Windows 10 virus

Pagina: 1
Acties:

• JornPC
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik probeerde vandaag mijn computer op te starten, tot ik er tot mijn verbazing achter kwam dat er iets mis was. Ik kan niet meer inloggen, het laden van het 'wachtwoord balkje' duurt aanzienlijk langer, normaal kostte geen tijd. Ook kan ik niet 'afsluiten' of 'opnieue opstarten' of 'slaapstand' waar dat zou moeten staan staat nu een grijs niet klikbaar balkje. Verder heb ik geen idee hoe ik in safe mode kom. Het is me echter wel een keer gelukt in de bios terecht te komen, al weet ik niet hoe.

Als iemand me zou kunnen helpen zou dat heel erg op prijs gesteld worden.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Al systeemherstel geprobeerd?
Functie kan vanuit windows opgeroepen worden dus geen safe mode nodig.

Mocht je eerst safemode willen proberen. Functie kun je aanzetten in msconfig zodat hij bij de volgende boot automatisch opstart in safemode.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In het BIOS ga je waarschijnlijk weinig vinden. Je kan met F8 tijdens het opstarten proberen te kijken of je Windows kan herstellen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• JornPC
Als ik windows opstart met F8 krijg ik het volgende:
UEFI OS (PO: ST1......)
Windows Boot Manager (PO: ST1......)
Enter Setup

Ik weet niet of dit hoort, aangezien ik dit hiervoor nog nooit geprobeerd heb.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

In de bootmanager zou je als het goed is de safemode kunnen selecteren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Desnoods halverwege tijdens starten PC hard resetten. Na 1 a 2 keer komt hij met boot menu waar je save modus kan kiezen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• JornPC
Als ik 'boot manager' selecteer kom ik gewoon weer terug bij het inlog scherm. Ik had net echter op esc geklikt, omdat ik de 3 mogelijkheden moest weten en dus net heb opgeschreven, denk er weer uit te gaan, maar i.p.v. terug te keren naar het inlog scherm ging het in repair mode. Ondertussen ben ik nu bezig met een systeemherstel naar een tijd waar ik zeker van weet dat mijn computer nog normaal functioneerde.

• JornPC
Het systeemherstel is ondertussen voltooid en heeft verder niks merkbaars veranderd.

• JornPC
Ondertussen windows verwijderd, met dank aan cyberlink. Iemand een idee hoe ik dit mogelijk kan oplossen (error code: 0cx0000225)

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-11 19:40
Google: 0xc0000225 windows 10

Dan krijg je diverse hits en oook YouTube filmpjes hoe mensen dit opgelost hebben.

Met dank aan cyberlink snap ik niet helemaal... wat is er gebeurd?

Als je Windows verwijderd hebt kan je een Windows USB stick maken via de Microsoft site. Dan kan je opnieuw installeren.

Je gaf aan een uefi boot menu te krijgen. Kans is groot dat je Windows Key in je bios zit en het dus vanzelf hoed activeert na installatie. Kiezen bij install voor het vinkje: ik heb geen licentie sleutel.

Succes!

• JornPC
Ik heb een vriend van me gisteren laten proberen windows er terug op te zitten, dit is echter na 12 uur nog niet gelukt. Ondertussen is er een ICT'er gemaild die er naar komt kijken. Heeft iemand enig idee wat zo iets heftigs heeft kunnen veroorzaken, zodat ik hier in de toekomst mee uit kijk?
Pagina: 1