Toon posts:

Gezinsvakantie met jonge kinderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben er vroeg bij, maar gezien de zomer net voorbij is hoop ik vanuit jullie ervaringen of feedback te ontvangen van afgelopen zomer vakantie.

Situatie als volgt:
- Zomer 2017 willen we lekker op vakantie 10-15 dagen.
- Beetje mooi weer garantie, maar niet te ver willen rijden (max 8-9 uur (800-900km vanuit Utrecht).
- Zeer kindvriendelijk (en luxe) vakantie park/camping/resort etc. Mijn kinderen zijn dan 6 en 4, en ik zoek dus veel speel, zwem en kidsclub activiteiten.
- Budget is "krap" max 1000 euro per week in augustus.

Eisen:
- Sta caravan/chaletje of luxe tent met complete keuken inrichting. (voorkeur voor iets met eigen sanitair, maar als het niet in budget past dan willen we wel naar een sanitair hok lopen)
- Ook in omgeving iets leuks te doen waar je kleine kinderen mee kunt nemen, dus geen lange wandel of fietstochten.

Op dit moment hebben we een camping in de Jura op het oog, echter is er in de omgeving niet echt veel bijzondere dingen te doen. http://www.chalain.com/

Verder op de default Camping/Glamping sites zoals vacancesoleil etc zien we door de bomen het bos niet meer.
Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen van kindvriendelijke vakanties horen, incl bestemming :)

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Interessant topic, beetje zelfde wensen en eisen hier.

Wij denken aan Hongarije of Oostenrijk.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen worden doorgaans in AZ besproken en vinden daar een groter publiek. Tikje TL -> AZ.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wij zijn 2 weken geleden nog bij Les hauts des Bruyères geweest in de buurt van Orleans. Het is een Centerparcs. Met www.centerparcs.nl/babyvoordeel kun je 50% korting pakken op een week.

Het voldoet niet helemaal aan je voorwaarden (7 dagen per boeking en niet in Augustus - wel Juli en September).

Wij hebben het er erg naar onze zin gehad en het Eden VIP Design huisje was ruim en modern voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Heel veel te doen, helemaal voor wat oudere kinderen. Vriendelijk personeel en het was er echt heel leuk. Wij waren uiteindelijk 530 euro kwijt (eind september) voor een hele week met die URL en voor zover ik in de voorwaarden heb kunnen zien, maakt het niet uit of je kinderen onder de 2 zijn.

Misschien is het iets, misschien ook niet. Het was in ieder geval goed te doen in 8 uur rijden met twee meiden van 19 maanden (inclusief lunch pauzes etc.) en 600km vanaf Eindhoven.

Link naar het park en juli en vip voorgeselecteerd. Dit is dan 785 euro met de korting. Het huisje was echt heel ruim en prima vertoeven. Sanitair was zelfs uitgerust met bubbelbad en sauna. 98m2. Echt heel chill.

[ Voor 17% gewijzigd door Jivebunny op 12-10-2016 17:38 . Reden: directe link naar park en opties toegevoegd. ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 13:44
3 jaar geleden zat ik met mijn vriendin in Clairvaux-les-Lacs op deze camping in de Jura, wij geheel kinderloos overigens. Fantastische tijd, toch best veel te doen in de omgeving (grotten, leuke plaatsjes om te bezoeken, lekker eten etc.). De medewerkers van het entertainment spreken Nederlands en elke avond was er wel iets te doen voor de kinderen.
Maar het meest fijne was het weer. Overdag graad of 26 en rond 22:00u begon het af te koelen naar +/- 15 graden waardoor je heerlijk slaapt.
De omgeving is zeker een aanrader.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• BastaRhymez
  • Niet online
Ik vermoed dat het boven het budget is van € 1.000 / week, maar eind augustus zit je voor € 2.650 10 dagen in Cyprus in een super relaxte omgeving!
Wij zijn hier afgelopen jaar geweest (kids van 1,5 en 0 jaar), maar zeker ook geschikt voor de kids van jouw leeftijd! Let er wel op, dat je in het 'Time to Smile' gebied zit, dit is speciaal voor gezinnen met kinderen :)

De huisjes/appartementen waren allemaal nieuw (of goed gerenoveerd waardoor ze nieuw leken) en luxe afgewerkt met een prima indeling!
Wij hadden geloof ik het 3-kamer appartement (zodat de oudste op een eigen kamer kon slapen) en wij niet in de woonkamer hoefde te liggen. Was echt prima bevallen! Mooie keuken met alles wat je nodig hebt, twee ruime slaapkamers, twee badkamers (was niet nodig, maar wel erg handig) en een terrasje voor de deur.

