Beste mensen,
Na 6 jaar toch weer tijd voor een nieuwe PC, huidige PC trok de beta van BF 1 voor geen meter en ik wil voorbereid zijn op de toekomst. Ik werk altijd op 2 schermen tegelijk (games + browsen/YouTube/Twitch ) en zou dit ook graag kunnen blijven doen.
Zelf al wat onderzoek gedaan en kwam uit op onderstaande setup, nu loop ik tegen een paar punten aan en dat is:
- Upgrade naar i7 of toch misschien GTX 1070? (wat zal er in de toekomst én voor VR belangrijk zijn?)
- Is het goedkope moederbord voldoende om RAM op 2666Mhz te laten draaien en wat is als alternatief aan te raden?
- Nog tips wat betreft de voeding / koeling / kast?
- Goedkopere SSD van soortgelijke kwaliteit en GB's beschikbaar?
Persoonlijk ben ik fan van Intel + GeForce, maar heb geen ervaring met verschillende merken voor de videokaarten.
Het lijkt mij interessant om in de toekomst eens te gaan overclocken, een systeem wat zich daartoe ontleent zou perfect zijn.
Dit is de setup die ik in gedachte had:
Alle feedback is welkom, alvast bedankt voor de moeite!
Groet Remco
Na 6 jaar toch weer tijd voor een nieuwe PC, huidige PC trok de beta van BF 1 voor geen meter en ik wil voorbereid zijn op de toekomst. Ik werk altijd op 2 schermen tegelijk (games + browsen/YouTube/Twitch ) en zou dit ook graag kunnen blijven doen.
Zelf al wat onderzoek gedaan en kwam uit op onderstaande setup, nu loop ik tegen een paar punten aan en dat is:
- Upgrade naar i7 of toch misschien GTX 1070? (wat zal er in de toekomst én voor VR belangrijk zijn?)
- Is het goedkope moederbord voldoende om RAM op 2666Mhz te laten draaien en wat is als alternatief aan te raden?
- Nog tips wat betreft de voeding / koeling / kast?
- Goedkopere SSD van soortgelijke kwaliteit en GB's beschikbaar?
Persoonlijk ben ik fan van Intel + GeForce, maar heb geen ervaring met verschillende merken voor de videokaarten.
Het lijkt mij interessant om in de toekomst eens te gaan overclocken, een systeem wat zich daartoe ontleent zou perfect zijn.
Dit is de setup die ik in gedachte had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,95 | € 245,95 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 334,90 | € 334,90 |
| 1 | NZXT Source Elite 210 | € 51,69 | € 51,69 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 27,50 | € 27,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Corsair VS650 | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,90 | € 154,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.039,74 | |
Alle feedback is welkom, alvast bedankt voor de moeite!
Groet Remco