videokaart is gesneuveld en dat ik een nieuwe heb moeten installeren. Alleen veel plezier heb ik er niet van. Na twee dagen kwam het beeld van de interne videokaart weer terug (zoals je ook hebt als je de pc zonder videokaart opstart). Kennelijk had windows op de een of andere manier de oude driver weer opnieuw gedownload. Vervolgens in het systeem zelf de oude driver opnieuw verwijderd, youruninstaller er overheen en wat ik ook doe, keer op keer installeert windows opnieuw de oude driver waardoor het systeem over de P gaat en ik dus blijf zitten met beeld van de kaart op het moederbord. Iemand een idee hoe ik het windows aan het verstand krijg dat ik die oude muk niet meer hoef?

Alvast veel dank!

Videokaart: Ati Radeon HD6450

Beste antwoord (via Pont Max op 01-11-2016 21:23)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
schakel in de BIOS de IGP / Onboard graphics / embedded / whatever hoe ze het noemen uit.. dan zou het goed moeten gaan denk ik :?

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:31

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je de kabel van je monitor aangesloten op de videokaart, en niet op de aansluiting op het moederbord? En heb je in de BIOS/UEFI ingesteld dat de primary display output op PCIe staat, en niet op on-board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Jep.
Zoals gezegd, hij heeft het voor twee dagen en meerdere keren opstarten echt prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:07
Ik ken Youruninstaller niet - ik kan er ook zo snel niks over vinden op Tweakers. Maar probeer eens alles te verwijderen met DDU, en dan de Driver opnieuw te installeren?

http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Welke drivers installeer jij precies? De nieuwste AMD drivers ondersteunen jou 6450 namelijk niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ik heb de driver van de bijgeleverde cd gewoon geinstalleerd. Daar doet hij het op. Deze staat ook nog steeds op de pc maar de oude komt er steeds bij te staan en daar gaat het mis.

Ook al verwijderd ik die driver, windows haalt hem automatisch weer binnen als ik de pc opnieuw opstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Verwijder je drivers met DDU (Display Driver Uninstaller) zoals Nat-Water al suggereerde:
http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html (download start in 5 sec)

Dit programma zet de optie van de optie uit dat Windows automatisch grafische drivers binnen haalt. Je moet hem wel uitvoeren met windows in veilige modus, maar daar heeft dit programma een knop voor dat waarbij dit automatisch gaat.

Download daarna gewoon de nieuwste laatste versie van de drivers van de AMD site, want op driver cd's staan altijd veroudere versies (of zelfs de eerste sinds de kaart uitkwam). Die kun je hier downloaden:
http://support.amd.com/en...3&os=Windows%207%20-%2064

Pak de 15.7.1 download. Dit is wel de 64 bits versie. Als je OS 32 bits is heb je deze nodig:
http://support.amd.com/en...3&os=Windows%207%20-%2032

Windows 7 zal dan hoogstwaarschijnlijk niet meer automatisch een andere driver downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
EDIT: na een aantal keer de DDU opnieuw gerund te hebben, CCleaner gedraaid en drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben is windows het updaten gestaakt en werkt het weer. Hopelijk blijft dit zo.

Nu heb ik kennelijk naast mijn nieuwe driver via AMD ook een hoop andere zooi geïnstalleerd Raptr etc. Kan ik deze programma's verwijderen zonder dat de driver er door aangetast wordt?

[ Voor 95% gewijzigd door Pont Max op 17-10-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
De hoop was van korte duur ... de oude driver is weer geïnstalleerd naast de nieuwe dus de pc snapt er weer niets van en zit weer met mijn interne videokaart opgescheept.

Terug bij af. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Je onboard videokaart in je bios uitzetten.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Dat kan ik doen. Maar hoe voorkomt dat dat Windows de driver van de oude defecte videokaart niet steeds opnieuw blijft downloaden?

Ik denk dat als ik de onboard kaart uitschakelen ik nu helemaal geen beeld meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap nu niet echt veel meer van de precieze situatie. Je hebt nu een HD 6450 in je pc zitten? En niet toevallig een HD 4650 zoals in je andere topic? Want volgens de specificaties zou er in de pc standaard een GT 120 moeten zitten van Nvidia. En welke kaart is nu precies defect?