's Avonds bij het eten animatie en super (kind)vriendelijk personeel! Nooit was het eten of drinken op.

Verder zit je redelijk in de buurt van het centrum. Bussen reden om de 10 minuten en kosten 2 euro per ritje pp. Of je kan lopen langs de boulevard en hotels. Met een half uurtje (met een kind van 1,5 die zelf wil lopen) was je er ook.

Sowieso zijn de 'Time to Smile' dingen wel interessant als je met kids wilt gaan

Edit: linkje naar waar wij zaten is misschien ook wel handig :+
http://www.tui.nl/vakanti...illage/#prijzen-en-boeken

[ Voor 6% gewijzigd door BastaRhymez op 13-10-2016 10:01 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een collega was vaker hier geweest, was goed bevallen. Is alleen geen tentopzet, maar bungalow. En het schijnt erg Nederlands te zijn, ik weet niet of dat een probleem is...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:19
Twee jaar geleden in de Ardeche geweest bij deze camping: http://www.camping-roubine.com/nl/. Kindvriendelijke camping met Nederlandstalige receptie en Nederlandstalig animatieteam. Kids hebben zich daar prima vermaakt in het zwembad, het riviertje en met het animatieteam. Ook omdat er veel nederlandse kinderen waren, waardoor ze veel vriendjes/vriendinnetjes hadden.

Een leuke aanrader, maar wellicht net te ver rijden. Prijzen voor komend jaar zijn nog niet bekend overigens.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Wij hebben twee weken geleden een "Prestige" sta caravan voor 6 personen geboekt (vrouw, onze kleine meid van 1 en ikzelf) net over de grens bij Zwitserland in Noord-Italië. Zo'n 1000-1100km vanaf Utrecht volgens mij.

Fijne camping, groot zwembad, strand aan het schoonste meer van Europa en voor een goede prijs. Betaalden voor een week 777 EUR (eind aug).

http://www.campingcontinental.com

..::System Specs::..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht handig om titelchange aan te vragen om die 'mooiweergarantie' erin te zetten - veel van de opties die je hebt voor jonge kinderen, zeker dichter bij huis, bieden dat niet, maar zijn voor andere gezinnen met jonge kinderen weer prima te doen. Scheelt dat jij geen suggesties krijgt die offtopic zijn en dat anderen niet met verkeerde aannames dit topic lezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 13-10-2016 14:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:22

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:30:
Op dit moment hebben we een camping in de Jura op het oog, echter is er in de omgeving niet echt veel bijzondere dingen te doen. http://www.chalain.com/
Ik ben twee keer met mijn kinderen (afgelopen jaar ook, toen waren mijn kinderen 6 en 9) naar deze camping geweest. De tweede keer op hun verzoek omdat het de eerste keer zo goed bevallen was.

Leuke camping, met een mooi zwemmeer en binnen- en buitenbad. Vlakbij zitten de casdades du herrisson, wat een fantastische wandeling is. Verder is de Jura een prachtig gebied, al moet je het wel een beetje treffen qua weer.. Het wil er nog wel eens regenen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 12:14
Wij zijn heel recentelijk, met soortgelijke eisen, op vakantie geweest in Frankrijk. Op de camping:

La Croix du Vieux Pont

Wij hadden de Stacaravan Vivaldi Lounge, ding is bedoeld voor 4-6 personen en is ruim zat voor vier; Leuke camping met een mooie zwemvijver en zwembad en tijdens het hoogseizoen genoeg te doen voor de kinderen. Chateaus in de omgeving om te bezoeken. Is zo'n vier uur rijden van Utrecht, ligt vlak boven Parijs.

