Toon posts:

Hulp met database (Excel?) in HTML presenteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een project voor mijn werkgever, maar ik niet weet hoe ik moet beginnen.
Het doel van het project is om verschillende loopbaanpaden (organigrammen) naast elkaar te presenteren op het intranet (Html). Het is de bedoeling dat het uiteindelijk op een gebruiksvriendelijke manier 1 tot 4 verschillende loopbaanpaden naast elkaar kan presenteren. Echter de organigrammen moeten gemakkelijk aan te passen zijn met nieuwe informatie (nieuwe functies of anders in het organigram).

Momenteel heb ik de organigrammen als ruwe data in excel, waar vandaan ik naar grafische organigrammen wil. Ik denk dat dit ook in excel kan.

Vervolgens wil ik via HTML (kan dat?) dat de verschillende organigrammen in verschillende frames naast elkaar gepresenteerd worden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb geen uitgebreide HTML, PHP of andere kennis (de laatste keer dat ik een website gemaakt heb was in 2000).

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-10-2016 16:11)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik denk dat het handiger is als de werkgever van TS gewoon een webdesigner inhuurt om dit te bouwen ipv dat TS zelf gaat zit te knutselen. Zo te lezen aan de vragen weet TS niet echt waar die mee bezig is, in ieder geval te weinig kennis/kunde om dit zelf te doen....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik neem aan dat het niet afhankelijk gaat zijn van de input van de persoon die op het intranet er naar gaat kijken?
Puur aanpassen door mensen die te maken hebben met die materie?

Frames zijn niet echt Web 2.0, maargoed, het werkt tot op heden nog wel.
Voordeel is dat je bij gebruik van frames gewoon je organigram als een los HTML bestand kan aanleveren.
Die zet je op de intranet server (even vragen aan de residente IT-er wat je daar voor moet doen) en de pagina waar de organigrammen op moeten staan voorzien van een paar frames.

Hoe ga je op dit moment van ruwe data naar organigram trouwens?
Willekeurige human readable data is niet echt iets wat je even gauw door een of andere parser tool heen kan kiepen en er een organigram uit krijgt.
Of heb je daar momenteel nog niets voor?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Kan je niet beter die organigrammen aanmaken en beheren in bijv. Een online cloud tool die hier voor gemaakt is, waarna je deze weer kan publiceren in een webpagina ?

Zie bijvoorbeeld:

http://www.organimi.com/

Zo te zien kan je deze ook in een iframe tonen, is gratis en je kunt Excel data importeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Breezers op 12-10-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie.
@Breezers: Een online tool gaat helaas niet werken: de informatie mag niet van het intranet af ivm vertrouwelijkheid.

@McKaamos: De organigrammen worden beheerd door mensen die in de materie zitten. De gepresenteerde informatie moet dynamisch zijn in de zin dat je 1 - 4 verschillende organigrammen moet kunnen vergelijken.

Heb jij een ander voorstel ipv de frames?
Ik heb momenteel nog geen tool om de ruwe data om te zetten naar de organigrammen, aanbevelingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan je het excel-bestand niet gewoon exporteren als plaatje (jpeg/png) en die als plaatje op het intranet zetten? Dan ben je er toch? :)

https://support.office.co...7?ui=en-US&rs=en-US&ad=US

[ Voor 35% gewijzigd door spone op 12-10-2016 19:54 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Het loopbaanpad is geen dynamische info. Gewoon een viso tekening van maken. Als er een hokje bij of af moet pas je gewoon de visio aan. Visio uploaden in het cms en klaar is clara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En als het dan écht met Excel moet: https://support.office.co...6?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Deze opslaan als plaatje op html en toevoegen op je intranet en het zou kunnen werken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:49:
de informatie mag niet van het intranet af ivm vertrouwelijkheid.
Dan moet je het er niet op zetten zolang mensen met een mobieltje er een foto van kunnen maken en delen, of in de Browser klikken op: Menu -> Opslaan -> USB O-)

Oftewel: het bedrijf is vast niet zo paranoide, al helemaal niet als ze Office online gebruiken of nog erger de MS/Google Office e-mail/drive/cloud/whatever
Het gaat puur om vertrouwen....

[ Voor 22% gewijzigd door DJMaze op 12-10-2016 20:21 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zo ver.
Ik denk inderdaad dat de makkelijkste weg is om de organigrammen als afbeeldingen op te slaan.

De vervolg vraag is dan:
hoe krijg ik voor elkaar (het liefst met HTML) dat je max. 4 waarden kan kiezen uit een lijst, om vervolgens de afbeeldingen die corresponderen met deze waarden te presenteren als afbeelding?
Het heeft mijn voorkeur dat wanneer je slechts 2 waarden kiest je ook maar 2 afbeeldingen krijgt (en de afbeeldingen zich in grote aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:53
Zoals je het omschrijft zou je daar een custom jQuery-script voor kunnen schrijven die de presentatie van de afbeeldingen aanpast nav. de interactie van de gebruiker.

Bijv. iemand kiest een item in de lijst, en de afbeelding/diagram die daarbij hoort toon je.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Ik denk dat het handiger is als de werkgever van TS gewoon een webdesigner inhuurt om dit te bouwen ipv dat TS zelf gaat zit te knutselen. Zo te lezen aan de vragen weet TS niet echt waar die mee bezig is, in ieder geval te weinig kennis/kunde om dit zelf te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp!
Pagina: 1