Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 05:57
De situatie (de vraag staat onderaan het verhaal)
Sinds een Whatsapp update ergens afgelopen juli heb ik regelmatig dat de interface van Whatsapp crasht en de telefoon teruggaat naar het startscherm met de tiles. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Erg irritant natuurlijk, eventueel getypte tekst die nog niet verzonden is verdwijnt in dit geval ook. Hoewel ik er niet 100% zeker van ben, gebeurt het volgens mij alleen maar als er ook daadwerkelijk een chat geopend is. Soms vrijwel direct na het openen van de chat, soms pas als de chat al langer open staat en er al verschillende berichten gestuurd zijn. Er is verder niet echt een duidelijke handeling die het triggert. Ik kan Whatsapp na een dergelijke crash wel direct weer openen. Hij gaat dan weer naar het overzicht met alle chats.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het toestel is een Nokia Lumia 530 met de meest recente software versie die beschikbaar is. (WP 8.10.14234.375) Zoals gezegd ervaar ik het sinds een update in juli, maar ook met de huidige versie van Whatsapp: 2.16.240.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan op internet nog niet echt iets vinden dat hier op lijkt, veel informatie is gericht op IOS/Android of gaat over het permanent crashen van Whatsapp. De lumia 530 is ook niet zo populair. Wel heb ik een paar weken terug de telefoon helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen en verder ook geen app-backups teruggezet. Helaas heeft dat niet geholpen.

De vraag
Zijn er meer mensen met vergelijkbare klachten? Of weet iemand nog wat ik kan doen om het op te lossen? Ik begreep dat er geen crashlogs o.i.d. zijn op Windows Phone?