Die stacaravans bij LuxCamp zijn, zover ik kan zien, overal goed te betalen en goed van formaat. Diegene die wij hadden zat bij Al Fresco als aanbieder. We gaan er voor de volgende vakantie weer kijken, maar dan willen we naar de Côte d'Azure met een tussenstop ergens.

Nooit gedacht dat ik fan zou worden van stacaravans...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
midden in het hoogseizoen hebben we afgelopen zomer 1 weekje gepakt in een strandhuisje bij Kijkduin.
Voor onze kids (5 en 3 jaar oud) wel ideaal aangezien je vanaf het huisje het strand goed kan overzien.

In principe Nederlands weer, maar het bleek aan de kust echt beter dan in de rest van het land; regen hadden we pas op de terugweg.

/volgt het topic voor ideeën voor volgend jaar. Mochten we besluiten toch iets anders te gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover.
Er zitten leuke suggesties tussen, echter sommigen net iets te ver rijden denk ik.
tot 800-900km zit je denk ik net nog in het gebied waar je geluk moet hebben met het weer.
Misschien dat we toch eens moeten kijken naar zuid Frankrijk of Italie.
Echter zit je dan wel aan 13-15 uur reizen.

Iemand ervaring met reizen met kleine kinderen (4-6 jaar)?
Als we nu al een langere rit maken van bv 3 uur zeuren ze na 1 uur al van: Zijn we er al?
Als ik dat 2 dagen aan moet horen dan is het vakantie gevoel zo weg.. :)

Zag al wel wat tips om bv snachts te rijden, evt kleine cadeautjes om de 1-2 uur.. (Suprise ei, of een ander iets van 1-2 euro).
Tussendoor een keer uitgebreid stoppen zodat ze ff kunnen spelen etc.
Evt een overnachting tussendoor?

Maarja ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst ver weg geweest met onze kinderen (5, 9 en 11), om precies te zijn een klein uur onder Toulouse (hier) en we zagen ook wel op tegen de reis (totaal 15 uur). Normaal is het bij ons inderdaad ook zo dat ze na een uur al beginnen te zeuren. We hebben de reis in twee dagen gedaan, maar het is ons super meegevallen. Ze wisten natuurlijk nu vooraf dat het heel lang ging duren. Dat hebben we steeds ook gezegd. Daarnaast helpen TV-schermen, tablets, DSi en dat soort zaken ook heel erg.

Over het park waar wij zaten: mooi park, leuk zwembad, goede huisjes (al zit er zeker verschil in, de huisjes zijn particulier eigendom en niet alle even goed onderhouden en aangekleed). Zoals andere opties hierboven al gemeld wel vrijwel helemaal Nederlands, met een Nederlanse receptie etc. Het animatieteam was ook Nederlands en dat was wel fijn. In de buurt wel een aantal leuke dingen te doen voor de kinderen, maar het is geen super toeristisch gebied.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

Typhone

Who Dares Wins

Out-of-the-box idee voor jou:

Sauerland. Veel Duitse collega's met kleine kinderen gaan daarheen omdat er ontzettend veel te doen en te beleven is. Aanbod campings is groot en er is met en voor de kleintjes extreem veel te doen. Zoek eens op 'Kletterwald' en je zult je verbazen. Als ik het niet vergeet vraag ik het nog even na bij een collega en dan meld ik me weer. Hij is afgelopen jaar in Bayern geweest (hoek Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland) en daar liggen veel soortgelijke gebieden in de buurt van Schloss Neuschwanstein.

Over ervaringen met kinderen kan ik je niet helpen want persoonlijk (kinderloos) mijd ik die plekken als de pest ;). Qua prijs is het daar niet duur, afstand schat ik in op een 350-400km en het weer daar is in de regel prima in augustus.

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie overnachten op de heen/terug weg, waar moet ik dan aan denken? F1 hotels of gewoon ergens een hotel van de snelweg zoeken in het gebied waar je 1 nachtje wilt blijven?