Waar precies loopt de kabel van je monitor naar je pc naartoe? Maak anders even een foto van de achterkant van je pc en post die hier. Kun je uploaden naar bijvoorbeeld http://imgur.com/ (je hebt geen account nodig) en zet de link hier neer.

En als je een aparte videokaart gebruikt maakt het niet uit of je de onboard chip aan of uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ik zal het nog duidelijker proberen te maken.

Momenteel zit er een nieuwe HD6450 in. Die andere kun je vergeten wat die ligt al bij het vuilnis. Daar heb ik drivers voor gedownload via de link in dit topic en dat werkte prima. (Via GDU eerst alle drivers verwijderd)

Maar na een dag staat mijn oude driver (van de kaart die bij het vuilnis ligt) er weer terug op (naast de nieuw geïnstalleerde juiste driver). Windows blijft stug vasthouden aan de oude driver en blijft deze downloaden. Omdat er dus nu twee drivers naast elkaar blijven lopen snapt de configuratie het niet meer en schakelt hij over op de onboard kaart omdat hij de benodigde stuurprogrammas niet goed kan laden (melding van W7)

Heb ik het zo goed weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waar gaat de kabel van de monitor naar je pc heen? Want je pc kan niet overschakelen naar de onboard GPU terwijl je pc gewoon beeld geeft als je de kabel van je scherm niet op de onboard aansluiting van je moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Dan zit daar de fout en dat ligt dan aan mij.
De DVI kabel gaat gewoon naar de videokaart (de HD 6450 dus) . Ik dacht dat de onboard iets over kon nemen. De reden waarom ik dat dacht is omdat ik nu waanzinnig slecht beeld heb met een enorme resolutie alsof ik weer in de jaren 90 achter de pc zit.

Ik weet dat de videokaart met de juiste instellingen kan werken wat dat deed hij al twee keer eerder. Het gaat telkens fout als de pc helemaal afgesloten is geweest en weer opgestart wordt. Dan komt die ellendige oude driver weer terug en geeft Windows aan dat de stuurprogrammas niet kloppen en komt de "slechte" beeldweergave weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Heb het even opgezocht. Wellicht helpt het een beetje bij het pinpointen van het pijnpunt. De driver die steeds terug blijft komen heet: ATI Radeon HD 3200 Graphics (Microsoft Corporation WDMM1.1)

Meest irritante probleem ooit. Iemand een idee hoe die te tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Ik zal de vraag even wat eenvoudiger proberen te stellen:
"Hoe voorkom ik dat mijn pc de driver ATI Radeon HD 3200 Graphics Microsoft Corporation WDMM1.1 telkens opnieuw blijft installeren?"

Dat is de enige vraag waar ik nog antwoord op zou willen. Als ik dat weet ben ik van het hele probleem af. Ik krijg het zelf werkelijk niet voor elkaar.

Waarschijnlijk moet ik in een 'map voorgeconfigureerde stuurprogramma's' zijn. Maar geen idee waar die staat. Daar komt deze update in ieder geval uit voort.

[ Voor 18% gewijzigd door Pont Max op 24-10-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 830655

Klinkt eerder als een BIOS/moederbord probleem.

Misschien eerst een backup maken van windows en vervolgens opnieuw installeren. Vergeet niet een backup van de windows licentie te maken.

Als dat het niet oplost, BIOS updaten? zeer onwaarschijnlijk, maar een outdated bios kan voor allerlei compatibiliteitsproblemen zorgen.

Tenslotte is het ook mogelijk dat er iets mis is met de pcie 16x slot of de voeding naar de videokaart toe.
Sinds jouw vorige kaart het geestje begaf, kan het simpelweg een moederbord probleem zijn.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Zoals aangegeven is het geen probleem om hem goed werkend te krijgen. Als ik de videokaart driver verwijder en de nieuwe installeer doet hij het prima zoals ik zou verwachten. Alleen als ik de pc vervolgens opnieuw opstart wordt de oude meteen weer geïnstalleerd en begint de ellende weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
volgens mij is die HD3200 gewoon je ONBOARD graphics kaart ?

volgens de specs heb je nl een AMD780G chipset..

