Grafische kaart aan zijn einde?

Pagina: 1
Acties:

• Reihensechser
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag:

2.5 jaar terug heb ik een Inno3D iChill GeForce GTX 770 4GB nieuw in mijn computer geplaatst. Dit was om Battlefield 4 toen de tijd op ultra te kunnen spelen.

Sinds eind vorig jaar rond de release van Fallout 4 is het onstabiele gedoe met deze kaart eigenlijk begonnen.

- Fallout 4: crashte regelmatig en dan bedoel ik dus om de 10-20 minuten, de Kernel Crash error kwam dan elke keer naar boven. De computer viel niet uit of bleef hangen, ik kon daarna gewoon doorspelen. De computer herkende de kaart op dat moment niet meer. Drie maal een crash gehad waarbij ik de computer opnieuw moest opstarten.

- The Division: de settings stonden allemaal op medium/high en de ene keer liep het spel goed, en plots kon het spel crashen. De computer gaf tijdens de crash variërend zwart/blauw/geel beeld zonder tekst o.i.d. ook moest de computer opnieuw opgestart worden.

- World of Warcraft: Scherm gaat voor 2-3 seconden op zwart (geluid speelt door) en komt daarna weer terug. Daarna komt de melding dat de Nvidia driver door zichzelf is gereset.
Twee maal een crash gehad waarbij de hele computer vastliep en ik een zwart scherm kreeg met witte artifacts. Hierbij gaf het scherm ook aan dat er geen signal input meer was, na een computer reset was alles weer normaal.

- Battlefield 4: Sinds dit jaar is het spel 2 keer gecrasht met als blauw scherm tot gevolg, hierdoor moest de computer opnieuw opgestart worden.

In april dit jaar heb ik een nieuwe Corsair RM650X voeding en 2x 8GB Corsair Vengeance DDR3 RAM geplaatst.
Processor en moederbord zijn de i7 2600k @4,5Ghz en de Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3.

Ik heb FurMark 10 minuten laten draaien onder 1080p instellingen. De hoogst gemeten temperatuur tijdens deze test was 70°C en er was geen crash van het systeem.

Ik heb ook een Memtest gedaan, hier kwamen geen fouten uit.