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb eerst gekeken naar F1 hotels en vergelijkbaar maar ik denk niet dat ik daar geschikt voor ben. Ik heb meerdere mensen gesproken en er zijn ver verschillende opvattingen. Sommige boeit het totaal niet als er maar een bed staat. Ik hoef echter niet in een hotel met een hopen dronken lui en een gezamelijk toilet op de gang. Dus maar besloten wat betere hotels te boeken en dat ook al te zien als onderdeel van de vakantie: goed hotel, goed eten, fijn ontbijt etc. Ja, dat is een stuk duurder maar je krijgt mij niet in zo'n budgettoko.

Verwijderd

Topicstarter
Ik prefereer zelf ook wel enige luxe en comfort.
Misschien dat het idd wel handig is om onderweg te overnachten, zo heb je maar 7-8 uur reistijd op de eerste dag, en op de 2e dag nog een uurtje of 5-6.
Vaak kun je op de campings toch pas in de middag terecht, dus eerst lekker ontbijten en dan on the road en rond 15:00 aankomen.

Dan de hoofdvakantie misschien een beetje inkorten naar bv 11-12 dagen en dan 2 extra overnachtingen onderweg.

• P_de_B
  • Niet online
Dat hebben wij ook gedaan. Eerste dag tot aan Orleans (komende vanuit Noord-Nederland) zodat we het grootste gedeelte de eerste dag deden. De tweede dag nog een uurtje of zes.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18
Sowieso niet in de weekenden heen en weer rijden en zeker de zwarte zaterdagen vermijden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• P_de_B
  • Niet online
Lastige is wel dat veel van de parken in het hoogseizoen alleen aankomst op zaterdag hebben. We zijn op de vrijdag/zaterdag voor de echte zwarte zaterdag gegaan maar ook toen was het inderdaad wel druk onderweg. Gelukkig was de route van Orleans naar Toulouse niet zo druk als de route du soleil, maar we hebben nog wel wat file gehad.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:13:
Bedankt voor de reacties tot zover.
Er zitten leuke suggesties tussen, echter sommigen net iets te ver rijden denk ik.
tot 800-900km zit je denk ik net nog in het gebied waar je geluk moet hebben met het weer.
Misschien dat we toch eens moeten kijken naar zuid Frankrijk of Italie.
Echter zit je dan wel aan 13-15 uur reizen.

Iemand ervaring met reizen met kleine kinderen (4-6 jaar)?
Als we nu al een langere rit maken van bv 3 uur zeuren ze na 1 uur al van: Zijn we er al?
Als ik dat 2 dagen aan moet horen dan is het vakantie gevoel zo weg.. :)

Zag al wel wat tips om bv snachts te rijden, evt kleine cadeautjes om de 1-2 uur.. (Suprise ei, of een ander iets van 1-2 euro).
Tussendoor een keer uitgebreid stoppen zodat ze ff kunnen spelen etc.
Evt een overnachting tussendoor?

Maarja ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Afgelopen jaar voor een week naar de Dordogne gereden. 's Nachts vertrokken,. In één keer doorgereden en onze dochter gaf vrijwel geen kik. We waren er rond 1 uur 's middags en zijn relatief weinig gestopt (totaal 3 keer denk ik). Ideaal zolang je de kinderen maar vermaakt (iPad, kleurplaten, dat soort dingen).

Verwijderd

Topicstarter
Onze voorkeur gaat richting Italie nu, Gardameer etc.
Maar ik denk dat Duitsland ook wel druk zal zijn :)

• Vitamine
  • Laatst online: 10-11 13:44
Vanuit mijn ervaring met het Gardameer kan ik zeggen dat je in het Zuiden moet zitten. Heb tweemaal in Sirmione gezeten en één keer hier en daar was het weer een stuk rustiger en voorspelbaarder als in het noordelijke deel van het Gardameer.
Verder prachtig gebied (Verona is ook erg leuk) en leuke plaatsjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Vitamine op 14-10-2016 08:54 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:30:
Toevallig ben ik hier dit jaar geweest, en voor kleine kinderen is er genoeg te doen.
Enige nadeel vond ik dat je met je zwembad kaartje slechts één keer per dag het zwembad in mag, dus of in de ochtend, of in de middag, tenzij je er voor kiest om daar ook te lunchen, dan kan je er blijven.
Ik persoonlijk vind het fijn een lunch moment even rustig te beleven bij de stacaravan of tent.

