Welke NAS ??

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Vraag

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Mijn vraag

Ben opzoek naar wat advies van mensen die ervaring hebben met NAS systemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik wil graag een centraal opslagpunt maken voor fotos / muziek & textbestanden waar ik toegang kan krijgen met mijn telefoon, pc, tablet en laptop. Tevens moet deze locatie gaan werken als een centrale backup voor bestanden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Omdat ik nog echt een leek ben hierin weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik naar moet kijken.

Ik hoop dat jullie mij wat wijs kunnen maken :)

Alle reacties

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat kan nagenoeg elke nas. Hier wordt iets meer eigen input verwacht voordat een te algemene vraag gesteld wordt. Lees je eerst eens in en kom eventueel daarna met een specifieke vraag als het nog tussen een paar modellen gaat.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
Je beschrijving is erg open. Is je portemonnee dat ook? Je kan het heel erg bont maken maar ook heel simpel.

Heb je een budget in je hoofd wat het maximaal mag kosten?
Hoeveel MB / GB of zelfs TB denk je zelf nodig te hebben? Hoeveel sla je momenteel op? Hoe heb je dit geregeld?

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Ok goede punten natuurlijk zoals ik al aangaf ben ik een leek hierin dus niet overal aan gedacht:P

Ik heb hier en daar wat gelezen en lees dat je toch minimaal aan een dual core moet denken met 512 mb.
Zeg eerlijk als ik niet echt naar modellen heb gekeken maar sta open voor suggesties.

Wat ik belangrijk vind is dat met het openen en/of verplaatsen een goede snelheid in zit.

Qua budget wil ik het leuk houden zie ze van 50 € en zelfs van 1000 € zelf had ik in gedachten 100 € budget max en heb zelfs een paar HDD in huis die ervoor zou kunnen gebruiken dus ben al tevreden als het gaat om enkel een behuizing.

Zie het meer als iets om mee te experimenteren en indien interessant kan ik altijd nog uitbreiden

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Koop een doos van Synology of Qnap en je kunt je er nauwelijks een buil aan vallen.
Zie de pricewatch voor de verschillende modellen.

while (! ( succeed = try ()));

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je dezelfde HD's in huis? Anders kan het lastig worden.

Ik zou sowieso voor Synology gaan (of misschien Qnap). Dan heb je jaren ondersteuning, en je weet dat de community erg goed is. Een kastje voor 2 disks kost rond de 90 euro als ik het goed heb.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:52
Het is inderdaad maar hoe gek je het zelf wil maken. Ik ben zelf ooit ook eerst begonnen met een simpele nas. Maar tegenwoordig kunnen ze zoveel meer. Zoals het hosten / draaien van applicaties.

Bij mij draait er bijvoorbeeld een hele rits aan applicaties op: plex, sonarr, nzbget, couchpotato, transmission, spotweb, webserver. En dit zijn nu dus applicaties die ik nu ook centraal host en niet meer individueel op mijn systeem hoef te hosten.

Ikzelf heb een Synology 412+ met geupgrade werkgheugen naar 2GB.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
- Wat voor model harde schijven heb je? Niet elk model gaat met elk model NAS namelijk
- Je budget is niet heel hoog maar onmogelijk is het niet. Vergeet niet dat je door het budget wel in het ondersegment moet kijken.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

https://tweakers.net/cate...dyam-iRVArhmcm5mnZGViUAsA

Voila......

Persoonlijk zou ik uit dit overzicht gaan voor de 216SE. Modern ding (vorig jaar uit gekomen), geen snelheidsmonster maar zeker geschikt voor wat je wilt. Daar moet je nog wel zelf schijven in zetten...

Verwijderd

Beste xavi2503,

Je bent sinds 2012 lid. Dat betekent dat we verwachten dat je weet hoe het hier werkt. Als je een eigen topic opent, dien je voldoende eigen inzet te tonen en 'je huiswerk' te hebben gemaakt. Ik ben van mening dat je dit onvoldoende hebt gedaan. Zo heb je de sticky topic niet gelezen: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!. Ook geef je onvoldoende informatie in je startpost. Ook blijkt uit je startpost dat je niet veel vooronderzoek hebt gedaan.

Allemaal redenen om je topic te sluiten. Kijk hier eens voor een idee wat we van je verwachten: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

Mocht je vragen hebben kun je altijd een bericht sturen.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.