Windows 10 Clean install andere schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickhubers1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 18:11
Beste tweakers,

Ik heb een gevalletje waarvan het antwoord niet te vinden is op tweakers of elders. Maar ik heb een laptop waarop ik een windows 10 upgrade heb uitgevoerd(de laptop draaide W7). Graag wil ik upgraded Windows 10 op een andere schijf installeren, echter heb ik maar de mogelijkheid om één schijf aan te sluiten.

Mijn grootste twijfel is dat de tijd om up te graden verlopen is waardoor ik geen windows 10 meer zou kunnen installeren, omdat ik niet meer kan upgraden vanaf windows 7, klopt dit?

Is er voor mij de mogelijkheid wel een clean windows 10 install te doen op de nieuwe schijf, zo ja hoe?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serdar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:03
Je kunt Windows 10 Clean install doen en de cd-key van je Win7 ingeven wanneer deze ernaar vraagt.

je kunt via Microsoft de media creation tool downloaden om een usb met windows 10 te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Serdar op 12-10-2016 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Of geen key, want je hardware ID blijft het zelfde en Windows zal na de installatie mits toegang tot internet gelijk geactiveerd worden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Je hoeft geen serial meer in te voeren tijdens de installatie, kies de optie om de serial over te slaan en windows 10 activeert automatisch als je op internet zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickhubers1988
Dit gaat allemaal goed als ik mijn huidige schijf verwijder en de nieuwe schijf installeer?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al Windows 10 draait, heeft de hardware al een licentie. Een andere schijf doet daar niets aan af. Je kan van HDD naar SSD migreren of je schijf gaat stuk en vervang je. Geen probleem. Zolang het moederbord maar in orde blijft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

En de windows 10 installatie file kun je gewoon vinden op de microsoft site. Is een programmaatje waarin je kunt kiezen voor een bootable disk of usb.

Media Creation Tool

Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door PaRaDoX4 op 12-10-2016 13:59 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickhubers1988
Dan ga ik het proberen. Bedankt allen voor jullie reacties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:54:
Als je al Windows 10 draait, heeft de hardware al een licentie. Een andere schijf doet daar niets aan af. Je kan van HDD naar SSD migreren of je schijf gaat stuk en vervang je. Geen probleem. Zolang het moederbord maar in orde blijft.
Niet helemaal, je hebt alleen een licentie als je je voor 29 april had aangemeld.

Ik heb 2 pc's 1 die aangemeld was, 1 die kennelijk niet aangemeld was en op die is windows niet automatisch geactiveerd, je krijgt dan ook duidelijk de vermelding waarom niet. Je kan dit alsnog oplossen door de update patch te laten lopen heb ik gelezen, heeft bij mij niet gewerkt dus maar 1 exemplaar gekocht:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juke! schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Niet helemaal, je hebt alleen een licentie als je je voor 29 april had aangemeld.

Ik heb 2 pc's 1 die aangemeld was, 1 die kennelijk niet aangemeld was en op die is windows niet automatisch geactiveerd, je krijgt dan ook duidelijk de vermelding waarom niet. Je kan dit alsnog oplossen door de update patch te laten lopen heb ik gelezen, heeft bij mij niet gewerkt dus maar 1 exemplaar gekocht:(
Er is anders nog steeds een halve omweg om het wel te laten werken vandaag. Die probeer ik toe te passen op een laptop van iemand, maar W7 met z'n Windows Update zit wat te bokken (bekend probleem). Ik verwacht dat dat uiteindelijk wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
[...]

Op de 1 die niet is aangemeld! staat dan toch een w7 of 8 met key? en die key kan je nog steeds in w10 activeren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:28
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar..

https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade.
Werkte begin september nog prima.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
mell33 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Op de 1 die niet is aangemeld! staat dan toch een w7 of 8 met key? en die key kan je nog steeds in w10 activeren.
Dan hoor ik graag waar want dat veld waar je dat kan invoeren acepteerd het niet vanwege de eerder vernoemde regel:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Nat-Water schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar..

https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade.
Werkte begin september nog prima.
Des te beter voor de mensen die het nog willen gebruiken. Ik zei alleen dat het bij mij niet zo werkte helaas;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juke! schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Des te beter voor de mensen die het nog willen gebruiken. Ik zei alleen dat het bij mij niet zo werkte helaas;p
Als schone installatie of direct uitvoeren vanuit de MCT of andere tool werkt niet. Je moet het via het tooltje wat in zijn link staat uitvoeren. Specifieke naam en al, anders werkt het niet. Maar goed, je hebt W10 gekocht en het werkt nu voor je op die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Juke! schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Dan hoor ik graag waar want dat veld waar je dat kan invoeren acepteerd het niet vanwege de eerder vernoemde regel:(
Hm ik kan het nog wel tijdens de instal, wat voor w7 is dat, oem home premium?
Dan moet je ook een home w10 nemen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
mell33 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Hm ik kan het nog wel tijdens de instal, wat voor w7 is dat, oem home premium?
Dan moet je ook een home w10 nemen
Mooi dat het gelukt is:) En ja, wordt een home w10, voldoet ook.

Foutcode: 0x803F7001 was de boodschap bij mij, stappen daarna, om via update alsnog te activeren lukte niet.

Hoe dan ook, zijn ergere dingen in de wereld als windows eventueel moeten kopen;p
Pagina: 1