Verder is het daar erg groen, is het zwembad binnen en buiten erg fijn en kan je ook het meer in om te zwemmen, maar met de leeftijd van je kinderen ga ik er vanuit dat de jongste nog geen zwemdiploma heeft.

Cascade de Herisson is boven al genoemd. Heel mooi maar misschien wat zwaar voor de jongste om te lopen.
Verder kan je er wel goed wandelen en is het leuk kastelen (Chateay d'Arlay) kijken etc.

Ligt er dus aan wat voor soort vakantie je zoekt, het is bij het domain de Chalain in ieder geval niet mega toeristisch dat je 's avonds nog langs winkeltjes kan lopen zoals bijvoorbeeld in Turkije, Spanje en/of Portugal.
We 's avonds animatie (dansen/clown/muziek) voor de kinderen en soms live muziek voor de wat oudere mensen op de camping.

Verwijderd

Topicstarter
Het type vakantie wat we zoeken is simpel: Rust en af en toe wat doen.
Ik ben 18 jaar geleden zelf ook al op Chalain geweest, maar kan me niet helemaal goed herinneren wat we toen hebben gedaan. Enige wat ik nog weet was die "berg" opklimmen naast de camping zodat je mooi over het meer kunt kijken.

Belangrijkste is dat de kinderen op de camping genoeg te doen hebben, animatie team en speel/zwem voorzieningen zijn echt een must.

Daarnaast willen we af en toe ook een uitstapje maken in de omgeving, het zal geen hele actieve vakantie zijn. van de bijvoorbeeld 10 dagen willen we 3-4 dagen echt de camping af. De rest is gewoon vakantie en vermaak voor de kinderen.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
P_de_B schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:45:
Lastige is wel dat veel van de parken in het hoogseizoen alleen aankomst op zaterdag hebben.
Dat is dan ook precies de grootste reden voor de 'zwarte zaterdag'

on topic: Wij gingen veel naar zowel Frankrijk en Duitsland/oostenrijk omdat je daar vaak veel korting krijgt voor kinderen wat in Frankrijk vaak niet het geval was. En zuid duitsland is zeker de moeite, het zwarte woud, kastelen en veel te doen :)

Noord Italie bij de meren moet je geluk hebben, dat kan schitterend zijn maar ook regenachtig. Zelf ondervonden in midden July: 14 graden en regen/wind. Heerlijk ^^ De rest van de week was overigens best goed. Maar dit heb ik ook al eens in Tsjechië gehad in het zuiden, max 16 graden in Augustus. Nu als hier heb ik daar niet zo een heel groot probleem mee omdat je dan niet loopt te puffen. Maar als je dan toch ergens aan een riviertje zit is dat toch weer net te koud.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 12:27
Afgelopen 2 jaar een lodgetent gehuurd. Dat is een tent op een plateautje met keuken, toilet en afgelopen jaar zelfs een badkamer met douche. Heel fijn gehad. Toch het idee dat je aan het camperen bent, maar dan wat luxer dan met een simpele tent.

Eerste keer via www.roan.nl gedaan. Zeer goed bevallen. Echt een prachtige tent, heel netjes onderhouden.
Tweede keer via www.vacanceselect.nl. Je merkt dat dit een grote organisatie is. Tent was veel minder dan het jaar ervoor. Prijs lag ook wel iets lager. Wel netjes schoon en fijn dat er een badkamertje in zat met ruime douche. Fijn voor ons zoontje van 1. Hoefden we niet naar een campingdouche met hem.

Beide vakanties waren in italie. Toscane en Gardameer. Als je 800-900 wilt rijden, is dat net iets te ver voor je, maar die organisaties zou je eens kunnen bekijken. Ik kijk gewoon naar beoordelingen op de site of op zoover van diverse campings. Het is toch een beetje gokken waar je terecht komt, maar de meeste grotere campings hebben tegenwoordig wel leuk vermaak voor de kids.