en als je daar wat meer info over zoekt vind je oa:
780G/780V
Codenamed RS780/RS780C
Single AMD processor configuration
One physical PCIe 2.0 x16 slot, one PCIe 2.0 x4 slot and two PCIe 2.0 x1 slots, the chipset provides a total of 22 PCIe 2.0 lanes and 4 PCIe 1.1 for A-Link Express II solely in the Northbridge
Integrated graphics: Radeon HD 3200 (780G),[14] Radeon 3100 (780V)[18]

205 million transistors[19]
ATI Hybrid Graphics and PowerXpress (780G only, PowerXpress for M780G only)
Side-port memory as local frame buffer,[15] supporting DDR2 and GDDR3 chips[16] (780G only)
ATI PowerPlay technology
UVD 2.0 (780G only)

[ Voor 86% gewijzigd door SMSfreakie op 24-10-2016 19:25 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Oké helder. Maar hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij die nieuwe geïnstalleerde kaart gaat gebruiken?

Ik neem maar even voor t gemak aan dat die 3200 de onboard kaart is. Als ik daar de driver van verwijder en die van de huidige GPU installeer werkt alles perfect. Dan lijkt het mij een oplossing als ik gewoon de onboard kaart deactiveer, en dan moet alles werken zoals het hoort? Of is dat te simpel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
schakel in de BIOS de IGP / Onboard graphics / embedded / whatever hoe ze het noemen uit.. dan zou het goed moeten gaan denk ik :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Even terug koppelen. Inmiddels de onboard kaart uitgeschakeld en dat was het hele probleem dus.

Zoals in het bericht van 20-10 16:00 te lezen is was ik toch op het verkeerde been gezet doordat de onboard kaart wel degelijk dit beeld kan geven zonder dat ik de monitor er direct er op gekoppeld heb. na het uitschakelen van de onboard kaart kon ik de bewuste driver ook niet meer vinden (althans was niet zichtbaar) en werkt het systeem en beeld naar behoren. Dank voor alle tips, zonder jullie was ik er niet achter gekomen.

Oh overigens... mocht mijn huidige GPU er weer de geest aan geven, en mijn huidige onboard kaart is uitgeschakeld in de bios, hoe kom ik dan weer in de bios dat ik de kaart aan kan zetten? Of blijft de bios benaderbaar ook zonder ingeschakelde onboard videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pont Max schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:26:
Even terug koppelen. Inmiddels de onboard kaart uitgeschakeld en dat was het hele probleem dus.

Zoals in het bericht van 20-10 16:00 te lezen is was ik toch op het verkeerde been gezet doordat de onboard kaart wel degelijk dit beeld kan geven zonder dat ik de monitor er direct er op gekoppeld heb. na het uitschakelen van de onboard kaart kon ik de bewuste driver ook niet meer vinden (althans was niet zichtbaar) en werkt het systeem en beeld naar behoren. Dank voor alle tips, zonder jullie was ik er niet achter gekomen.

Oh overigens... mocht mijn huidige GPU er weer de geest aan geven, en mijn huidige onboard kaart is uitgeschakeld in de bios, hoe kom ik dan weer in de bios dat ik de kaart aan kan zetten? Of blijft de bios benaderbaar ook zonder ingeschakelde onboard videokaart?
bios resetten naar default waardes gok ik ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
En dat lukt zonder beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jazeker!

alleen hoe dat precies werkt bij jou bord.. ;) universeel is toch wel het batterijtje er even een paar minuten uithalen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SMSfreakie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:10:
[...]

Jazeker!

alleen hoe dat precies werkt bij jou bord.. ;) universeel is toch wel het batterijtje er even een paar minuten uithalen :)
Dat hoeft geen eens, als je de videokaart eruit trekt en de kabel in die van het moederbord drukt krijg je gewoon automatisch beeld bij het aanzetten daarna. misschien zelfs automatisch in bios geswitcht dan.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 01-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:21:
[...]

Dat hoeft geen eens, als je de videokaart eruit trekt en de kabel in die van het moederbord drukt krijg je gewoon automatisch beeld bij het aanzetten daarna. misschien zelfs automatisch in bios geswitcht dan.
zou ook zomaar kunnen ja... geen idee ;) iets te lang geleden dat ik iets met een onboard + losse chip gedaan heb ;)

404 Signature not found

Pagina: 1