Videokaart blijft foutcode geven

Pagina: 1
Acties:

• MikeNies
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met de videokaart in mijn laptop. Het betreft een Nvidia GTX 960M.
In de device manager blijft de kaart "error code 43" geven. Ik heb al menig tutorial gevolgd over hoe het probleem op te lossen zou zijn maar geen van deze is nuttig gebleken. Het maakt niet uit wat ik probeer, de error wil maar niet weg gaan.

Nou hoor ik jullie denken, misschien is de kaart kapot. Dit is echter niet het geval. Als ik, met het gebruik van een andere harde schijf, een zelfde versie van Windows opnieuw installeer is het probleem er niet meer. Graag zou ik echter een oplossing vinden zonder dat ik Windows opnieuw hoef te installeren. Verder zijn alle drivers en windows zelf up to date.

Specs:
Windows 7
i7 4700MQ
Nvidia Geforce GTX 960M
Corsair 8gb geheugen
Samsung SSD 850 EVO

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wellicht ook nog even handig om op te sommen wat je reeds geprobeerd hebt (+ evt waarom dit niet gewerkt heeft)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MikeNies
Het is alweer een tijdje geleden dat ik er zelf aandacht aan besteed heb, daardoor ben ik misschien een paar pogingen vergeten. Het onderstaande heb ik allemaal al geprobeerd maar bleek dus niet nuttig:
- Standaard driver Uninstall (device manager) en opnieuw automatisch installeren
- Standaard driver Uninstall (device manager) en handmatig de nieuwste driver van Nvidia installeren
- Via DDU deinstalleren vanuit safe mode en handmatig de nieuwste driver van Nvidia installeren

Bij het handmatig installeren van de Nvidia drivers heb ik tijdens de installatie het knopje "clean install" aangevinkt. Ook staat er na de installatie dat deze succesvol was, maar in de device manager blijft vervolgens een geel driehoekje met foutcode 43 bij de kaart staan. Ook is de kaart in games en andere programma's, behalve de device manager en speccy, niet zichtbaar.
Met een schone (dezelfde) versie van windows lijkt de driver wel te werken. Ook heb ik de laptop opgestuurd maar omdat de fabrikant ook niet vanuit mijn huidige windows onderzoekt is er geen (hardwarematig) probleem vastgesteld. Naar mijn inzicht lijkt het er dus op dat er ergens in mijn windows iets verkeerd zit.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kunt hier eens kijken
https://forums.geforce.co...olved-the-code-43-error-/
Al heb je dat volgens mij al gedaan.

• MikeNies
Ik heb uit dat topic inderdaad al meerdere stappenplannen gevolgd, maar ook dat zonder succes