Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
4K HDR TV, 55"+ als vervanger voor mijn Panasonic Viera TH-42PZ80E.

Wat is je budget?
2500, maar als het even kan onder de 2K.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gaming (Xbox One, Wii U, PC) en Films (BluRay/Netflix). Ik kijk eigenlijk nauwelijks "TV"

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een viertal opties
Panasonic Viera TX-58DXW784
Panasonic Viera TX-65DXW784

Samsung Series 8 UE55KS8000
Samsung Series 8 UE65KS8000

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoewel altijd lastig neig ik voornamelijk naar Panasonic omdat mijn plasma scherm toch al 8 jaar trouwe dienst draait. Hij begint nu toch zichtbaar na te laten, en hij is natuurlijk ook niet echt superzuinig en nogal lomp aanwezig.

Samsung heeft daar en tegen ook wat mooie modellen staan, met uiteraard net weer andere features.
Ze roepen natuulijk hard met SUHD en hun quantum dots en hebben blijkbaar standaard WiDi wat ik wel een mooie optie vind.

Panasonic heeft daarnaast weer andere fancy opties zoals component video, klinkt misschien dom maar ideaal voor die retro gaming avonden.

Helaas komt de Panasonic alleen in zilver en niet in zwart zoals de Samsung, maar daar kan ik nog enigzins mee leven.

Wat mij echter bij de tweakers specs opvalt is dat de 65" Panasonic een full led backlight zou hebben en de andere 3 edge lit. Dit zou betekenen dat vooral bij HDR de 65" een veel groter bereik zou moeten hebben? Ik kan er niet super veel over vinden.

Als we verder kijken zou vooral de 58" Panasonic op prijs pijl (voor mij) het tegenover de Samsung winnen, gezien die alleen een 55 en 65 variant hebben.

In de 65" categorie is het prijsverschil verwaarloosbaar.

Dus klopt het dat de 65" Panasonic inderdaad een betere backlight heeft als de rest?
En waarom ik geen Sony heb mee genomen heeft vooral te maken met de slechte software, zelfs op de high end modellen.

Ook hoef ik geen curved model, dat heeft in mijn ogen geen zin op deze afstanden/afmetingen (het is geen bioscoop zaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Mooie topicstart, maar ik ga je lol gelijk een beetje bederven.

Ik ben zelf 2 jaar geleden van plasma overgegaan naar een 4K 55" LCD (HU7500). Behoorlijk high end model toen. Qua uiterlijk een geweldige upgrade, qua beeld viel het tegen...!

Uiteindelijk half jaar geleden de kogel door de kerk en van 55" 4K LCD naar 55" 4K Oled overgestapt. Beste keus ever 8)

Mijn oled heeft zelfs HDR, maar dat wordt nog amper gebruikt.

Conclusie: met jouw budget zou ik zeker OLED overwegen. Ga dit aub alleen niet bekijken bij fel TL licht in de Mediamarkt, maar een keer ergens waar het toestel goed tot zijn recht komt. Je weet niet wat je ziet....

My 0.02 $, succes met de keuze :)

Edit: Ik had dezelfde Viera TH-42PZ80E, dus hetzelfde startpunt

[ Voor 4% gewijzigd door Sparhawk op 12-10-2016 14:16 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 13:28

Falastine

Think about my signature...

Ik zou ook meteen voor de OLED gaan zag pasgeleden bij de Mediamarkt in eindhoven aanbiedingen met cashback voor 55 inch was je nog maar 1700 euro kwijt.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Ik ga mee met bovenstaande meningen, ben ook overgestapt van plasma naar lcd en ondanks goede reviews voor beeldkwaliteit van de lcd valt het toch vies tegen. Bij bepaalde beelden lijkt het wel ok maar zodra het wat donkerder wordt (veel films) dan mis je toch het detail in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Niet zo veel keuze dan lijkt het LG of een dure Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

LOTG schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:47:
Niet zo veel keuze dan lijkt het LG of een dure Philips...
Ja, je hebt wel een keuze :) De maat... De Philips heeft ook gewoon een paneel van LG erin. Maar met jou budget komen er maar een paar TV's in aanmerking.

FYI, lees het grote OLED topic maar eens door.

als je een 55" wil, is 4K eigenlijk overdreven.

Dat houd in dat als goedkoopste het model van vorig jaar kan pakken
pricewatch: LG 55EG910V Zwart

De andere (wel 4K) van vorig jaar
pricewatch: LG 55EF950V Zwart . Op dit moment een erg mooie prijs

Dit jaar (uit mijn hoofd: deze ondersteunen wel HDR)
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
pricewatch: LG OLED55E6V

Voor echt alle verschillen, en de discussie:
OLED televisies

[ Voor 3% gewijzigd door Sparhawk op 12-10-2016 16:56 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
We gaan er vanavond eens voor zitten.

Hij moet minstens zo lang mee gaan als de vorige, dus daarom 4K en HDR.

Ik ga er eens voor zitten.

Ben ook aan het denken om de actie periode af te wachten.

Voor de mooie LG plaatjes zou ik zo een TV van ze kopen in elk geval. Je zie geen eens de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De B6V ziet er inderdaad erg goed uit, en ik kan hem met inruil voor een redelijke prijs krijgen.

Alleen snap ik niet waarom dit het enige model is zonder 3D... De C6V heeft het wel, wat volgens mij gewoon de curved variant zou moeten zijn.

Wat is overigens de ervaring met content afspelen van het netwerk/externe HD (aangezien mijn huidige xbox nog geen 4K BD afspeelt).
Pagina: 1