Weer de bekende vraag of jullie het onderstaande systeem eens kunnen bekijken, zodat ik geen dingen vergeet/fouten maak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat puur om een office pc. Er wordt niets anders gedaan dan internet/email/spotify.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is €400, minder mag uiteraard ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Muis/toetsenbord
- Beeldscherm (DVI aangesloten)
- HDD (7200rpm/750GB)
- Windows 7 Licentie (I know, maar ik krijg ze echt met geen mogelijkheid om.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet veel poespas te zijn, maar het moet in ieder geval degelijk draaien voor de komende 5 jaar.
Wat verwacht je van ons?
Gewoon een quick check of alles logisch gekozen is, het zijn namelijk geen spannende of recent uitgebrachte componenten. Zaken waar ik nog over nadenk:
- Is een i3 overkill in deze situatie? Het moet namelijk wel future-proof blijven.
- Gekozen voor 1x 8GB ipv 2x4GB dual channel ram, scheelt weer 1 reepje wat kapot kan gaan?
- Crucial BX200 i.p.v. de snellere Kingston UV400. Enkel een ongegrond onderbuik gevoel over de inferieure kwaliteit van Kingston SSD's.
- "Slechts" 240GB SSD. Momenteel wordt er ~60GB aan data gebruikt (excl. Windows), vergaard in 8 jaar. Eventueel kan ik ook nog de genoemde HDD erbij plaatsen als opslag.
Lijst met componenten
Changes
1. ATX case aangepast naar µATX case.
2. SSD/Mobo/CPU/Voeding aangepast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat puur om een office pc. Er wordt niets anders gedaan dan internet/email/spotify.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is €400, minder mag uiteraard ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Muis/toetsenbord
- Beeldscherm (DVI aangesloten)
- HDD (7200rpm/750GB)
- Windows 7 Licentie (I know, maar ik krijg ze echt met geen mogelijkheid om.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet veel poespas te zijn, maar het moet in ieder geval degelijk draaien voor de komende 5 jaar.
Wat verwacht je van ons?
Gewoon een quick check of alles logisch gekozen is, het zijn namelijk geen spannende of recent uitgebrachte componenten. Zaken waar ik nog over nadenk:
- Is een i3 overkill in deze situatie? Het moet namelijk wel future-proof blijven.
- Gekozen voor 1x 8GB ipv 2x4GB dual channel ram, scheelt weer 1 reepje wat kapot kan gaan?
- Crucial BX200 i.p.v. de snellere Kingston UV400. Enkel een ongegrond onderbuik gevoel over de inferieure kwaliteit van Kingston SSD's.
- "Slechts" 240GB SSD. Momenteel wordt er ~60GB aan data gebruikt (excl. Windows), vergaard in 8 jaar. Eventueel kan ik ook nog de genoemde HDD erbij plaatsen als opslag.
Lijst met componenten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 50,99 | € 50,99 |
| 1 | Sharkoon MA-A1000 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/8 | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 70,95 | € 70,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 307,34 | |
Changes
1. ATX case aangepast naar µATX case.
2. SSD/Mobo/CPU/Voeding aangepast.