Hoi allemaal, ik heb onlangs een nieuwe videokaart aangeschaft (MSI GTX 1060 6GB OC) en ben nu op zoek naar een nieuwe monitor, met name om te gamen (vooral Battlefield 1).
Ik zoek een?
1440p monitor om te gamen. 144Hz hoeft niet, 60Hz of eventueel 75Hz vind ik persoonlijk ruim voldoende. Ik heb liever mooiere beeldkwaliteit dan extreem hoge fps, vandaar dat ik uiteindelijk voor een 1440p monitor wil gaan i.p.v. 1080p.
Wat is je budget?
Rond de € 300,-. Iets meer of minder mag altijd.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als de kwaliteit van het beeld en kleur maar goed is. Design hecht ik niet specifiek veel waarde aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb zelf de volgende setup:
- i5 2500k op 4,8 GHz
- 16 GB DDR3
- Samsung 840 EVO 250GB
- MSI GeForce GTX 1060 6GT OC (zelf overclocked op 1674 MHz (boost 1889 MHz) Mem: 2327 MHz
Ik ben zelf inmiddels tot de volgende vergelijking gekomen:
Ik zoek een?
1440p monitor om te gamen. 144Hz hoeft niet, 60Hz of eventueel 75Hz vind ik persoonlijk ruim voldoende. Ik heb liever mooiere beeldkwaliteit dan extreem hoge fps, vandaar dat ik uiteindelijk voor een 1440p monitor wil gaan i.p.v. 1080p.
Wat is je budget?
Rond de € 300,-. Iets meer of minder mag altijd.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als de kwaliteit van het beeld en kleur maar goed is. Design hecht ik niet specifiek veel waarde aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb zelf de volgende setup:
- i5 2500k op 4,8 GHz
- 16 GB DDR3
- Samsung 840 EVO 250GB
- MSI GeForce GTX 1060 6GT OC (zelf overclocked op 1674 MHz (boost 1889 MHz) Mem: 2327 MHz
Ik ben zelf inmiddels tot de volgende vergelijking gekomen:
- Dell Ultrasharp U2515H
- AOC Professional Q2577PWQ
- Asus VX24AH
- Ik vraag me met name af of je het verschil in dynamisch contrast enorm gaat merken met gamen en ook bijv. de helderheid?
- IPS of TN?
- Verschilt het gebruik van displayport met HDMI erg in kwaliteit?
- Andere suggesties of feedback van mensen die zelf een van deze monitoren hebben en gebruiken is altijd welkom.