Zelf ga ik overigens een caravan aanschaffen voor de volgende vakantie, omdat ik die tenten en stacaravans toch best prijzig vind. Ik denk dat ik binnen een paar jaar mijn caravan er dan al weer uit heb verdiend. Hoef niet het nieuwste/duurste/grootste bakbeest.

Succes! je begint er in ieder geval mooi op tijd aan. Vaak krijg je wel wat korting als je voor eind december boekt.

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-11 11:29
Voor de Frankrijkganger is dit wel een handige site.
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart
Makkelijk te zoeken en te filteren, bovendien zijn er veel meningen aanwezig die kwalitatief beter zijn als de Zoovermeningen waar het toch al snel of een 10 of een 1 is. In het forum daar kan je ook veel topics vinden van mensen die vergelijkbare vakantiewensen hebben.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Wij hebben ondertussen ook al een aantal campings bezocht die hier vernoemd worden. Als je niet verder dan 1000 km kan rijden, is het overal mogelijk dat je een week slecht weer hebt. Een paar jaar geleden hebben we ook in de Ardeche gestaan in juli bij 13c. Wij rijden ook elke keer max 1000 km (wel is 1 keer meer 17u over gedaan, niet wegens file, maar wegens autoproblemen. Ik kon nog max 80 rijden, en 40-50 als het een beetje bergop was. Erg leuk... Maar alternatief was nog een heel stuk minder)

Normaal rijden we in 1 keer naar onze bestemming, we vertrekken dan ook rond 1-2u 's nachts. Ik heb ook eens een paar keer om 8u 's avonds vertrokken, maar dat is echt zwaar en je komt dan ook te vroeg aan op de bestemming. We hebben het geluk om een kind te hebben dat best veel kan slapen in de auto, we hebben ook een nintendo DS bij en een tablet met wat tekenfilmpjes er op. Alleen als hij naar de wc wil gaan, bedoelt hij binnen dit en 2 minuten en dat kan best lastig zijn als je dan in de file staat op de ring van Parijs ;-).

De eerste jaren hebben we ook een stacaravan gehuurd, we hebben zelf ook een paar keer met een (geleende) caravan gereden naar daar. En de laatste 2 jaar nu een tent gehuurd. Op zich vonden we die tent het leukst en het sanitair het meest comfortabel. Voornamelijk omdat de sanitaire gebouwen op een 4-5 sterren camping altijd goed bijgehouden worden en die douches en wc's zijn een stuk ruimer en beter uitgerust dan wat je in een caravan hebt. Dus we hebben nu de beslissing genomen om tegen volgend jaar zelf een tent te kopen, omdat je dat wel terugverdiend hebt binnen een paar jaar. Je bent ook gelijk een stuk flexibeler geworden, meestal hang je dan ook niet vast aan die zaterdagen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Wij gaan al jaren naar Centerparcs Het Meerdal in Limburg. Het weer is altijd goed, op het park genoeg vertier voor de kinderen en anders naar Toverland (arrangement bij CP te koop).

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 13:13

Hoicks

Techno!

Wij zijn een aantal jaren bij Yelloh villages geweest en hebben daar in stacaravans gestaan. Fantastisch concept en onze kinderen hebben zich daar goed vermaakt. (7 en 5)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wij hadden een uitstapje gemaakt een aantal jaar geleden naar Oostappen Groep Elfenmeer in Limburg. We hadden een stacaravan. Op zich was dat wel grappig, alleen was het te warm en kraakte de houten vloer te veel en was het vol met dode insecten, achteraf na klacht geld terug gekregen.

Mooi meer met weinig verloop zodat de kinderen best ver kunnen lopen/zwemmen, strand groot genoeg voor iedereen, twee glijbanen met kunstbad, ijskraam vlakbij, restaurant er boven met leuk dakterras. In de snikhete zon de sleutel ophalen terwijll er een flinke rij staat, mensen die flauwvallen en na klachten eindelijk drinken aangeboden. Manager die vrijwel niets doet, kinderen van 16 die de zaak runnen, wat niet goed lukt, hoewel ze echt hun best doen. Entertainment team was top! Toen was er een wolkbreuk en alle lage gedeeltes met tenten waren ondergelopen. Dat hebben ze snel opgelost met een pomp. Aangezien wij een verhoogde stacaravan hadden daar geen last van gehad.

