| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | € 136,- | € 136,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 494,95 | € 494,95 |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Scythe Fuma | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSE | € 156,25 | € 156,25 |
| 1 | Corsair RM750x | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 128,- | € 128,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.512,55 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om hardcore op te gamen. Daarnaast dient het een allround werkpaard te zijn waar ik op kan 3d modelleren, renderen en photoshoppen. Gericht naar de toekomst zou het fijn zijn als het systeem VR ready is. Daarnaast twijfel ik nog om een 4K scherm te kopen waarbij er dan ook op 4K gegamed zal worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige setup zitten 2 SSD's en 1 HDD waarvan er 1 SSD en de HDD mee verhuizen naar de nieuwe setup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht met een GTX 1070, 32GB ram en een i7-6700K voldoende power in huis te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, aangezien ik voor mijn setup een kast met glaspaneel heb gekozen zijn de componenten wel zichtbaar. Aan de hand van de BGG ben ik qua prijs kwaliteit onderdelen gaan uitzoeken die het beste passen bij mijn wensen. Deze onderdelen zijn merendeels rood/zwart gekleurd en het zou fijn zijn als ik dat in zijn geheel kon doortrekken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou er graag minimaal 5 jaar mee vooruit kunnen. Eventuele tussentijdse upgrades zijn geen probleem indien nodig. Idealiter is dit systeem zonder upgrades voldoende voor deze periode.
Ga je overklokken?
In de nabije toekomst niet direct, echter is het de bedoeling dat het systeem minimaal 5 jaar meegaat. Daarom heb ik ervoor gekozen om het systeem zo samen te stellen dat overklokken wel mogelijk is met deze setup..
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog over het moederbord. Na wat reviews en vergelijkingen te hebben gelezen vind ik het lastig kiezen tussen de MSI Z170A Gaming Pro Carbon en de ASRock Z170 Extreme4. Graag hoor ik wat jullie denken van de verschillen tussen deze twee mobo's en gezien mijn wensen welke de betere keuze is. Daarnaast heb ik geen idee wat te doen met de voeding. Ik heb nu voor een 750 watt gekozen maar mijn vraag is of de Corsair RM750x overkill is voor mijn setup. Is een Corsair RM550x ook voldoende? Wat zou het voordeel zijn? De MSI 1070 die ik momenteel heb gekozen is heeft ten opzichte van andere 1070's wel meer aansluitingen nodig. Het prijsverschil is op het moment ca. 20 euro waarbij ik me afvraag of dit een meerwaarde heeft voor deze setup. Als laatste wil ik afsluiten met de opmerking dat er wellicht goedkopere 1070 versies zijn (bangbuck wise). Echter wil ik graag alle onderdelen bij 1 webshop bestellen en daar scheelde het maar enkele euros voor de MSI versie die dan weer mooier staat bij het geheel van de setup. Als jullie verder nog tips en/of aanmerkingen hebben voor mijn setup dan hoor ik het graag! Alvast bedankt.