Hallo Tweakers!
Na diverse posts te hebben gelezen, zou ik graag zelf wat advies willen vergaren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De werkzaamheden zijn voornamelijk video-editing van RAW 4K footage (DNG sequence) en VR (360º) video. Dit gebeurd met Adobe premiere, after effects, DaVinci Resolve en Autopano Video.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs, maar een richtprijs van rond de € 1500,- / 2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enige voorwaarde is een WIFI connectie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 videokaarten is geloof ik niet nodig, de videokaart in het huidige overzicht is voldoende voor de nabije toekomst. Een snelle processor en SSD hebben prioriteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grafisch neig ik naar nVidia, vanwege de CUDA hardware versnelling, verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem mag lekker stil zijn en snel genoeg om de komende 2/ 3 jaar mee te draaien.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, als er een laagdrempelige wijze is om er meer uit te persen dan graag.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of dit een verstandige lijst is, of ik dingen over het hoofd zie (ben er al een tijdje mee bezig), of er mogelijkheden zijn om geld te besparen of juist tegen een kleine meer prijs het maximale uit het systeem te halen. Verder heb ik geen beeld bij hoeveel RAM nodig is om het systeem te ondersteunen, zelf dacht ik aan 2x 32GB.
Na diverse posts te hebben gelezen, zou ik graag zelf wat advies willen vergaren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De werkzaamheden zijn voornamelijk video-editing van RAW 4K footage (DNG sequence) en VR (360º) video. Dit gebeurd met Adobe premiere, after effects, DaVinci Resolve en Autopano Video.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs, maar een richtprijs van rond de € 1500,- / 2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enige voorwaarde is een WIFI connectie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 videokaarten is geloof ik niet nodig, de videokaart in het huidige overzicht is voldoende voor de nabije toekomst. Een snelle processor en SSD hebben prioriteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grafisch neig ik naar nVidia, vanwege de CUDA hardware versnelling, verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem mag lekker stil zijn en snel genoeg om de komende 2/ 3 jaar mee te draaien.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, als er een laagdrempelige wijze is om er meer uit te persen dan graag.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of dit een verstandige lijst is, of ik dingen over het hoofd zie (ben er al een tijdje mee bezig), of er mogelijkheden zijn om geld te besparen of juist tegen een kleine meer prijs het maximale uit het systeem te halen. Verder heb ik geen beeld bij hoeveel RAM nodig is om het systeem te ondersteunen, zelf dacht ik aan 2x 32GB.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6850K Boxed | € 645,95 | € 645,95 |
| 1 | MSI X99A SLI Plus | € 218,50 | € 218,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 470,69 | € 470,69 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | TP-Link Archer T8E | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14 | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 500GB | € 158,41 | € 158,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.980,69 | |