Ook eerder naar Roompot Bosbikkels geweest. Daar was het indoor zwembad niet open terwijl dat wel geadverteerd was, vochtige stacaravan, ook geen topper. Parken in het algemeen mogen de te verhuren opbjecten toch wel een keer door laten luchten voor ze verhuurd worden.

Hierna besloten om het gewoon bij Centerparcs te houden. Goedkoop is in ons geval steeds duurkoop. De kwaliteit en beleveng is gewoon consequent en dat geeft veel rust. We nemen wel parken met minimaal 4 birdiesL wij houden niet zo van wandelen en willen genoeg te doen hebben op het park zelf.

[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 03-06-2017 09:09 ]

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:13
Wij willen dit jaar ook naar centerparcks, voorkeur voor het heijerdbos ivm de jungledome (extra vermaak voor de kids, vond ik vroeger zelf altijd super)

Alleen als ik nu op de website kijk betaal je + 1000,- voor een midweek, die link met baby korting is niet voor de maand augustus..

*knip* Dit topic is niet voor kortingscodes.

- 2 volwassen
- 2 kids ( 3 en 6 jaar)
- maand augustus
- voorkeur voor kids accommodatie of de wat luxere (VIP volgens mij?)

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 03-06-2017 10:10 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

iPhoneSE schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:09:
Wij willen dit jaar ook naar Centerparcs, voorkeur voor Het Heijderbos ivm de jungledome (extra vermaak voor de kids, vond ik vroeger zelf altijd super)

Alleen als ik nu op de website kijk betaal je + 1000,- voor een midweek, die link met baby korting is niet voor de maand augustus..
Klopt :)
*knip* Daar is dit topic niet voor bedoelt.

[ Voor 44% gewijzigd door naitsoezn op 03-06-2017 09:33 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52
Hoicks schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:55:
Wij zijn een aantal jaren bij Yelloh villages geweest en hebben daar in stacaravans gestaan. Fantastisch concept en onze kinderen hebben zich daar goed vermaakt. (7 en 5)
Daar gaan wij dit jaar ook voor de eerste keer naartoe, ook met kinderen van 7 & 5 jaar.
Was eigenlijk op aanraden van een collega. De voorbije 3 jaar steeds met het vliegtuig op reis geweest (Mallorca, Turkijke).
Dat deden we buiten de schoolvakanties waardoor het stukken goedkoper was dan tijdens de zomervakantie. Nu de oudste in het eerste leerjaar (groep 3 in NL ? :?) lukt dat niet meer, dus met de auto naar Frankrijk

https://fgheysels.github.io/

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:09
Weet niet zeker of dit aan al je eisen voldoet, maar wellicht interessant om te bekijken:
http://www.clarezia.nl/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor CP liefhebbers: ik heb zelf jaren bij CP gewerkt en ken de meeste parken redelijk, alsook de oudere ex CP parken. Zelf ook jaarlijks een weekend naar een dergelijk park van diverse aanbieders. Ask me anything (DM staat open) :)

@PcDealer Als je het Meerdal leuk vond, probeer Erperheide of De Vossemeren eens. Vooral het zwembad van die laatste is fantastisch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Wij zijn hier 3 x op vakantie geweest met de kids.Plezier qua zwemmen en animatie is hier 5*.
http://www.campinglepommier.com/

Met de auto prima te doen vanuit Utrecht

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Al eerder genoemd in dit topic: Sauerland.
Duitsland is een geweldig vakantieland. Niet te ver rijden, mooie natuur, schone campings en persoonlijk vind ik de gemiddelde Duitser erg sympathiek.

Voor mooiweergarantie moet je toch aan zuid-Frankrijk denken of aan Italië, en zelfs daar geldt de garantie niet onbeperkt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je toch een wat lager budget hebt (of gewoon eens wat anders wil), kan ik je Kroatië aanbevelen. Het is een kleine 1400km rijden voor de vakantieplekken (grote campings etc..), het brengt je door Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, wat al een mooie rit op zichzelf is!

http://www.kroatievoorbeginners.nl/

Voor de "echte" toerist ;)
http://www.allesoverkroatie.nl/category/bestemmingen/istrie/

Voor de natuurliefhebben:
http://www.allesoverkroatie.nl/nationaal-park-plitvice/

Je betaald er met Kuna's. de boodschappen zijn op gelijke prijs van Nederland, uit eten is ietjes goedkoper als Nederland (15/20euro p.p inclusief drinken gem.)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The Eagle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:22:

@PcDealer Als je het Meerdal leuk vond, probeer Erperheide of De Vossemeren eens. Vooral het zwembad van die laatste is fantastisch :)
Ja, ik zie het! Maar Het Meerdal blijft eerste keus, ook vanwege nabijheid Toverland.

Verwijderd

Vitamine schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:16:
3 jaar geleden zat ik met mijn vriendin in Clairvaux-les-Lacs op deze camping in de Jura, wij geheel kinderloos overigens. Fantastische tijd, toch best veel te doen in de omgeving (grotten, leuke plaatsjes om te bezoeken, lekker eten etc.). De medewerkers van het entertainment spreken Nederlands en elke avond was er wel iets te doen voor de kinderen.
Maar het meest fijne was het weer. Overdag graad of 26 en rond 22:00u begon het af te koelen naar +/- 15 graden waardoor je heerlijk slaapt.
De omgeving is zeker een aanrader.
Woaaa... Ik ben hier 38 jaar geleden als jongetje van 13 geweest. De 3-etage-duiktoren stond er toen ook al. Destijds een redelijk kale camping met zo goed als geen georganiseerde activiteiten, maar wat een geweldige omgeving. En ja, het meer is i-de-aal! Het was een van de heerlijkste vakanties uit mijn herinnering.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vorkie schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:32:
Als je toch een wat lager budget hebt (of gewoon eens wat anders wil), kan ik je Kroatië aanbevelen. Het is een kleine 1400km rijden voor de vakantieplekken (grote campings etc..), het brengt je door Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, wat al een mooie rit op zichzelf is!

http://www.kroatievoorbeginners.nl/

Voor de "echte" toerist ;)
http://www.allesoverkroatie.nl/category/bestemmingen/istrie/

Voor de natuurliefhebben:
http://www.allesoverkroatie.nl/nationaal-park-plitvice/

Je betaald er met Kuna's. de boodschappen zijn op gelijke prijs van Nederland, uit eten is ietjes goedkoper als Nederland (15/20euro p.p inclusief drinken gem.)
Het is in de zomervakantie wel loeiheet. Moet je van houden, 'zongarantie' heb je iig wel. Die prijzen vind ik aan de hoge kant, dat klinkt alsof wat je aan de kust in de toeristenvallen betaalt, of hip en modieus in centraal-Zagreb. Als je tikje verder van de gebaande paden af gaat zakken de prijzen flink. Bijzonderheid in HR is dat ze net zoals veel omringende landen nog steeds her en der de oude communistische staatskantines hebben. Bijzonder is alleen dat het eten er daadwerkelijk erg goed kan zijn. Beste voorbeeld: Restoran Markat in Pula, op de Narodni trg tegenover de overdekte markthal. Laatste keer dat ik keek kostte een schotel nog HRK 29, dus ~ EUR 4.

Overigens naast Pula, Zagreb en Plitvice liggen de mooiste delen van HR in Dalmatie, wat flink stuk verder naar het zuiden is. Toch vind ik Dubrovnik en vooral ook Split meer dan de moeite waard. Split is aan azuurblauwe zee gelegen, met de hele binnenstad binnen een oud Romeins paleis gebouwd, waarvan de buitenmuren nog overeind staan. Als je zo ver naar het zuiden gaat loont het ook om stukken via Bosnie te doen. Vooral Mostar kan ik aanbevelen.

Oslik blyat! Oslik!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@dion_b Ik gaf ook het Istrie gedeelte aan, vanwege de afstand :) verder ben ik het met je eens, het eerste gedeelte is "westelijk" en toeristisch (qua prijzen) maar hoe verder je gaat, hoe meer je als "uniek" gezien wordt :)
Pagina: 1